Mijn Series +

ZeroZeroZero - Seizoen 1 (2020)

Italiƫ
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Leonardo Fasoli, Mauricio Katz en Stefano Sollima
met Gabriel Byrne, Andrea Riseborough en Dane DeHaan

ZeroZeroZero volgt de reis van een cocaïnezending, vanaf het moment dat een machtig Italiaans kartel het koopt, tot de verpakking in Mexico en verzending over de Atlantische Oceaan. De reis wordt gevolgd tot aan de definitieve levering en betaling in Europa. Tegelijkertijd wordt er een epische machtsstrijd in de hele keten aangewakkerd, van de lokale dealers tot de machtigste baas in de hiërarchie van de internationale georganiseerde misdaad.

1. Il Carico
  6. Salvezza
  7. Famiglia
  8. Stesso Sangue

Kos
Geinig. Doet me denken aan de classic track Peruvian Cocaine van Immortal Technique

Zo dit is weer goed voel hier toch zuiver de hand van de makers van Gomorra in ( ook qua achter grond muziek kan me vergissen uiteraard ) 1e aflevering gezien bevalt mij prima hier houd ik wel van !!

Nou alle 8 delen gezien wat een top serie hoop een 2e seizoen !!

Erg benieuwd naar....

Top serie, mijn eerste 5 sterren waardering. De makers van Gomorra hebben een internationale versie van het Napolitaanse maffia epos gemaakt en zijn daar met vlag en wimpel in geslaagd. Omdat de serie zich ook in o.a. Mexico, de VS en Italië afspeelt, komt er veel leven in de cocaïne-brouwerij. De serie is grimmig, donker en kent bijna alleen maar bad guys. Dat maakt het wat lastig om je soms mee te identificeren. Een deel van het kijkpubliek zal hierom afhaken. Deze door de VPRO aangekochte serie (wie zei hier linkse geitenwollen sokkengedoe?) is nu te zien op NPO Plus. Als dit een Netflix-serie zou zijn, zou dit meteen trending zijn. Ongelooflijk knap gemaakt, vol verrassingen, keihard en de muziek van Mogwai zorgt voor voortdurende dreiging. Mis dit niet!

avatar van badfans69
Voor de liefhebbers: Vanaf woensdag 30 september om 22.20 u. op Canvas (telkens twee afleveringen) en meteen integraal via VRT NU.

Thanks!

avatar van snelle69
ja top reeks hoor!

avatar van Dorstigjimmyke
Heerlijke serie. Heel sterke personages. Echt een aanrader voor de liefhebbers van dit genre. Heel donker ook.

Kos
Het is geen Gomorra maar toch wel een heel aardige serie. Ondanks enkele mindere stukken (Afrika).