• 11.274 nieuwsartikelen
  • 9.025.490 stemmen

Sihame - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Sihame

IMDb beoordeling: 7,5 (258)

Afleveringen: 8

Speelduur: 3 uur en 44 minuten

Ontwikkeld door: Achmed Akkabi

Met: Ahlaam Teghadouini, Hamza Othman en Selin Akkulak

Oorsprong: Nederland

Datum van release: zondag 28 augustus 2022

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

• NPO Start Bekijk seizoen 1 via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Sihame

Sihame is uit op wraak nadat er een seksvideo van haar online is geplaatst. Ze is exposed en haar kans op een normaal leven is voorgoed voorbij. Onbevreesd en gewelddadig zet ze de jacht in op de jongens die hier verantwoordelijk voor zijn.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. Aflevering 1

28 augustus 2022 (28 minuten)

Sihame kan niet over straat zonder geïntimideerd en geterroriseerd te worden. Als een jongen uit haar verleden haar thuis bedreigt, knapt er iets en gaat ze achter hem aan.

2. Aflevering 2

4 september 2022 (28 minuten)

Sihame crasht bij Hatice en hoort dat Anouar een handel in expose filmpjes heeft. De opgefokte jongens onderzoeken zelf wat er met Beltegoed is gebeurd. Sihame lokt Flesje naar een afgelegen plek.

3. Aflevering 3

11 september 2022 (28 minuten)

Sihame dwingt Flesje te vertellen wat de website 'Kechs de Luxe' is. De jongens hebben stress: Met wie hebben ze spanning? Sihame en Anouar zijn, anderhalf jaar eerder, verliefd op elkaar.

4. Aflevering 4

18 september 2022 (28 minuten)

Anouar geeft een fissa ter ere van Beltegoed. Sihame stuurt de jongens een dreigende boodschap. Anderhalf jaar eerder flipt Sihame als Anouar een seksfilmpje van haar online gooit.

5. Aflevering 5

25 september 2022 (28 minuten)

De jongens zoeken de killer en checken daarom de meiden die ze ooit hebben exposed. Sihame probeert haar gewone leven weer op te pakken, ze maakt zelfs promotie, totdat ze uit haar tent wordt gelokt.

6. Aflevering 6

2 oktober 2022 (28 minuten)

Sihame probeert uit handen te blijven van Anouar en de jongens. Chupa vreest voor zijn leven, maar Anouar is overtuigd: 'Ze gaat me nooit krijgen.' Scorsese speelt info door over Sihame als killer.

7. Aflevering 7

9 oktober 2022 (28 minuten)

Sihame wordt door iedereen gezocht, ze kan geen kant op, maar ze wil niet stoppen. Ze moet Anouar vinden. Hatice is in shock door Sihame's acties. Wat doet Anouar opeens op het politiebureau?

8. Aflevering 8

16 oktober 2022 (28 minuten)

Sihame krijgt hulp uit onverwachte hoek en ze maakt zich op voor haar ultieme wraakmoment. Dan wordt ze in de val gelokt.

Heftig!

Die Hamza Othman, die kan je toch niet serieus nemen? Zogenaamd Badboy, wat een slechte acteur man. Zijn gezicht straalt gewoon een lieve jongen uit. Gebruik dan een echte acteur met een crimineel achtergrond. En die jongen waarvan zijn keel word doorgesneden, is dat Tarkan? Met zijn geëpileerde wenkbrauwen. Voor de rest een spannende serie, maar ook wel een beetje kinderachtig

avatar van Suitehome

Suitehome

Sihame komt uit onze nationale schatkamer NPO. Dit uitstekend geregisseerde thrillerdrama is bedacht door ontwikkelaar en scenarioschrijver Achmed Akkabi (Mocro Maffia). We maken kennis met Sihame (Ahlaam Teghadouini) op de dag dat zij uit de gevangenis ontslagen wordt. Sihame, zo zien we in flashbacks, is slachtoffer geworden van online exposing; een seksvideo is online gezet en eindeloos gedeeld. In hoog tempo wordt duidelijk dat Sihame - Siham betekent pijlen in het Arabisch - verhaal wil halen bij de daders.

