Mijn Series +

Albatros - Seizoen 1 (2020)

Belgiƫ
Komedie / Drama

ontwikkeld door Gilles Coulier, Gilles De Schryver en Wouter Sap
met Ruth Beeckmans, Benny Claessens en Marjan De Schutter

De reeks volgt tien zwaarlijvigen die hun leven willen beteren en daarom deelnemen aan een afslankingskamp 'Albatros', in de Ardennen. Bij aankomst blijkt echter dat ze niet alleen fysiek, maar ook emotioneel overtollige kilo's met zich meesleuren. Het gaat er snel heftig aan toe. De deelnemers worden lichamelijk uitgedaagd door een weinig subtiele coach. Maar ook de groepstherapeute kijkt in hun ziel en probeert hen uit hun comfortzone te halen. De beschermende lagen waarmee ze de buitenwereld en hun verleden op afstand hielden, worden zo één voor één weggehaald.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
avatar van JorisTVmeter
Moeilijk te beoordelen.... niet slecht, maar ook niet enthousiast over. Misschien gewoon mijn ding niet? 2.5*

Goede serie : Uitstekend geacteerd en pakkende verhalen. Aangekondigd als drama+komedie, maar als je graag wat wil (glim)lachen, dan kies je beter een andere serie, want deze is toch behoorlijk zwaar op de hand. Beetje meer lichtvoetigheid had eigenlijk wel gemogen.

avatar van AOVV
Tragikomische reeks met een meer dan goede cast en dus ook uitstekend geacteerd. De reeks speelt meer op de traan dan op de lach, want hoewel er wel degelijk (fijne) humor aanwezig is, zijn het de persoonlijke verhalen, ervaringen en trauma's van de personages die de boventoon voeren.

Vooral in het middenstuk vond ik de reeks erg goed, met pakkende verhalen rond Raf en Guy. De finale kon wat beter, naar mijn mening, maar toch een goeie reeks!

3,5 sterren

Na de 2e reeks van Beau Séjour weer een geweldige serie van Vlaamse bodem. Ook Albatros heeft filmische allures, met een knappe cinematografie en sterke soundtrack. Het deed mij soms wat denken aan een quirky Amerikaanse indiefilm.

Het dorpsfeest heb ik wel al eens zien voorbijkomen in Bevergem, maar verder heb ik weinig aan te merken op dit uitgebalanceerde, licht absurdistische portret van een groep mensen die niet alleen met hun gewicht, maar in de eerste plaats met zichzelf worstelen. Bij momenten ook erg grappig, maar zonder dat de personages hun waarachtigheid verliezen.