menu

Film / Algemeen / Klassiekers in de bioscopen

zoeken in:
bart007bond schreef:
Snap totaal het nut niet.
Hij is te krijgen op DVD, bluray, streaming.
Zorgt ervoor dat andere films geen kans krijgen.
En dan, niet te geloven in zaal 1, in 3d 4d.
Als het nou nog een directors cut is, maar dat ook niet.
Ik vind dat geen enkele film een re-release verdient, simpel omdat hij al te krijgen is.
NUTTELOOS!

Welke film had je dan de kans willen geven? De hele zomer staat er enkel Disney en Marvel zooi geprogrammeerd, dus dit is een flinke verbetering van het aanbod.

Verder heb ik m thuis op 4k en een beamer met flinke geluidsinstallatie. Toch maak ik hier (en voor de vele andere klassiekers die ik in de kast heb staan) graag een trip voor naar de bios. Zou je, als je een filmliefhebber bent, toch moeten begrijpen

bart007bond schreef:
Ik vind dat geen enkele film een re-release verdient, simpel omdat hij al te krijgen is.
NUTTELOOS!

Haha ga je nu weer boos doen omdat jouw lokale bioscoop in de buurt weer te weinig zalen heeft? Je zit elke maand wel een keer heel boos te doen.

Ik ben heel blij dat dit soort classics nog terug in de bioscoop komen zodat een oude generatie er nogmaals van kan genieten en een nieuwe generatie de film kan ontdekken. Daarbij is deze film voor de release nu flink opgepoetst.

Altijd nog meer geloofwaardig dan the matrix.

Ik doe niet boos, vind het alleen belachelijk dat de grootste zalen gereserveerd worden voor oude fims.

Kijk graag klassiekers, maar geen haar op mijn hoofd om dat te doen in de bioscoop.

Als er dan toch een re-release moet komen, dan zaal 13, zodat andere filmliefhebbers er geen last van hebben en in grote zalen naar Nieuwe films kunnen gaan.

bart007bond schreef:
Als er dan toch een re-release moet komen, dan zaal 13, zodat andere filmliefhebbers er geen last van hebben en in grote zalen naar Nieuwe films kunnen gaan.

Ik zou een klacht bij je lokale bioscoop indienen. Ik vermoed dat je daar wel vaker aan het loket hebt staan klagen.

Ik klaag nooit live, ik schrijf altijd een brief.
Maar ik ga wel klagen, zelfs aan de kassa, als It in een kleinere zaal gaat draaien dan the matrix.

bart007bond schreef:

De nieuwste films zijn doorgaans ruk vergeleken met het canon van klassiekers dat de laatste 100 jaar is uitgebracht. Maar kennelijk ben jij geen filmliefhebber, maar kijk je films enkel als populaire vorm van entertainment. Zodat je kunt meepraten over de laatste hype.

Ik zit er echt totaal anders in.

Ik geen filmliefhebber, ik heb thuis meer dan 2500 films op bluray.
Het is weer net als altijd hier.

Vind je een "topfilm" niet leuk ben je gelijk een holbewoner die alleen simpele films niet snapt.

Ik begin een gloeiende hekel te krijgen aan dit forum. Als ik een mening heb word ik tot mijn veters afgefikt en word ik voor gek verklaard.

Prima, dan ben ik maar een domme lompe boer.

Val allemaal lekker dood met dit forum.

Mijn mening is dus dom.

Prima, ik weet nu wat ik ben, een ongeletterde niet ter zake doende persoon.

Basto schreef:
Toch juist mooi dat men de kans krijgt dit soort klassieker op het grote witte doek te zien. Los van of je m zelf goed vindt, zou je als filmliefhebber dit soort initiatieven juist moeten waarderen.

Hoe kan je het nu leuk vinden dat dit soort jan en alleman releases doeken stelen van meesterwerkjes die zo nooit in de bioscoop geraken? Veel meer dan een ordinaire commerciële zet is dit niet, weinig te genieten voor een filmliefhebber.

