Mijn Series +

Verenigd Koninkrijk
Miniserie, 240 minuten

ontwikkeld door Hillary Salmon
met Joseph Mawle, Paul Nicholls en James Nesbitt

Het is het begin van de Pesach-week. In de komende dagen zullen duizenden pelgrims Jeruzalem binnenstromen om het belangrijkste feest in hun religieuze kalender te vieren. Voor hun Romeinse meesters, geleid door Pontius Pilatus, is dit de moeilijkste tijd van het jaar. Voor de Hogepriester Caiaphas en zijn tempelpriesters zal de werkbelasting groot zijn en de druk om de burgerlijke orde te handhaven zal groot zijn. Dan wordt nieuws gebracht dat Jezus de Galileeër de stad nadert op een veulen van een ezel, en Jeruzalem binnen zal gaan via de Oostpoort; daarmee twee van de meest krachtige religieuze profetieën over de komst van de Messias vervullend. Op straat begint zich een menigte te verzamelen en al gauw is het hek van de dam.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2