• 8.985.415 stemmen

Bam's Bad Ass Game Show - Seizoen 1 (2014)

Alternatieve titel: Bad Ass Game Show

Ontwikkeld door: Bam Margera, David A. Hurwitz en Noah Bonnett

Met: Bam Margera en Brandon Novak

Datum van release: maandag 14 april 2014

Eerst uitgezonden op: TBS (Verenigde Staten)

Plot Bam's Bad Ass Game Show

Elke week nemen deelnemers het tegen elkaar op om de hoofdprijs, van 10,000 dollar te winnen. Ze doen dit door bizarre, gevaarlijke en pijnlijke opdrachten uit te voeren. Voorbeelden zijn het beantwoorden van vragen terwijl de deelnemers boven smerig water hangen, of uit een kanon worden geschoten waarna zij met een meloen een doelwit moeten raken. Iedere ronde valt er een deelnemer af.

Afleveringen Seizoen 1 (2014)

1. 1. Hogtied Splashdown

14 april 2014 (22 minuten)

De deelnemers moeten deze week van een helling springen met kratten die door moeten gaan voor ski's. Ook worden ze vastgebonden boven een zwembad vol afval en worden ze uit een kanon geschoten. Ondertussen creëren Bam en zijn vrienden chaos.

2. 2. It's Not a Bidet, It's a Bi-Don't

21 april 2014 (22 minuten)

Deze week worden de deelnemers onder andere van een toilet afgeschoten en moeten ze een bombardement van rotjes zien te doorstaan.

3. 3. Treadmill Dump

28 april 2014 (22 minuten)

De deelnemers moeten een hindernisbaan afleggen. Tevens krijgen ze te maken met een verhoogde loopband en een omgekeerde kabelbaan.

4. 4. Barrel Roll Bowling

5 mei 2014 (22 minuten)

Het is 'ladies night'. Vier vrouwen laat Bam zien wat ze kunnen. Dit doen ze onder andere in het onderdeel 'Bam Barrel Rodeo'. Ook krijgen ze te maken met een geldmachine en is er een ronde 'menselijke bowlen'.

5. 5. Wheel of Misfortune

12 mei 2014 (22 minuten)

De deelnemers krijgen te maken met een draaiende evenwichtsbalk, een rad van 'onfortuin' en een vliegende stoel.

6. 6. Ostrich Egg Scramble

19 mei 2014 (22 minuten)

De deelnemers moeten rondes zien te doorstaan die draaien om een menselijke katapult, gigantische struisvogeleieren en een mobiele toiletcabine.

avatar van jordandejong

jordandejong

TBS waagde in 2014 een gokje door Bam Margera terug te brengen op tv. Niet helemaal geslaagd uiteraard. Bam zat toen nog in zijn dubieuze 'Fuckface Unstoppable' periode, en was bij het grote publiek eigenlijk een beetje uit het zicht verdwenen. Wat dat betreft hadden ze het beter Steve-O's Bad Ass Game Show kunnen maken. Ook een gast die denk ik wat makkelijker/leuker met de deelnemers omgaat. Bam is tof, maar een presentator vind ik hem niet.

Maar Bam is absoluut niet het grote probleem. Dat is namelijk de inhoud van de show zelf. We krijgen een ontzettende slappe, lowbudget versie van Fear Factor. De stunts zijn absoluut niet spectaculair. Je krijgt werkelijk het gevoel dat zelfs bejaarden dit kunnen. Wanneer de deelnemers zelf dan ook nog eens heel erg gemaakt overkomen houdt het echt op.

Niet spectaculair, leuk of grappig. Geen wonder dat dit nooit verder is gekomen dan zes afleveringen.

Heb hier als Jackass-liefhebber totaal niets van meegekregen, dus ik kan me voorstellen dat het bij één seizoen gebleven is. Bam Margera heeft er ook duidelijk zin in als ik zo naar die poster kijk...