Mijn Series +

Atlanta's Missing and Murdered: The Lost Children (2020)

Documentaire / Misdaad
Miniserie, 300 minuten

ontwikkeld door Sam Pollard, Maro Chermayeff, Jeff Dupre en Joshua Bennett

Tussen 1979 en 1981 verdwenen minstens 30 Afro-Amerikaanse kinderen en jongvolwassenen of werden vermoord in Atlanta. Hoewel de 23-jarige Wayne Williams werd vervolgd voor twee van de misdaden, werden de rest van de zaken uiteindelijk gesloten na zijn veroordeling in 1982. Veertig jaar later, met de officiële heropening van de zaak door de burgemeester van Atlanta, Keisha Lance Bottoms, vertelt deze docuserie het verhaal van de schokkende tragedie en werpen ze een nieuw licht op de gruwelijke moorden door middel van exclusieve archiefbeelden, ongeziene gerechtelijke documenten en interviews met degenen die het dichtst bij de kinderen stonden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5

Geweldig heb ik zin in de film en de miniserie gezien.