Overal hetzelfde, mijn mening doet er niet toe, is niet belangrijk of belachelijk.
Forum, laat me niet lachen, het is me wel duidelijk dat ik er absoluut niet toe doe.
Mijn mening is dom, niet ter zake doende en belachelijk.
Of het nu hier is of op mijn werk, ik heb mijn eigen mening, maar word door iedereen met de nek aangekeken.
Hoe kan ik the matrix en die hard niks vinden, nou dan ben je geen filmliefhebber.
Word door jullie altijd gedisst, heb ik klachten over bioscoop, 3d, ben ik een zeur.
Wat een forum, net als in het echte leven tel ik absoluut niet mee, ben ik minder dan niets.

Onderhond dank je wel.
Eindelijk een keertje iemand die het opneemt voor me.

Onderhond schreef:
(quote)

Hoe kan je het nu leuk vinden dat dit soort jan en alleman releases doeken stelen van meesterwerkjes die zo nooit in de bioscoop geraken? Veel meer dan een ordinaire commerciële zet is dit niet, weinig te genieten voor een filmliefhebber.

Ik geloof iet dat Bart007 daarop doelde. De vertoning van The Matrix in Pathe gaat enkel ten koste van de 28e voorstelling van een of ander Disney product. Het vertonen van meer obscuur werk dat anders helemaal niet zou draaien, zou ik zeker toejuichen.

bart007bond schreef:
Onderhond dank je wel.
Eindelijk een keertje iemand die het opneemt voor me.

Grapjas, zie boven.

bart007bond schreef:
Overal hetzelfde, mijn mening doet er niet toe, is niet belangrijk of belachelijk.
Forum, laat me niet lachen, het is me wel duidelijk dat ik er absoluut niet toe doe.
Mijn mening is dom, niet ter zake doende en belachelijk.
Of het nu hier is of op mijn werk, ik heb mijn eigen mening, maar word door iedereen met de nek aangekeken.
Hoe kan ik the matrix en die hard niks vinden, nou dan ben je geen filmliefhebber.
Word door jullie altijd gedisst, heb ik klachten over bioscoop, 3d, ben ik een zeur.
Wat een forum, net als in het echte leven tel ik absoluut niet mee, ben ik minder dan niets.

Je mag de Matrix best kut vinden, daar valt niemand je op aan. Maar dat je het geen bioscooprelease gunt en kennelijk de moderne zooi die toch al tig keer per dag draait de voorkeur geeft, vind ik een verwerpelijke visie.

Basto schreef:
Ik geloof iet dat Bart007 daarop doelde. De vertoning van The Matrix in Pathe gaat enkel ten koste van de 28e voorstelling van een of ander Disney product.

Of van een weekje extra Midsommar. Beetje makkelijk om te doen alsof er alleen maar Disney spul in de bios draait.

The Matrix heeft zijn tijd gehad. 20 jaar geleden was het ook maar gewoon een blockbuster, er zijn genoeg recente films die momenteel geen kans krijgen in de bios. Ik hou er ook niet van, al die klassiekers weer in de bios.

Dus ik ben VERWERPELIJK omdat ik het belachelijk vind.
Ik vind het VERWERPELIJK dat een andere film de dupe is van een oude film.
In zaal 1 notabene en de nieuwe Tarantino in een achteraf zaaltje.
Maar ja, ik ben natuurlijk niet elitair, ik houd van popcorn films.
Logisch dat ik als ongeletterde filmkijker echte goede films niet op waarde kan schatten.
Jij bent elitair, ver boven mij verheven en daarom mag jij mijn denkbeelden VERWERPELIJK vinden.

Dat uwe hoogheid nog de moeite neemt om op een holbewoner als ik te reageren.
KLASSE!!!!!!!!

Die frustratie zit bij jou wel diep he?

NRT
bart007bond schreef:
NUTTELOOS!

Blijf kalm. Je mag dat gerust vinden, maar als er een groot publiek voor is. Waarom niet? Het is toch altijd aangenamer om een film op het witte doek te zien.

bart007bond schreef:
Dus ik ben VERWERPELIJK omdat ik het belachelijk vind.
Ik vind het VERWERPELIJK dat een andere film de dupe is van een oude film.
In zaal 1 notabene en de nieuwe Tarantino in een achteraf zaaltje.
Maar ja, ik ben natuurlijk niet elitair, ik houd van popcorn films.
Logisch dat ik als ongeletterde filmkijker echte goede films niet op waarde kan schatten.
Jij bent elitair, ver boven mij verheven en daarom mag jij mijn denkbeelden VERWERPELIJK vinden.

