Mijn Series +

Nederland
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Simon de Waal
met Maarten Spanjer, Joost Prinsen en Jim Bakkum

Maarten Spanjer is rechercheur Boks, eigengereid en nukkig! Hij werkt in District 3, bureau Lijnbaansgracht, op steenworp afstand van het Leidseplein en Rembrandtplein. Boks is geen doorsnee-rechercheur. Hij lijdt aan chronische slapeloosheid en zit daarom ’s nachts vaak in zijn eentje op het bureau om zich vast te bijten in zware misdrijven. Of hij is te vinden in de wasserette/snackbar van zijn vriend Mohammed. Boks woont in een grachtenpand dat hij heeft geërfd, maar waar hij niets aan mag veranderen. Zijn favoriete plek in huis is dan ook de garage waar zijn grote liefde staat: een vijftig jaar oude Mercedes, de enige plek waar hij ongestoord in slaap kan vallen.

1. Vergeten Moord
  11. Wie Niet Weg Is, Is Gezien
  12. De Bekentenis
  13. Oude Vrienden
avatar van Donkerwoud
Talpa deed Baantjer. Echt grensverleggend was het allemaal niet, maar Maarten Spanjer zette een leuke knuffelchagrijn neer en Jim Bakkum was een sympathieke miscast als de jonge agent die nog niet van de academie leek. Ook leuke bijrollen van Joost Prinsen en Sabri Saad El Hamus.