menu

Film / Algemeen / James Bond

zoeken in:
geplaatst:
thunderball schreef:
Nou... die nep pop van Kananga, die de lucht in gaat in de finale van "Live and let die" is ook wel erg, hoor!
Of wat te denken van de "fantastische" blue screen beelden tijdens Bonds "vloedgolfsurf" scene in DaD?

Was ook pijnlijk allemaal, maar bij die autostunt denk je steeds dat het om een parodie gaat. Snap sowieso nooit dat ze dat gekke geluidje bij nieuwe versies op DVD en Bluray niet weg hebben gehaald.

Die surfscéne was trouwens wel een van de slechtste stukjes CGI ooit

geplaatst:
thunderball schreef:
...een knipoog naar A View to a Kill, daar dat de favoriete Bondfilm van regisseur Fukunaga schijnt te zijn.

Dan zijn de voortekenen niet goed. Behalve een irritante Grace Jones heeft A View to a Kill ook een vreselijk schmierende Christopher Walken, een saai verhaal over silicon valley, langdradig paardenracegedoe en vooral mist de film het suave sfeertje wat bv Octopussy en For Your Eyes Only wel hebben. Naar mijn smaak is A View to a Kill de minste uit de Roger Moore-cyclus.

Wel goeie song.

geplaatst:
Hoort ook niet bij mijn favoriete Bonds

geplaatst:
Grace Jones was wel een leuke toevoeging aan de popmuziek van de jaren '80. Het album 'Island Life' heb ik toch redelijk vaak gedraaid.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Was ook pijnlijk allemaal, maar bij die autostunt denk je steeds dat het om een parodie gaat. Snap sowieso nooit dat ze dat gekke geluidje bij nieuwe versies op DVD en Bluray niet weg hebben gehaald.

Die surfscéne was trouwens wel een van de slechtste stukjes CGI ooit

Daar het fluitgeluidje ook op de originele soundtrack LP er bij te horen is (en later ook op de verschillende cd releases) vrees ik dat John Barry dat er zelf aan toe heeft gevoegd bij het opnemen van de score (wat voor mij onbegrijpelijk is) en niet dat ze het later als geluidseffectje er aan toe hebben gevoegd bij post production.
De stunt op zich vind ik wel erg knap en ook mooi in beeld gebracht, dus ik heb er gemengde gevoelens bij, kan op zich ook wel weer lachen om die sheriff, omdat het zo over the top en slecht is, dat het ook wel weer camp is, maar het had ook gerust zonder gekund.

geplaatst:
Apollinisch schreef:
"Een neger als Bond is de gateway naar een homo als bond, een trans als Bond en een vrouw als Bond. Moeten we dat willen?"

Hoorde ik laatst iemand zeggen.
https://tpook.nl/2019/07/14/nieuwe-james-bond-is-zwart-en-vrouw/

geplaatst:
Ik ken de actrice in kwestie niet, maar zou het een toffe wending vinden. Al sluit ik niet uit dat het marketing-technisch goede buzz is en het misschien een one-off dingetje blijkt te zijn. Een beetje zoals Bond ooit trouwde en zijn vrouw verloor in een tragedie.

geplaatst:
De eerste regel van de premisse op de officiële webite is Bond has left active service and is enjoying a tranquil life in Jamaica. Als Bond uit dienst is, is het niet heel raar als iemand anders 007 wordt.

Hoe vaak is James Bond inmiddels in een film uit dienst geweest btw?

geplaatst:

Gerucht: Dit is hoe we de nieuwe 007 ontmoeten in 'Bond 25' | Filmtotaal filmnieuws

Als dit allemaal echt waar is, dan is deze komende James Bond film de laatste die ik ga kijken.

