Mijn Series +

Drama / Oorlog
Miniserie, 480 minuten

ontwikkeld door Lawrence Schiller
met Maximilian Schell, Vanessa Redgrave en Omar Sharif

Rusland, de zeventiende eeuw. Het land wordt tijdelijk geregeerd door Natalya, omdat tsaar Fedor III net overleden is. Haar veertienjarige zoon Ivan is nog niet oud genoeg om de taak op zich te nemen. Ivan heeft een vier jaar jonger broertje, Peter. Natalya, in werkelijkheid de stiefmoeder van de jongens, is uit op macht en al gauw gaat het gerucht dat ze haar oudste zoon wil vermoorden, zodat zij aan de top komt te staan. Er ontstaat een militaire opstand, met als gevolg dat Peter en Ivan samen het land gaan regeren onder leiding van hun oudere zus Sophia, die op haar beurt weer wordt bijgestaan door haar minnaar prins Basily Golitsyn. De jeugdige Peter groeit intussen in alle vrijheid op tot een wilde jongeman. Wanneer hij wat ouder wordt, zwicht hij voor de druk van zijn moeder die wil dat hij trouwt met Eudexia. Hoewel hun huwelijk niet veel voorstelt, wordt er toch een mannelijke erfgenaam geboren, Alexis. Niet lang daarna begaan Sophia en Golitsyn een blunder. Door een beoordelingsfout sneuvelen 45.000 Russen. Peter en zijn aanhangers slagen er vervolgens in om Sophia en Golitsyn uit de macht te ontzetten.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Nog geen berichten bij deze Historische miniserie. Ik dacht dat het toch wel een klassieker was, alhoewel ik hem maar eenmalig 25 jaar geleden op tv zag. Wat ik me voor de geest kan halen waren het mooie beelden.