Mijn Series +

Revolutie in Indonesië - Seizoen 1 (2021)

Nederland
Documentaire

met David Van Reybrouck

Gedurende vier jaar volgden regisseurs Djoeke Veeninga en Marlou van den Berge de schrijver David Van Reybrouck in de totstandkoming van zijn nieuwe boek. De Belgische schrijver gaat op zoek naar de laatste getuigen van de dekolonisatie van Indonesië. Naast Indonesiërs en Nederlanders vindt hij onderbelichte medespelers. De Japanse soldaten die over de hele archipel werden uitgezonden. De Nepalese Gurkha soldaten die met het Brits-Indiase leger de opstandige Indonesische vrijheidsstrijders moesten neerslaan. Hij kijkt naar de bemoeienissen van de Britten, Amerikanen en de VN. Om te eindigen bij de kolonies die geïnspireerd werden in hun eigen vrijheidsstrijd door de Indonesiërs.

1. Hulp uit Japan
  2. Het Vergeten Leger
  3. Een Hoge Prijs

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.