Mijn Series +

Verschoten & Zoon - Seizoen 1 (1999)

Alternatieve titel: Verschoten en Zoon

Belgiƫ

ontwikkeld door Lieven Defour
met Jacques Vermeire, Ann Hendrickx en David Michiels

De reeks gaat over de gierige garagehouder René Verschoten. Zijn vrouw Magda doet niets liever dan elke week winkelen. Ze wil bovendien zeker niet onderdoen voor haar vriendin Hélène. Nadat René's zoon Sven naar Amerika vertrok, kwam zijn neef Kevin bij hen inwonen. Hij werd, net als Sven, mecanicien in de garage en net zoals Sven is Kevin een rokkenjager. De andere mecanicien in de garage is de niet al te snuggere Kristof.

1. Het Gele Busje
  11. Milieutaks
  12. Megafuif
  13. Kunst op Wielen
avatar van Esteban
Helaas de eerste misser van Jacques Vermeire en de start van zijn neerwaartse spiraal destijds. Eind de jaren 90 was ik nog grote fan, voornamelijk dankzij de twee zaalshows die ik van voor naar achter en omgekeerd vanbuiten kende. En uiteraard door De Drie Wijzen, DDT, Max en zelfs het iets flauwere Oei Jacques. Maar die overstap naar VTM heeft hem op geen enkel vlak goed gedaan. Het heeft iets meer dan 10 jaar geduurd alvorens hij weer iets deed dat kon bekoren.

Hier heb ik wel nu en dan naar gekeken, omdat Vermeire altijd wel lichtjes amusant bleef, ook wanneer het in iets minder goeds was. Maar de situaties en een deel van de cast in 'Verschoten & Zoon' vielen tegen, zo ook de nogal zwakke scenario's. Dat dit onvermijdelijk deed denken aan de absoluut superieure avonturen van DDT, speelde natuurlijk mee. Eigenlijk zou een 2-tal sterren beter passen, maar kom, een halfje erbij voor Jacques zélf, daar kan ik mee leven. Dat dit 8 seizoenen gelopen heeft, verrast mij nog het meest. Zo lang heb ik het nooit volgehouden. Anderzijds was het natuurlijk ook een typisch VTM-programma, dus niet zo moeilijk te begrijpen dat het daar wel degelijk goed bekeken werd.