Mijn Series +

Nederland
Documentaire
Miniserie, 215 minuten

met Tom Egbers

In de serie Toms Ierland wil Tom het land van zijn Ierse voorouders leren kennen. Al snel ontdekt hij dat Ierland volop in beweging is. Het ontworstelt zich aan de druk van de katholieke kerk en weet de eeuwenlange overheersing van de Engelsen eindelijk te weerstaan. Maar juist nu de toekomst er zo hoopvol uitziet, besluit Engeland tot de Brexit. Die zal ongetwijfeld heel grote gevolgen hebben voor de Ieren. Voor de handel, de migratie, maar ook voor de sluimerende conflicten tussen de Republiek Ierland en Noord-Ierland. Toms Ierland is een prachtig land met een eigen rijke en veelzijdige cultuur.

1. Wie Zijn de Ieren?
  2. Noord-Ierland: Tussen (London) Derry en Bangor
  3. Gebroken: De Katholieke Kerk
  4. Van Hongersnood naar Keltische tijger
  5. De Wondere Wereld van de Ierse Sporten
  6. De Ierse Jeugd Heeft de Toekomst

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.