Tarantino draait hier ook nog gewoon in zaal 1 hoor. Adem in, adem uit.....

Onderhond schreef:
(quote)

Of van een weekje extra Midsommar. Beetje makkelijk om te doen alsof er alleen maar Disney spul in de bios draait.

The Matrix heeft zijn tijd gehad. 20 jaar geleden was het ook maar gewoon een blockbuster, er zijn genoeg recente films die momenteel geen kans krijgen in de bios. Ik hou er ook niet van, al die klassiekers weer in de bios.

Jij houd sowieso niet van klassiekers, maar Midsummar verdwijnt heus niet uit de bios omdat de Matrix drie keer vertoond wordt. Een film die kennelijk ook zijn kans heeft laten verlopen. Overigens lijkt het mij tof om die in 2039 weer eens in de bios te kunnen zien.

Basto schreef:
Jij houd sowieso niet van klassiekers, maar Midsummar verdwijnt heus niet uit de bios omdat de Matrix drie keer vertoond wordt.

Dan is het de film die misschien net onder Midsummar zit, die uiteindelijk z'n kans mist. Of een minder bekende film die maar 1 week ipv 2 weken draait (zou niet de eerste keer zijn dat we zo een film mislopen in de bios).

Hyperbekende films steeds weer in de bios blijven pushen heeft weinig met filmliefhebberij te maken. In tegendeel. Heeft verder niks met klassiekers te maken. Als ze volgende week Avalon in de bios spelen ga ik ook niet kijken.

Frustratie klopt.
Heb ik vrij, draait een oude film en de nieuwe Tarantino te laat, dus besluit ik maar weer te gaan werken op mijn vrije dag, tot grote hilariteit van collega's.
Daarom kan ik nogal cynisch reageren.
Als dat omgedraaid zou zijn heb ik er minder bezwaar tegen, matrix laat en andere film op christelijk tijdstip.
Klassiekers kijk ik ook graag.
Caligula
where eagles dare
Class of 1984.
Maar zelfs die zou ik niet opnieuw in de bios bekijken, heeft voor mij geen toegevoegde waarde, tenzij het een compleet nieuwe versie betreft met uur nieuw beeldmateriaal.

Onderhond schreef:
(quote)

Dan is het de film die misschien net onder Midsummar zit, die uiteindelijk z'n kans mist. Of een minder bekende film die maar 1 week ipv 2 weken draait (zou niet de eerste keer zijn dat we zo een film mislopen in de bios).

Hyperbekende films steeds weer in de bios blijven pushen heeft weinig met filmliefhebberij te maken. In tegendeel. Heeft verder niks met klassiekers te maken. Als ze volgende week Avalon in de bios spelen ga ik ook niet kijken.

He, het gaat om enkele incidentele voorstellingen. Het is dus onzin dat een andere film helemaal niet meer zou draaien. Kans is veel groter dat de Lion King niet 36 keer maar 32 keer draait.

Ik zou zelf wel naar Avalon gaan. Maar veel plezier bij Angry Birds 2, is de laatste week zag ik.

Onderhond schreef:
(quote)

Of de Lion King draait 40 keer ipv 36 keer, The Matrix 3 keer en die 7 voorstellingen van het wat obscuurder filmpje zijn weg.

Trouwens, zoveel beter is The Matrix nu ook weer niet dan die Angry Birds rommel. Beetje lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

Vraag me af of kleine bioscopen een obscuurder filmpje zouden draaien i.p.v. The Matrix. Lijkt me eerder dat het gat wordt opgevuld met meer voorstellingen van Angry Birds . Grote bioscopen hebben er sowieso geen last van, die hebben genoeg zalen.

Off topic. Eind september komt de Fight Club 20th anniversary eraan. Gaat ook weer in de bioscopen draaien. Hebben we weer dezelfde discussie .

