• 12.474 nieuwsartikelen
  • 167.037 films
  • 10.797 series
  • 31.062 seizoenen
  • 625.068 acteurs
  • 195.420 gebruikers
  • 9.134.398 stemmen

Definitie van het begrip 'film'

zoeken in:

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou graag willen weten wat de gebruikers hier onder het begrip 'film' verstaan......

neo

• 15410 berichten
  • 9668 stemmen

tja het begrip film kan je op veel soorten manieren defineren.em film is een vorm van vermaak waarbij op speelse wijze beeld,geluid en montage gecombineerd worden.dat is de simpelste manier waarop ik het kan zeggen.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

film (de ~ (m.))

1 dun vlies dat iets bedekt

2 [meestal filmpje] strook lichtgevoelig materiaal voor foto- of filmopnamen => rolletje

3 reeks filmopnamen die bewegend beeld vormen => rolprent, het witte doek

4 filmvoorstelling in een bioscoop

5 geheel van instellingen, bedrijven en personen, die films maken en vertonen

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Dat is een van de definities die ik in mijn hoofd heb. Ik verdeel het begrip in twee definities: film als vermaak, en film als medium........

Jerome-B

• 467 berichten
  • 589 stemmen

Amusement en Reclame, ter ontspanning of promotie van een artikel/product of dienst?

kappeuter (crew films)

• 73909 berichten
  • 5883 stemmen

Film: een in bewegend beeld gebracht verhaal, waarmee de kijker zich idealiter kan identificeren.

Jerome-B

• 467 berichten
  • 589 stemmen

..zich idealiter kan identificeren.

Of juist niet natuurlijk!

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Film: opgeslagen sequentie van een beperkt aantal beelden, vaak ondersteund door geluid.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

bij goeie fims pure vermaak en bij slechte films pure ergenis, het leukste van film is dat blijkt wel op mm dat smaken verschillen en dat we er ook goeie en minder goeie discussies over hebben dus het begrip film is in mijn ogen het houd je bezig en van de straat.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Oud topic al . Maar toch even een reactie plaatsen.

Ik zie een (goeie) film eigenlijk als een samenraapsel van het beste wat een foto, een boek en een cd te bieden hebben. Met andere woorden, een sterke combinatie van beelden, geluid en een verhaal, maakt voor mij een goede film.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.