• 8.985.401 stemmen

Het Lichaam van Coppens - Seizoen 2 (2014)

Show titel: Het Lichaam van Coppens

Met: Staf Coppens en Mathias Coppens

Oorsprong: België

Datum van release: donderdag 4 september 2014

Eerst uitgezonden op: VTM (België)

Plot Het Lichaam van Coppens

Kan je vliegen met een boot? Komen muggen echt op licht af en kan je over een papieren brug rijden? Vlaanderen stuurde massaal zijn vragen naar Staf en Mathias, en de broers gaan met veel guts, goesting en humor achter de antwoorden aan. Vol overgave schenken ze hun lichaam aan de wetenschap.

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

4 september 2014 (50 minuten)

Kan Het Lichaam van Coppens naar de ruimte reizen? Om deze vraag van een antwoord te voorzien, moeten Mathias en Staf zonder meer hun grenzen verleggen. Ze zoeken ook uit of het mogelijk is om over eieren te lopen, gewichtsloos te worden en voelen aan den lijve of het klopt dat alcohol het lichaam warm houdt.

11 september 2014 (50 minuten)

In de tweede aflevering van Het Lichaam van Coppens kruipen de broers Mathias en Staf in het hoofd van een vlieg, proberen ze over water te lopen en proeven ze visuele prikkels.

18 september 2014 (50 minuten)

Deze week verkennen Mathias en Staf de grenzen van hun lichaam door aan de slag te gaan met brandbenzine en een aansteker, onderzoeken ze of het mogelijk is om met hun gedachten voorwerpen te laten bewegen én wagen ze zich aan een isolatieproef.

25 september 2014 (50 minuten)

In de vierde aflevering van Het Lichaam van Coppens gooien de broers hun lichaam te grabbel aan giftige kwallen, experimenteren ze met een Oosterse gevechtstechniek en verkennen ze de limieten van lijf en leden door zich te laten afschieten met een zelfgemaakt jetpack.

2 oktober 2014 (50 minuten)

In aflevering vijf van Het Lichaam van Coppens maken Mathias en Staf een paar jongensdromen waar. Zo gaan de broers op zoek naar de techniek achter de vliegende paraplu van Mary Poppins, testen ze een nagelbed uit en proberen ze te varen in een reuzengroot bootje van papier

9 oktober 2014 (50 minuten)

Mathias en Staf Coppens zoeken in de zesde aflevering van Het Lichaam van Coppens onder andere uit waarom we onze ogen sluiten bij het niezen, en testen de precisie van een robotfoto. Ook laten ze zich pijn doen, zonder medicinale verdoving.

16 oktober 2014 (50 minuten)

Staf en Mathias Coppens zorgen voor vonken wanneer ze uitzoeken of ze genoeg elektriciteit kunnen opwekken om een pompstation te laten ontploffen en of Het Lichaam van Coppens bestand is tegen extreme koude. Ook testen ze de val van een muntstuk en experimenteren ze met een roeiboot en waterski’s.

23 oktober 2014 (50 minuten)

In aflevering acht proberen de broers Coppens te achterhalen waarom we roepen tijdens een krachtinspanning, testen ze of schoonheid echt van binnen zit en trekken ze naar Monaco om te zien hoe lang een mens onder water zijn adem kan inhouden.

30 oktober 2014 (50 minuten)

In aflevering negen van Het Lichaam van Coppens onderzoeken Staf en Mathias of je echt moet lachen van lachgas, testen ze of ze slimmer worden door hersenstimulatie en experimenteren de broers met zonne-energie.

6 november 2014 (50 minuten)

In de tiende aflevering van Het Lichaam van Coppens gaan de broers op zoek naar de beste remedie tegen de pijn van brandende pepers, onderzoeken ze waarom mensen vloeken en ondernemen ze een poging om een ballon op zonne-energie de lucht in te krijgen.

13 november 2014 (50 minuten)

De broers Coppens blikken tijdens deze laatste aflevering terug naar de meest spectaculaire momenten uit de twee afgelopen seizoenen van Het Lichaam van Coppens. Met ongeziene beeldfragmenten, bloopers en speciaal voor deze uitzending gemonteerde filmpjes, gunnen Staf en Mathias iedereen een blik achter de schermen van hun programma. De beeldfragmenten worden voor de gelegenheid afgekruid met straffe verhalen en sappige anekdotes van op de set.

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.