Mijn Series +

Misdaad / Drama
Miniserie, 300 minuten

ontwikkeld door Jukka-Pekka Siili
met Minka Kuustonen, Lauri Tilkanen en Pirkka-Pekka Petelius

In Helsinki pleegt een groep milieu-activisten onder de naam Tellus al een aantal jaar sabotage aanslagen tegen de maatschappij. Als er per ongeluk een persoon de dood vindt, intensiveert de politie de jacht op de groep. Tegelijkertijd beseft de groep dat de campagnes tot nog toe weinig effect hebben gehad, en daarom moeten ze een beslissing nemen: ermee stoppen of de strijd opvoeren en aanslagen gaan plegen op mensen die een grote bedreiging voor het milieu vormen.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Robbie.T.
Holy crap wat was dit slecht . Het klinkt best aardig, vandaar ook dat ik begon met kijken, maar de uitwerking is één grote chaotische, goedkope troep. Iets met milieubewustheid, maar toch ook niet, maar wel vredig, maar toch niet, en heel veel liefdesperikelen die werkelijk kant nog wal raken. Ow ja, dan is er ook nog iets met geesten, dan wel 'niet aanwezige', personen kunnen zien.. of toch niet? Want dat geldt ook slechts op enkele willekeurige momenten.

Om het geheel nog erger te maken krijgen we ook nog om de haverklap een enorm prekerig verhaal van de agent over hoe goed we met zijn allen op het milieu moeten letten; al wordt daar verder vooral alleen maar met een wijzend vingertje over gepraat, verder gebeurt er zo goed als niets mee. Aanfluiting deze Finse serie.