Sterkste troef van Sihame is actrice Ahlaam Teghadouini. Teghadouini balanceert voortdurend tussen woede, hoop, vrees, verliefdheid en kwetsbaarheid, en doet dat invoelbaar. Ondanks, of wellicht dankzij het nogal aangezette verhaal. Halve ster extra. Shamira Raphaela en Lisette Donkersloot regisseren strak en met elementen uit commercials en videoclips. Pakkend en snel, met uiteraard een rappende soundtrack belicht Sihame een actueel en maatschappelijk pijnlijk en beschamend onderwerp. Wraak met een boodschap.

avatar van Noud

Noud

Ik vind het jammer dat het geweld zo snel wordt toegepast. Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde.

Ik heb het idee dat dit voor kijkcijfers moet gaan zorgen. Waarschijnlijk ben ik niet de doelgroep voor deze serie.

Shimae wordt neergezet als een professionele koude killer, die haar slachtoffers weet te bewerken.

Acteren is voor nu nog matig.

avatar van Porta

Porta

Aardig serie, teveel kutmuziek wat mij betreft.

avatar van bart007bond

bart007bond

Geweldige keiharde serie.

Sihame is echt bikkelhard.

Als ze vecht slaat ze door tot je dood bent.

Wat een moordmachine is ze.

Onbegrijpelijk echter dat het een kro ncrv serie is.

Net zo hard of nog harder als mocro maffia.

avatar van Noud

Noud

Porta schreef:

Aardig serie, teveel kutmuziek wat mij betreft.

Afl 4 21:55 klink beetje als Nils Frahm . Niet zo kut.

avatar van ZAP!

ZAP!

Tja, ik ga het denk ik wel uitzitten, al heb ik voor afl. 4 echt getwijfeld. Ahlaam Teghadouini weet toch wel wat sympathieks in haar rol te stoppen. Het geweld en de tijdssprongen dragen echter weinig toch niets bij aan het vertellen van dit dramatische verhaal.

Ik hoorde ergens in een toksjow dat mensen die deze problematiek van dichtbij kennen (en mede gefrustreerd door tekortschietend optreden van politie en justitie in zulke zaken) deze serie waarderen als soort van mentale payback.

Voor mij vervalt het in het steeds meer van hetzelfde, terwijl er volgens mij zoveel meer in had gezeten.

Cijfer volgt (eventueel) nog.

umbra

Wat een vette wraak-serie was me dit sech. Met een algemeen rauwe en donkere sfeer en best bikkelhard ook. Ik genoot vd hoofdpersonage Sihame, wat een genadelooze wraak-moordmachine en waarbij ik dan nog volledig aan haar kant stond. Ik beleefde het zo intens mee. Sihame, gespeeld door de Nederlands-Belgische Ahlaam Teghadouini, was hier echt een topper. Dikke 9/10 voor deze Nederlandse miniserie, al wil ik geniepig wel een 10/10 geven, was zo hard mn ding.

bart007bond schreef:

Onbegrijpelijk echter dat het een kro ncrv serie is.

Net zo hard of nog harder als mocro maffia.

Kvroeg me af wat kro ncrv was, maar is blijkbaar christelijke omroep en indd met de slogan 'Wij geloven dat de samenleving eerlijker, groener en liever kan.', is dit indd niet een serie die je daarvan verwacht

Noud schreef:

Ohnee e weer zo eentje die klaagt over geweld in een serie/film Dat maakt deze serie juist extra vet, het rauwe soms compromisloze geweld past perfect bij het verhaal, dat an sich ook triest, heavy, smerig en realiteit is.

avatar van Toontje G

Toontje G

Heftige serie. Korte afleveringen van 30 minuten. Spannend in een keer afgekeken.