Mijn Series +

Tygo in de Psychiatrie - Seizoen 1 (2019)

Nederland
Documentaire

met Tygo Gernandt

Tygo Gernandt onderzoekt hoe psychische labels worden opgeplakt. Wat als je de verkeerde labels krijgt? Of als je labels je geen steek verder helpen in de behandeling? Tygo loopt mee met mensen die een psychiatrische aandoening hebben en zo'n (fout) label opgeplakt hebben gekregen.

1. 13 Diagnoses Gek
  2. Littekens
  3. Overleven
  4. Oplossingen (?)
avatar van Donkerwoud
Gelukkig dat ze een precair en ingewikkeld onderwerp als psychiatrische diagnostiek onder de aandacht brengen met dreigende synthesizermuziekjes en een BN'er op extreme verhalen afsturen. Je zou mensen maar genuanceerd en op eerlijke gronden inlichten. Een halve ster voor de eerste aflevering, maar ik weiger om nog verder te kijken.