Als ze van Bond of 007 een vrouw maken, dan zakken er maar lekker in daar in Engeland. Bleh. Kotsbeu van deze ongein die de filmwereld al jaren verziekt.

geplaatst:
Het is ietsje pietsje anders dan nu gesuggereerd wordt.
Bond is aan het begin vd film uit dienst en zijn 007 nummer is dan ook door een ander overgenomen, in dit geval door een dame, zoals er in het verleden ook zo vaak andere 00 agenten zijdelings aan bod kwamen (meestal vermoord), dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dit 00 nummer lang zal houden, wanneer Bond weer terug keert. Sterker nog: de kans dat ze het einde van de film haalt (of zelfs maar het midden van de film) is vrij klein.
Tuurlijk toegeven: voor mij had dit ook niet gehoeven, maar de suggestie dat nu een ander, een dame, voortaan 007 blijft, is kolder, maar uiteraard voer voor de tabloids.

geplaatst:
Nouja, het zou me niet verbazen als de volgende Bond een zwarte vrouw gaat worden. In het kader van die onzin van de laatste jaren. Maak haar ook meteen lesbisch, dan hebben we het plaatje compleet. Voor mij hoeft het dan niet meer, dan koester ik wel het enorme James Bond verleden.

Zelfs als jouw verhaal gebruikt zou worden vind ik het al tenenkrommend geforceerd en kansloos. Moeten ze nou werkelijk alles door de social justice warriors wetgeving halen? Bond of 007 is gewoon een blanke, mannelijke Brit. Laat dat gewoon zo.

geplaatst:
Tenenkrommend geforceerd dat bij MI6 ook gekleurde vrouwen worden aangenomen? Heb je de afgelopen 50 jaar nog kalenderblaadjes afgescheurd?

Overigens zou ik er ook een vrouw van gemaakt hebben om kansloze figuren die zich druk maken om niks op de kast te krijgen.

(Er vanuit gaande dat ik me had kunnen voorstellen dat dit scenario mensen op de kast zou krijgen, natuurlijk.)

geplaatst:
skinny_tie schreef:
Tenenkrommend geforceerd dat bij MI6 ook gekleurde vrouwen worden aangenomen? Heb je de afgelopen 50 jaar nog kalenderblaadjes afgescheurd?

Kolere zeg, de domste opmerking van de dag heb je binnen. Knap dat je dit uit bovenstaande weet te halen.

geplaatst:
thunderball schetst het verhaal dat MI6 een gekleurde vrouw aanneemt en jij zegt dit:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Zelfs als jouw verhaal gebruikt zou worden vind ik het al tenenkrommend geforceerd en kansloos.

Hoe had ik hier iets anders uit kunnen halen?

geplaatst:
skinny_tie schreef:
thunderball schetst het verhaal dat MI6 een gekleurde vrouw aanneemt en jij zegt dit:
(quote)

Hoe had ik hier iets anders uit kunnen halen?

Haha. Nogmaals, knap wat jij eruit haalt. Zelf had ik het over een vrouw als 007. Maar dat snapte je ook wel hé.

geplaatst:
Oh nee, als het probleem alleen erom gaat dat het een dame is, dan heb je natuurlijk wèl een punt.

geplaatst:
Het is fijn praten met je. Maar zoek nu maar een muur op, die luistert misschien wel naar je flauwekul.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Gerucht: Dit is hoe we de nieuwe 007 ontmoeten in 'Bond 25' | Filmtotaal filmnieuws

Als dit allemaal echt waar is, dan is deze komende James Bond film de laatste die ik ga kijken.

Ik zal de serie met hernieuwde interesse gaan volgen.

Als ze van Bond of 007 een vrouw maken, dan zakken er maar lekker in daar in Engeland. Bleh. Kotsbeu van deze ongein die de filmwereld al jaren verziekt.

geplaatst:
Dat Lynch een nieuwe 007 is, daar heb ik geen probleem mee. Of het marketingtechnisch gezien slim is weet ik niet, want veel mensen lezen alleen de kop en “vrouwelijke 007” en slaan gelijk op tilt. Of slaan de film in zijn geheel over.

Waar ik een groter probleem mee heb, is dat er zo makkelijk wordt gedaan over spoilers. Er staan veel dingen in het artikel die ik graag pas had geweten tijdens het bekijken van de film. Nu heb ik het gevoel alsof ik driekwart van de film al heb gezien.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Sommige Bondfans zijn als de fans van Batman (fans moesten niets hebben van Michael Keaton of Heath Ledger om er maar 2 te noemen) die echt wel liggen te zagen bij elke nieuwe casting. Tot de nieuwe film liet zien dat het allemaal wel goed meeviel. Herinner je nog het gedoe rond Daniel Craig. Allemaar om dat die te blond was.

