ad
  • 8.108.791 stemmen

ZeroZeroZero - Seizoen 1 (2020)

Show titel: ZeroZeroZero

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: vrijdag 14 februari 2020

• Ziggo Bekijk seizoen 1 via Ziggo

ZeroZeroZero

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Il Carico

Als de Italiaanse 'Ndrangheta' een enorme lading cocaïne bestelt, moet die vanuit Mexico naar Europa worden gesmokkeld. De Amerikaanse familie Lynwood heeft een scheepvaartmaatschappij en fungeert als tussenpersoon tussen de Italiaanse maffia en de Mexicaanse drugskartels. Wat zij echter niet weten, is dat er onder de criminelen intussen een machtsstrijd is losgebarsten.

2. 2. I Cieli su Tampico

Na de dood van Edward is het aan zijn kinderen om het familiebedrijf voort te zetten. Zij krijgen te maken met de kleinzoons van Don Minu, die er een heel eigen agenda op na blijken te houden. Terwijl Chris aan boord gaat van het schip dat de drugs moet vervoeren, wordt het Mexicaanse leger ingezet om het transport te onderscheppen. Maar ook daar blijken duistere krachten in het spel.

3. 3. Miranda

Manuel en zijn mannen proberen binnen te komen bij het drugskartel, de zeereis van Chris dreigt op een ramp uit te lopen en Don Manu schuwt geen enkel middel om de clan weer naar zijn hand te zetten.

4. 4. Il Trasbordo

Terwijl Manuel en zijn team dood en verderf zaaien onder de drugskartels in Monterrey, komt Chris met het schip aan in Dakar. Hij wordt niet alleen geplaagd door ziekteverschijnselen, maar moet ook zijn vracht ongemerkt van boord zien te krijgen. Zijn zus schiet hem te hulp, maar om de cocaïne weg te kunnen sluizen zullen ze moeten samenwerken.

5. 5. Sharia

Stefano meldt zich gewond bij een bevriend arts om zich te laten behandelen. De Lynwoods, geholpen door hun gids, moeten een levensgevaarlijke tocht door de woestijn van Mali maken met hun transport.

6. 6. Salvezza

Terwijl Chris en Emma op het punt staan om de Marokkaanse grens over te steken, zijn Manuel en zijn mannen in Mexico druk bezig om een leger op te zetten voor het Leyra-kartel. Manuel probeert zijn privéleven uit alle macht gescheiden te houden van de gewelddadige wereld waarin hij werkt, maar dat blijkt nog niet zo makkelijk.

7. 7. Famiglia

Terwijl er in Calabrië onverminderd aan de stoelpoten van Don Minu wordt gezaagd door zijn vijanden, maakt zijn kleinzoon een enorme crisis door. Na hun verschrikkelijke tocht door de woestijn zijn de Lynwoods eindelijk in Casablanca gearriveerd. Hier voelen ze zich veiliger, maar al snel blijkt dat dat een grove misrekening is.

8. 8. Stesso Sangue

De Lynwoods betalen een hoge prijs voor het overnemen van de activiteiten van hun vader. Don Minu komt op het punt waarop hij moet beslissen hoeveel hij over heeft voor het behouden van zijn macht. In Mexico komt Manuel voor dezelfde moeilijke keus te staan.

Geinig. Doet me denken aan de classic track Peruvian Cocaine van Immortal Technique

avatar van DreamTech

DreamTech

Zo dit is weer goed voel hier toch zuiver de hand van de makers van Gomorra in ( ook qua achter grond muziek kan me vergissen uiteraard ) 1e aflevering gezien bevalt mij prima hier houd ik wel van !!

avatar van DreamTech

DreamTech

Nou alle 8 delen gezien wat een top serie hoop een 2e seizoen !!

avatar van Reinbo_mm

Reinbo_mm

Erg benieuwd naar....

