• 8.985.214 stemmen

Mörkt Hjärta - Seizoen 1 (2022)

Alternatieve titel: The Dark Heart

Ontwikkeld door: Oskar Söderlund en Gustav Möller

Met: Aliette Opheim, Peter Andersson en Gustav Lindh

Oorsprong: Denemarken / Zweden

Datum van release: woensdag 9 februari 2022

Eerst uitgezonden op: Discovery+ (Verenigde Staten)

• myLum (Lumière) Bekijk seizoen 1 via myLum (Lumière)

Plot Mörkt Hjärta

Tanja Thorell werkt als onderzoeker voor Missing People Sweden. Ze stort zich op de verdwijning van de rijke landeigenaar Bengt, die lange tijd onenigheid had met zijn dochter Sanna. Zij was verliefd geworden op Marcus, maar door een langdurige vete tussen hun beide families was haar vader echter fel tegen hun relatie, en dat zorgde voor de nodige spanning. Deze verboden liefde leidt tot een grote tragedie.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. Familjer i Fejd

9 februari 2022 (41 minuten)

2. 2. Misstänkta

9 februari 2022 (45 minuten)

3. 3. Oväntad Hjälp

16 februari 2022 (42 minuten)

4. 4. Under Press

23 februari 2022 (41 minuten)

5. 5. Sanningen Ska Fram

2 maart 2022 (45 minuten)

avatar van lang pee

lang pee

Er zijn betere Deense series, maar vond dit zeker niet slecht. Het acteren was goed en heb mij er geen moment mee verveeld, is toch ook al iets...

avatar van AniSter

AniSter

• 1969 berichten

Alweer een goede Scandinavische serie, deze keer gebaseerd op ware gebeurtenissen. Een goed, maar dramatisch en soms heftig verhaal dat in het begin een beetje rommelig was vanwege de volgorde en waarvan ik het laatste deel een beetje uit de toon vond vallen. Een sterke cast waarvan een aantal bekende gezichten uit eerdere misdaadseries. Het krijsende kind begon op een gegeven moment wel heel storend te worden; niet alleen de druppel voor de moeder maar ook voor sommige kijkers...

Begint vanavond op NPO3.

Aardig begin, maar ik loop nog niet over van enthousiasme, of het moet voor Clara Christiansson Drake zijn. Maar we gaan het zien.

avatar van Nielojram

Nielojram

Meh....

Geen vleesch nog vis...

Traag, wel goed geacteerd, maar door de traagheid ( dit had prima in 2 lange afleveringen gepast) ga je je wellicht wat ergeren aan de personages.. ( kam je wenkbrauwen)

Je weet eigenlijk wel een beetje de uitslag, maar die was ook uiteindelijk wat laf. Laatste aflevering vermoedde wat actie, maar blijf ook uit.

Las vorige week in de radiobode een spectaculair verslag over deze serie, vol goede moed gekeken.

Maar best wel beetje 'neuh'..

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Kalme serie, vrij rechtlijnig en dat is voor de verandering wel eens prettig om te volgen allemaal. Maar ook ik vond de laatste aflevering(en) tegenvallen. Er wordt geprobeerd spanning over te brengen maar helaas, dat pakt niet goed uit.