Mijn Series +

Nederland
Miniserie, 143 minuten

ontwikkeld door Thomas Blom en Robert Kievit
met Peter Blok, Kiki van Deursen en Margo Dames

Tom Waardenburg en Dana Lievens zijn twee onderzoeksjournalisten, die zaken heropenen die uitgebreid in het nieuws zijn geweest en als afgehandeld te boek staan. Het heropenen van deze zaken ligt nogal gevoelig bij justitie en komt niet zonder gevaar. Hiermee zet het duo niet alleen elke keer hun leven op het spel, maar ook hun privéleven komt hierdoor onder grote druk te staan. Zo kan Tom de zorg voor zijn kind maar moeilijk combineren met zijn werk en krijgt Dana elke keer weer ongure types aan haar deur, waardoor ze een slechte naam krijgt in de buurt waar ze woont. Toch houdt dit het duo niet tegen en zullen ze niet stoppen tot de onderste steen boven is gebracht en de verantwoordelijke mensen alsnog voor terecht staan.

1. Het Mislukte Fotorolletje
  2. Prism
  3. Khan
avatar van Donkerwoud
Meer dan behoorlijke Nederlandse thrillerserie over onderzoeksjournalistiek en grote geopolitieke hangijzers. Het is zo'n serie die (mochten ze het vervolgd hebben) vast betere seizoenen zou opleveren, maar ze gaven er na één seizoen de brui aan. Peter Blok en Kiki van Deursen zijn leuk op elkaar ingespeeld als respectievelijk oude rot in het vak versus het naïeve groentje. Allemaal niet vernieuwend of origineel.