avatar van Suitehome

Suitehome

Top serie, mijn eerste 5 sterren waardering. De makers van Gomorra hebben een internationale versie van het Napolitaanse maffia epos gemaakt en zijn daar met vlag en wimpel in geslaagd. Omdat de serie zich ook in o.a. Mexico, de VS en Italië afspeelt, komt er veel leven in de cocaïne-brouwerij. De serie is grimmig, donker en kent bijna alleen maar bad guys. Dat maakt het wat lastig om je soms mee te identificeren. Een deel van het kijkpubliek zal hierom afhaken. Deze door de VPRO aangekochte serie (wie zei hier linkse geitenwollen sokkengedoe?) is nu te zien op NPO Plus. Als dit een Netflix-serie zou zijn, zou dit meteen trending zijn. Ongelooflijk knap gemaakt, vol verrassingen, keihard en de muziek van Mogwai zorgt voor voortdurende dreiging. Mis dit niet!

avatar van badfans69

badfans69

Voor de liefhebbers: Vanaf woensdag 30 september om 22.20 u. op Canvas (telkens twee afleveringen) en meteen integraal via VRT NU.

Thanks!

avatar van snelle69

snelle69

ja top reeks hoor!

avatar van NRT

NRT

Heerlijke serie. Heel sterke personages. Echt een aanrader voor de liefhebbers van dit genre. Heel donker ook.

Het is geen Gomorra maar toch wel een heel aardige serie. Ondanks enkele mindere stukken (Afrika).

avatar van starbright boy

starbright boy

• 19516 berichten

Kos schreef:

Het is geen Gomorra maar toch wel een heel aardige serie.

Dit is het wel zo'n beetje.

Er zijn drie verhaallijnen die alle drie hun sterke en zwakkere punten hebben.

-De drugsgroep en de soldaten in Mexico

-Het vervoer van het drugstransport

-De Italiaanse kopers

Ik vond de Mexcaanse lijn het sterkst, ondanks dat daar wat minder uitwerking van de karakters zit. Dat is weer het meest ontwikkeld bij het vervoerdeel, maar juist dat leidt ook tot wat mindere stukken (vooral het Afrikaanse deel en met name het deel in Mali en de wat geforceerde lijn rondom de ziekte van Chris). Het Italiaanse deel zit er zo'n beetje tussenin.

Een aantal mooie vondsten bijvoorbeeld hoe je verschillende gebeurtenissen ziet de tegelijk hebben plaatsgevonden. Mooie muziek ook.

Grootser dan Gomorrah met sets op verschillende plekken in de wereld. Maar ook een scenario dat minder vloeiend loopt vooral. Wel bij momenten bloedspannend. Ik was er heel snel doorheen.

Heeft heel duidelijk een eerste seizoen-gevoel waarbij genoeg aanleiding wordt gegeven voor seizoen 2 maar het verhaal voor de zekerheid ook keurig wordt afgehandeld.

avatar van AOVV

AOVV

De eerste twee afleveringen had ik moeite met in het verhaal te komen, wellicht doordat er duidelijk vanuit drie verschillende perspectieven wordt begonnen. Ik ben echter blij dat ik heb doorgebeten, want het werd daarna eigenlijk enkel beter, en uiteindelijk werden de verhaallijnen bijzonder fijn in elkaar geweven.

Verder ook behoorlijk sterk acteerwerk, en prachtige, uiteenlopende settings (er worden ook heel wat landen/regio's aangedaan).

3,5 sterren

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Een boeiende serie. Interessant om het hele transport traject van de drugs gevolgd te hebben. Ik hou hier wel van. Hopelijk komt er een tweede seizoen.

avatar van 606

Kleine topper met ook zeker 1 behoorlijke heftige scene in Mexico met de vampieren. Die hakte er behoorlijk in. Sterk geacteerd en mooi realistisch in beeld gebracht.

avatar van Hansiro

Hansiro

Harold Torres daar kun je gerust bang van worden, wat een verschrikkelijk goede rol zet hij neer in deze serie.. Ben al een groot liefhebber van Gomorra maar dit walst er nog even overheen. Waar Gomorra redelijk klein blijft is dit verhaal veel grootsers en de productiewaarde is vele malen hoger. En voor mij ook niet onbelangrijk, kiezelhard en niet geschikt voor de zwakke maag. Zit nu op de helft van de serie en dit kon wellicht wel eens de volle mep worden!