• 8.985.476 stemmen

Patrouille Linkeroever - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Patrouille Linkeroever

Ontwikkeld door: Jonas Van Geel, Jef Hoogmartens en Jeroen Van Dyck

Met: Jonas Van Geel, Kevin Janssens en Gene Bervoets

Oorsprong: België

Datum van release: woensdag 30 maart 2016

Eerst uitgezonden op: VTM (België)

Plot Patrouille Linkeroever

Commissaris Johannes Geubels heeft groot nieuws voor zijn zeskoppig korps. Een cameraploeg zal Patrouille Linkeroever de volgende maanden volgen voor een nieuwe reality-reeks. Al meteen wordt duidelijk dat die reeks niet echt reclame zal zijn voor de ordediensten. De zes agenten vormen met gemak het meest onbekwame politiekorps van Vlaanderen. Ze zijn dom, onhandig, bang, politiek incorrect... Of gewoon alles tegelijk. Hun hulp inroepen doe je beter niet. Noodoproepen worden genegeerd, te laat opgevolgd of fout geïnterpreteerd. En de persoonlijke belangen van de agenten van dit korps gaan voor op het algemeen belang.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Cameraploeg

30 maart 2016 (30 minuten)

We maken kennis met commissaris Johannes Geubels en zijn team: de eigenwijze Pol, de gepassioneerde Bruce, de charmante Saskia, de inactieve Lilian en de getraumatiseerde Dave. Samen vormen ze Patrouille Linkeroever. Pol en Bruce zijn op zoek naar de verkrachter van Linkeroever. Terwijl Saskia Dave vertrouwd maakt met de nieuwe politiewagen, krijgen ze een oproep voor een burenruzie.

2. 2. Camping

6 april 2016 (30 minuten)

De Molen van Sint-Anneke werd in brand gestoken. Patrouille Linkeroever zoekt de pyromaan op Camping De Molen. Zelfs politiehond Brutus wordt ingezet. Liliane voelt zich terug in Cap d'Agde, haar jaarlijkse vakantiebestemming.

3. 3. Tunnel

13 april 2016 (30 minuten)

De narcoticarecherche van Antwerpen is al vier maanden bezig met een undercoveroperatie op Linkeroever. Ze schakelen de hulp in van Patrouille Linkeroever om dit grootschalige drugsnetwerk op te rollen.

4. 4. Casual Friday

20 april 2016 (30 minuten)

Sluikstorters, gauwdieven en 'code rood'. En dat allemaal op Casual Friday, de dag waarop agenten zonder uniform mogen patrouilleren. Het politiekorps van Linkeroever gaat op pad in hun comfortabele kledij en dat nemen de dames erg letterlijk.

5. 5. Mosselen

27 april 2016 (30 minuten)

Er worden illegale mosselen verkocht op Linkeroever. Het team moet, tegen de zin van Pol, in nieuwe duo's op zoek naar de valse mossel. Bruce haalt ondertussen zijn versiertrucs boven.

6. 6. Opendeurdag

4 mei 2016 (30 minuten)

Het is opendeurdag in het politiekantoor op Linkeroever en de taken worden verdeeld. Liliane begeleidt het verkeersklasje, Bruce geeft een initiatiecursus zelfverdediging, Saskia hanteert de tolwagen, Dave doet aan informatieverspreiding, Johannes geeft de rondleiding en Pol zorgt voor het eten.

7. 7. Verjaardag

11 mei 2016 (30 minuten)

Vandaag wordt chef Johannes dertig jaar. Een domper op de feestsfeer: er is een Albanese bende die gestolen luxeproducten probeert te verkopen op Rechteroever. Wanneer Saskia een Albanese auto opmerkt op Linkeroever, ontdekt ze een lijk.

8. 8. Feestje

18 mei 2016 (30 minuten)

Johannes organiseert een feestje op het politiekantoor. De sfeer zit er goed in en Saskia nodigt wat van haar vrienden uit. Bruce lijkt zijn magie kwijt te zijn, want Saskia heeft meer oog voor de chef dan voor hem. Het feestje loopt uiteindelijk helemaal uit de hand. Pol denkt na over zijn leven.

9. 9. Paintball

25 mei 2016 (30 minuten)

Patrouille Linkeroever neemt het vandaag op tegen een paar andere politiekorpsen, want vandaag het is het paintballdag. De agenten zetten hun beste beentje voor. Het beest in Liliane komt naar boven.

10. 10. Comité P

1 juni 2016 (30 minuten)

De laatste maanden zijn er behoorlijk wat klachten binnengekomen bij het Comité P over het politiekorps van Linkeroever. De agenten worden één voor één ondervraagd. We krijgen een blik in de toekomst van de zes agenten.

avatar van Toontje G

Toontje G

Er zitten wat mindere afleveringen tussen maar ook een paar hele sterke. Aflevering 6 steekt er wat mij betreft boven uit. Mieke de Groote steelt wat mij betreft de show.