• 8.985.932 stemmen

Jomanda: Het Echte Verhaal - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Jomanda: Het Echte Verhaal

Ontwikkeld door: Ewout Genemans

Met: Tineke de Nooij, Johan Vlemmix en Ben Holthuis

Datum van release: zaterdag 23 oktober 2021

Eerst uitgezonden op: Videoland (Nederland)

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland

Plot Jomanda: Het Echte Verhaal

In de negentiger jaren groeide Joke Daman uit tot het grootste, maar ook meest omstreden spiritueel medium dat Nederland ooit heeft gekend: Jomanda. Nooit eerder vertoond archiefmateriaal brengt de kijker terug naar de gekte in Tiel, waar Jomanda massale sessies hield. Vrienden, fans en andere intimi vertellen over hun relatie met Jomanda. Welke ongelooflijke, tragische gebeurtenissen maakte zij allemaal mee, en waarom kiest ze nu voor een leven in afzondering in Canada?

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

23 oktober 2021 (43 minuten)

15 december 2021 (43 minuten)

Wat een ontzettend bizar verhaal was dit voor Nederlandse begrippen. Ik ben net iets te jong om de Jomanda hype meegekregen te hebben en ken haar enkel van archiefmateriaal en verwijzingen. In deze serie leer je in vier afleveringen haar hele geschiedenis en huidige toestand kennen. Leuke interviews en beelden. De serie had af een toe een iets te hoog Koffietijd-gehalte, waarbij de roddels de overhand hadden.

avatar van kleez

kleez

Eerste 3 afleveringen vond ik echt heel goed! Laatste 20 minuten ofzo van de vierde aflevering ‘stort de serie in’. Vind het dan ook echt wat in scène opgezet allemaal… Maar al met al echt hele leuke (goede) docu! Geen herhalingen van zetten in de afleveringen. Enigste dat ik beetje miste was het ‘Tien!’ fragment, en zo zijn er misschien nog wel meer fragmenten / details die ze wellicht hadden kunnen meenemen. Al lijkt het meer een productie van RTL te zijn dan een daadwerkelijk objectieve documentaire.

avatar van limelight73

limelight73

Geweldige Docu. Ik was rond de 20 in die tijd en bestede er destijds niet echt aandacht aan. Om nu eens alle puzzelstukjes over die tijd volledig te zien was erg leuk. Aanrader.