• 11.785 nieuwsartikelen
  • 9.061.671 stemmen

Cast (2023)

Komedie | Miniserie

Show titel: Cast

IMDb beoordeling: 7,1 (68)

Genre: Komedie

Afleveringen: 8

Speelduur: 3 uur en 36 minuten

Ontwikkeld door: Niek Barendsen en Ilse Warringa

Met: Gijs Scholten van Aschat, Jacqueline Blom en Lykele Muus

Oorsprong: Nederland

Datum van release: donderdag 16 maart 2023

Eerst uitgezonden op: NPO Plus (Nederland)

• NPO Start Bekijk miniserie via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Cast

Een castingbureau dat lijkt ten dode opgeschreven als de castingdirecteur het iets te gezellig maakt met twee jonge actrices. Om het bureau tóch te laten voortbestaan, zetten zijn twee overgebleven collega’s samen met een gladde manager een radicaal-progressieve koers in, met de aanstelling van een intimiteitscoördinator en véél meer oog voor diversiteit. De veranderende mores in de culturele sector komen zo uitgebreid aan bod.

Afleveringen

1. 1. Door de Stront naar de Glorie

16 maart 2023 (27 minuten)

Castingbureau Van Leeuwen staat aan de rand van de afgrond als de oprichter wordt beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag met twee net afgestudeerde toneelschoolstudentes. Willeke van Ammelrooy en Imanuelle Grives komen verhaal halen. Hoe gaat het bedrijf dit overleven?

2. 2. Ass-Poes

16 maart 2023 (27 minuten)

Karin Bloemen komt haar tas met oude jurken ophalen en Birgit Schuurman dreigt weg te lopen uit de jeugdtheatervoorstelling Ass-poes, een activistische bewerking van het bekende sprookje. Kiki heeft tot grote ergernis van Helen alleen maar amateurs uitgenodigd om te komen casten voor een bierreclame.

3. 3. Liefde in Almere

16 maart 2023 (27 minuten)

Elise Schaap en Maarten Heijmans spelen een liefdeskoppel in een romcom, maar ze weigeren te zoenen; de zelfbenoemde intimiteitscoördinator Kiki moet eraan te pas komen. Voor een nieuwe film over Willem van Oranje zoekt het bureau nieuwe gezichten: alle leeftijden, kleuren en genders zijn welkom om te casten voor de hoofdrol.

4. 4. Het Prostaatgala

16 maart 2023 (27 minuten)

Ons castingbureau mag casten voor een eenmalig gala waarin BN'ers live op televisie een prostaatonderzoek ondergaan, ten behoeve van 'awareness'. Mike overtuigt Leo Alkemade, Ferry Doedens en Stefano Keizers, na enige tegenzin, om mee te doen. Er is namelijk veel geld te verdienen.

5. 5. Hou Op met Me

16 maart 2023 (27 minuten)

Om het dreigende faillissement af te wenden, mag ons castingbureau een comedy casten voor de omstreden omroep Rood Wit Blauw. Geen acteur van naam wil zich eraan branden, totdat Naomi bedenkt om Ilse Warringa en Ruben van der Meer te vragen. Theo Maassen is aangezocht als opnameleider voor een proefopname.

6. 6. De Dodenherdenking

16 maart 2023 (27 minuten)

Het castingbureau is een week van tevoren gevraagd om een eigentijdse 4 en 5 mei-viering te casten, die zich vooral richt op jongeren en zich verre houdt van de Tweede Wereldoorlog. Een woedende Jenny Arean komt verhaal halen. Tegelijkertijd casten ze bijna naakte mannen ten behoeve van een reclame voor kleine strakke zwembroeken.

7. 7. De Tweede Kans

16 maart 2023 (27 minuten)

Tom heeft weer een nieuw plan om geld te maken: acteur Joost Prinsen wordt ingehuurd om een cursus 'spreken in het openbaar' te geven aan politici die er naar zijn mening nogal abjecte denkbeelden op nahouden. Ferry Doedens maakt reclame voor de beruchte vervuilende staalproducent Steel United.

8. 8. Covid19 - De Musical

16 maart 2023 (27 minuten)

Louis stapt tot schrik van de vaste medewerkers het castingbureau binnen met een grote verrassing. Intussen repeteert Alex Klaasen voor de musical Covid-19, maar hij weigert brillen en pruiken: hij wil eindelijk op de planken staan als zichzelf. Mike moet het oplossen.

avatar van Toontje G

Toontje G

Een echte Nederlandse komische serie. Zoals verwacht niets aan.