IH88 schreef:
Vraag me af of kleine bioscopen een obscuurder filmpje zouden draaien i.p.v. The Matrix. Lijkt me eerder dat het gat wordt opgevuld met meer voorstellingen van Angry Birds

Dat is dus een onbeantwoorde vraag waar niemand met zekerheid op kan antwoorden.

Dus liever die kans grijpen dan kiezen voor een oude blockbuster nogmaal de revue te laten passeren. Daar verlies je sowieso de optie voor minder bekende films mee. Voor ouder werk ga je maar naar een filmfestivalletje ofzo.

Onderhond schreef:
(quote)

Dat is dus een onbeantwoorde vraag waar niemand met zekerheid op kan antwoorden.

Dus liever die kans grijpen dan kiezen voor een oude blockbuster nogmaal de revue te laten passeren. Daar verlies je sowieso de optie voor minder bekende films mee. Voor ouder werk ga je maar naar een filmfestivalletje ofzo.

Lijkt me eerder dat het andersom is. Voor onbekende films ga je naar een filmfestival, oude films zoals The Matrix, Fight Club, Star Wars en misschien over een paar jaar Lord of The Rings trekken denk ik meer publiek. Sowieso gaan grote en kleine bioscopen voor geldopbrengst, dus in de plaats van The Matrix komt dan echt geen obscure Franse of Aziatische film.

Overigens moeten we deze hele discussie niet overdrijven he. In Kinepolis Jaarbeurs Utrecht draait The Matrix maar 1/2 keer op een dag in zaal 12. Hollywood draait 6 keer per dag en zelfs Midsommar draait nu nog steeds meer keer per dag dan The Matrix. De nu nieuwe Woody Allen draait ook 2 keer per dag, dus die “grote” invloed van The Matrix op het programma is schromelijk overschat.

IH88 schreef:
Sowieso gaan grote en kleine bioscopen voor geldopbrengst, dus in de plaats van The Matrix komt dan echt geen obscure Franse of Aziatische film.

Daar gaat het dan ook niet om.

Wat bijvoorbeeld op ons programma staat is De Patrick. Die doet het blijkbaar erg slecht, dus moeten we waarschijnlijk morgen best al gaan omdat het zomaar zou kunnen dat die na een week al uit de bios genomen wordt. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kleiner filmpje erg snel verdwijnt.

Maar nogmaals, je kan allemaal wel dingen lopen verzinnen, het fijne van zo'n planning is de meesten hier toch niet bekend. Het enige wat je weet is dat er mét voorstellingen van The Matrix méér blockbuster materiaal te zien is, dat niet eens wat nieuws in de bios brengt, terwijl er anders ten minste de optie zou zijn om iets kleinere (daarom geen obscure) films (langer) te tonen.

Dan graag die tweede optie.

Onderhond schreef:
(quote)

Daar gaat het dan ook niet om.

Wat bijvoorbeeld op ons programma staat is De Patrick. Die doet het blijkbaar erg slecht, dus moeten we waarschijnlijk morgen best al gaan omdat het zomaar zou kunnen dat die na een week al uit de bios genomen wordt. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kleiner filmpje erg snel verdwijnt.

Maar is dit de schuld van The Matrix? Als The Matrix niet in de bios te zien was, dan was De Patrick langer in de bioscoop gebleven? Waren er dan meer mensen naar De Patrick gegaan? Ik vind dat bioscopen films van eigen bodem moet promoten ( behalve als het om een Nederlandse romcom gaat) maar dat De Patrick het zo slecht doet, daar kan je The Matrix toch niet de schuld van geven...

IH88 schreef:
Maar is dit de schuld van The Matrix? Als The Matrix niet in de bios te zien was, dan was De Patrick langer in de bioscoop gebleven? Waren er dan meer mensen naar De Patrick gegaan?

Misschien wel, misschien niet.

Wat je wél zeker kan zeggen is dat vertoningen van een oudere blockbuster de kansen van zo'n (kleinere) film niet bevorderen. Dat is dus mijn punt.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:47 uur

geplaatst: vandaag om 10:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.