• 8.303.601 stemmen

Op Weg Naar Pakjesavond - Seizoen 1 (2015)

Alternatieve titel: Op Weg Naar Pakjesavond: Problemen in het Pakjeshuis

IMDb beoordeling: 7,3 (12)

Afleveringen: 21

Speelduur: 3 uur en 30 minuten

Ontwikkeld door: Dennis Cornelisse

Met: Andre Dongelmans

Oorsprong: Nederland

Datum van release: maandag 9 november 2015

Eerst uitgezonden op: Nickelodeon (Nederland)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Op Weg Naar Pakjesavond

Sinterklaas en zijn Pieten zijn druk in de weer met de voorbereidingen van Pakjesavond. Alles lijkt vlekkeloos te verlopen tot er een nieuwe Piet in het Pakjeshuis aankomt. De Piet, die de handlanger van de boosaardige Madame lijkt te zijn, doet er alles aan om het Sinterklaasfeest te saboteren. Iedereen begint te twijfelen aan Sinterklaas, zelfs zijn trouwe Pieten. Zou Pakjesavond op tijd gered worden?

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Brief aan de Sint

9 november 2015 (10 minuten)

Gwen schrijft een brief aan Sinterklaas met haar diepste wens. Gadget-piet ontwikkelt een nieuwe methode om alle verlanglijstjes nog sneller op te kunnen halen.

2. 2. Het Is een Vreemdeling Zeker

10 november 2015 (10 minuten)

Gwen vindt een paard in haar achtertuin. Kaatje neemt een oude verwarde man bij zich in huis.

3. 3. Meneer Trekvogel

11 november 2015 (10 minuten)

De Pieten lopen door de afwezigheid van Sinterklaas achter op schema. Gwen heeft iets te verbergen.

4. 4. Onverwachts Bezoek

12 november 2015 (10 minuten)

Kaatje krijgt onverwachts gasten op bezoek. Gwen ontmoet haar nieuwe buren.

5. 5. De Sinterklaasquiz

13 november 2015 (10 minuten)

De Pieten moeten een vertegenwoordiger kiezen nu Sinterklaas afwezig is. Mooi-piet doet een belangrijke ontdekking.

6. 6. Sint Vermist!

16 november 2015 (10 minuten)

De jaarlijkse televisieuitzending vanuit het Sinterklaashuis loopt anders dan gepland. Kaatje en meneer Trekvogel houden een fotoshoot.

7. 7. De Ansichtkaart

17 november 2015 (10 minuten)

Bij de Pietencentrale staat de telefoon roodgloeiend. Gwen en Marlon hebben iets op te biechten aan Frederique.

8. 8. Waar Is Sinterklaas?

18 november 2015 (10 minuten)

Gwen en Marlon doen een ontdekking. Meneer Trekvogel bereidt een bijzondere maaltijd voor.

9. 9. Taai Taai Taai

19 november 2015 (10 minuten)

Kaatje heeft lekkage. Mooi-piet knoeit met het recept van Bak-piet.

10. 10. Pietengymnastiek

20 november 2015 (10 minuten)

Frederique laat het paard ophalen door de dierenbescherming. Actie-piet vindt dat Plan-piet aan zijn conditie moet werken.

11. 11. De Pakjesmachine

23 november 2015 (10 minuten)

Gadget-piet heeft eindelijk iets uitgevonden om de verloren tijd weer in te halen. Gwen en Marlon zitten in moeilijkheden.

12. 12. Een Vreemd Luchtje

24 november 2015 (10 minuten)

Bak-piet ruikt onraad. Kaatje belt de politie.

13. 13. De Luistervink

25 november 2015 (10 minuten)

De Pieten komen een indringer op het spoor. Gwen en Marlon worden door de politie meegenomen.

14. 14. De Pietendiscussie

26 november 2015 (10 minuten)

Kaatje en meneer Trekvogel gaan op vakantie. Gwen en Marlon ontsnappen uit handen van de politie.

15. 15. Tijd voor Actie

27 november 2015 (10 minuten)

Gwen, Marlon en de Pieten slaan de handen ineen. Meneer Trekvogel houdt niet van vliegen.

16. 16. Geen Tijd te Verliezen

30 november 2015 (10 minuten)

De Pieten hebben een lekke band. Plan-piet overwint zijn angst.

17. 17. Oh Kom er eens Kijken

1 december 2015 (10 minuten)

Kaatje en meneer Trekvogel hebben pech onderweg. De Pieten, Gwen en Marlon vinden een belangrijk spoor van Sinterklaas.

18. 18. Planpiets Plan

2 december 2015 (10 minuten)

Het Sinterklaas bevrijdingsplan is in volle gang. Frederique gelooft Marlon eindelijk.

19. 19. Herinneringen

3 december 2015 (10 minuten)

De reddingsactie is mislukt. Meneer Trekvogel heeft een vreemde ontmoeting.

20. 20. Dag Sinterklaasje

4 december 2015 (10 minuten)

Gwen vertelt meneer Trekvogel haar mooiste herinnering. Kaatje en meneer Trekvogel gaan aan boord van het schip dat naar Spanje vaart.

21. 21. Het Heerlijk Avondje

5 december 2015 (10 minuten)

Kaatje heeft haar lesje wel geleerd. Iedereen helpt mee om pakjesavond te redden.

Donkerwoud

Ja Mza, hier heb je vast een mening over!

stinissen (crew series)

Ja heerlijke tv voor onze kinderen beste oomhenk.

Donkerwoud

Ik had als kind al een pesthekel aan sinterklaastelevisie, maar dat kwam natuurlijk omdat ik mezelf zo slim vond dat ik wel zag dat de pieten gewoon geschminkte witte mensen waren.

stinissen (crew series)

Is dat zo nooit geweten ze komen toch uit Spanje...?

avatar van gotti

gotti

stinissen schreef:

Ja heerlijke tv voor onze kinderen beste oomhenk.

Laat dit nou net de serie zijn waar voor het eerst ongeschminkte pieten in te zien waren.

Donkerwoud

Wat grappig, ik kijk nu pas naar de titels en deze staat ertussen: 'De Pietendiscussie'.

avatar van Esteban

Esteban

'Dag Sinterklaas' vond ik anders wel onweerstaanbaar, dat was ongelooflijk charmant, mysterieus en heel aannemelijk. Ik geloofde (zelfs als non-believer) echt dat ze in het kasteel van de Sint zaten. Het werd ook met een zekere ernst gemaakt, zoals bij 'The Storyteller', 'captivating' zowaar. Terwijl alle andere shows veel te knullig zijn om er ook maar één seconde in te trappen. Merk ik ook aan de kinderen.

Donkerwoud

Ja, daar heb ik ook fijne herinneringen aan!

gotti schreef:

Dat is weer minder.

avatar van gotti

gotti

stinissen schreef:

Dat is weer minder.

Gelukkig interesseert het kinderen geen hol.