• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.400 films
  • 11.360 series
  • 32.317 seizoenen
  • 633.716 acteurs
  • 197.067 gebruikers
  • 9.219.188 stemmen

Volgorde van de Hannibal Lecter films

zoeken in:

Kikjuh

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hai hai,

Ik heb een vraagje: Wat is de volgorde van de Hannibal Lecter films?? Ik heb pas Red Dragon gezien. Maar daarvoor al Sillence of the lambs en Hannibal gezien. En ben ze toch van plan om ze allemaal in de juiste volgorde achter elkaar te kijken. Maar heb dus geen idee hoe de volgorde in elkaar zit.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij die zou willen vertellen.

Groetjes Kiki

U-96

• 11870 berichten
  • 1966 stemmen

1. Manhunter (1986). Remake Red Dragon (2002)

2. Silence of the Lambs (1991)

3. Hannibal (2001)

Volgens mij zit het zo in elkaar.

Kikjuh

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Ok, dank je wel

rvoormanns

• 14 berichten
  • 0 stemmen

Hannibal Rising (2007)

Red Dragon (2002)

Silence of the Lambs (1991)

Hannibal (2001)

dvd-me

• 329 berichten
  • 418 stemmen

ik dacht dat het zo was:

- Silence of the lambs

- Hannibal

- Red Dragon

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

01. Hannibal Rising

02. Manhunter / Red Dragon

03. Silence Of The Lambs

04. Hannibal

Danit

• 46 berichten
  • 3 stemmen

Manhunter

Silence of the lambs

Hanibal

Red dragon (remake manhunter)

Hanibal rising

Dr. Hannibal "The Cannibal" Lecter is een fictieve psychopaat uit vier boeken van Thomas Harris. Alle vier de boeken zijn inmiddels verfilmd. De serie bestaat uit:

Eerste boek en film: Red Dragon

Boek verscheen: 1981

Film verscheen: 1986 (verfilming onder de titel Manhunter)

Film verscheen: 2002

Tweede boek en film: The Silence of the lambs

Boek verscheen: 1988

Film verscheen: 1991

Derde boek en film: Hannibal

Boek verscheen: 1999

Film verscheen: 2001

Vierde boek en film: Hannibal Rising

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Wat bedoelt Kikjuh met de juiste volgorde? Logische volgorde lijkt me dat je van een jonge Hannibal naar de oude kannibaal kijkt. Dus vanaf Rising tot aan Hannibal. Maar hij/zij kan natuurlijk ook per releasedatum bedoelen. Dan is het dus Manhunter tot aan Rising.

JackVanGelder

• 8 berichten
  • 48 stemmen

In Film > Algemeen > The Hannibal Lecter Trilogy:

Goed, ik heb hier voor me: "The Hannibal Lecter Trilogy" op de een of andere merkwaardige manier nog nooit een enkele van deze films gezien.

Hoe adviseren jullie mij om deze trilogie te gaan bekijken?

Op datum van uitgebracht: Silence of the Lambs (1991) -> Hannibal (2001) -> Red Dragon (2002)

of

Chronologische volgorde: Red Dragon -> Silence of the Lambs -> Hannibal

Gr

Chaos Industry

• 65 berichten
  • 1015 stemmen

In Film > Algemeen > Hannibal Reeks:

Goedendag allen,

Ik heb een vraagje (al weet ik niet of ik op dit forum dan wel aan het juiste adres ben, mocht dit niet zo zijn dan mijn excuses!).

Ik wil zoals de topic titel al aangeeft de Hannibal reeks eens van het eerste tot het laatste deel bekijken.

Nu heb ik Silence of the Lambs, Red Dragon en Hannibal. Ik dacht ik ga er eens aan beginnen, maar wilde even zeker weten dat ik met het juiste deel startte dus even op wikipedia gekeken en tot mijn verbazing zijn er nog 2 films. Manhunter en Hannibal Rising.

Red Dragon is een remake van Manhunter, dus die laat ik zitten. Maar ik zou hier wel graag willen weten of het kopen van Hannibal Rising een slimme zet is. Hoort het bij de andere drie films? Of is het een los staand verhaal dat niet tot de trilogie (mocht het een trilogie zijn) is verband staat. Wikipedia leert mij dat Hannibal Rising een film is waarin te zien is hoe hij zo geworden is. Echter beantwoord dit niet geheel mijn vraag, dus hoop ik dat jullie dit wel kunnen.

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven. En ook hoop ik dat ik op het goede forum zit voor deze vraag, anders zoals gezegd mijn excuses.

Vriendelijke Groet,

Samuël

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.