Mijn Series +

Alternatieve titel: The Prey

Nederland
Drama / Thriller
Miniserie, 147 minuten

met Pierre Bokma, Anniek Pheifer en Victor Löw

De Prooi gaat over de opkomst en ondergang van de fusiebank ABN AMRO ten tijde van Rijkman Groenink die in 2000 aantreedt als opvolger van bestuursvoorzitter Jan Kalff. Door een rücksichtsloze, ambitieuze koers om de bank in de top vijf van grootste internationale banken te krijgen, brengt Rijkman Groenink de bank aan de rand van de afgrond.

1. Bijzondere Kredieten
  2. Fusies en Overnames
  3. Het Belang van de Aandeelhouder
avatar van Donkerwoud
Ik weet niet of het nodig was om van Rijkman Groenink een tragische Shakespeariaanse figuur te maken. Met een Pierre Bokma die er een karikaturale schurkenrol van maakt. Geen idee hoe het boek en de mini-serie zich tot elkaar verhouden, maar deze productie nodigt niet echt uit om het werk van Jeroen Smit eens op te pakken.