Ik associeer Bond nu ook snel met een Britse blanke 40er/50er. Maar dat is vooral omdat die altijd zo werd voorgesteld. De franchise heeft altijd de stijl wat veranderd. Van de spionagefilms van Connery naar de luchtige komische films van Moore naar de harde Dalton over de all round Brosnan naar de harde actie van Daniel Craig. Bond is ondertussen ook al succesvol nagedaan in andere films (Jason Bourne, The Kingsmen, Jack Ryan, Mission Impossible, …) Tijd om eens iets gedurfd te doen. We zullen wel zien aan de film of het werkt. En met Lashana Lynch heb ik er wel vertrouwen in. Maakte me in elk geval benieuwd naar de volgende Bondfilm. Zolang het maar geen flauwe tienerfilm wordt als die Ghostbusters remake.

geplaatst:
Feit blijft dat Fleming hem zo geschreven heeft en het absurd zou zijn omdat te gaan veranderen.
Het is net zo absurd om van Shaft een blanke te maken, van Superman een donker iemand en van Batman een vrouw.
Heeft niets met veranderende tijden te maken.

But don't worry, it's not gonnna happen!

Bond is aan het begin van de film al een aantal jaren niet meer in dienst van MI6 en is aan het rentenieren in Jamaica, tot zijn oude vriend FelIx Leiter hem om hulp komt vragen en hem zo weer terug trekt in zijn oude spionagewereldje.

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je geen 00 meer bent, die plaats door een ander in gevuld gaat worden. Waarschijnlijk krijg je redelijk aan het begin van de film een scene, zoals we al in DaD hebben gehad, waarbij M tegen iemand praat -in dit geval een vrouwelijke 007, in die film was het Miranda Frost- en je pas na een aantal seconden doorkrijgt dat het niet Bond is, maar iemand anders.

In de loop van het verhaal gaan natuurlijk de oude en nieuwe 007 elkaar tegen komen en dan ligt het aan de schrijvers of ze met elkaar samen werken, of elkaar tegenwerken en of de dame het einde van het verhaal gaat halen.
Je kunt er in ieder geval van uitgaan dat tegen het einde Bond gewoon weer 007 is.

geplaatst:
thunderball schreef:
Feit blijft dat Fleming hem zo geschreven heeft en het absurd zou zijn omdat te gaan veranderen.
Dan kun je wel terug aanvoeren dat Fleming Bond schreef in een tijd dat de MI6-agenten nu eenmaal niet gekleurd waren. Die situatie zal nu toch anders zijn.

Maar als je je afvraagt wat er karakteriserend is aan Bond zou je ook weer kunnen stellen dat hij zich overal als een willekeurige Britse zakenman/toerist/whatever kan voordoen, iets wat voor een gekleurde Britse man momenteel waarschijnlijk nog steeds moeilijker is. Als ik het wel heb wordt Bond in de films door de andere karakters ook een beetje getypeerd als een reliek uit vroeger tijden (maar correct me if I'm wrong) en dan past een witte man ook beter.

Sowieso zie ik de producers van de Bond-franchise geen gekleurde acteur kiezen als statement, daar zijn ze echt te behoudend voor; dat doen ze alleen als dat ontegenzeggelijk de beste keuze is.

geplaatst:
thunderball schreef:
Feit blijft dat Fleming hem zo geschreven heeft en het absurd zou zijn omdat te gaan veranderen..

Fleming is allang gepasseerd, Bond is groter dan Fleming en niet meer gebonden aan zijn schepper. Als we ons aan Fleming moesten houden zouden we nog in de maffe 50/60-jaren sfeer hangen.

geplaatst:
Het is best mogelijk dat 007 gespeeld wordt door die vrouw. Maar ik verwacht dat Daniël Craig wel de hoofdrolspeler is en na deze film Bond gewoon gespeeld wordt door een man.

geplaatst:
Jammer dat ze dit doen de oorspronkelijke boeken van ian flemming was james bond altijd een man wat een gek idee van de mensen in hollywood dit te doen van die vrouw als het een film die flopt zou goed zijn want dan kan daarna daniel craige het stokje weer zou overnemen

geplaatst:
Ach...zó bont zal het allemaal wel niet worden

Schrijfster 'Bond 25' reageert op geruchten vrouwelijke 007 | Filmtotaal filmnieuws

Deze bullshit blijft maar rondspoken. Ze draaien de franchise de nek om met dit soort vreselijke kut veranderingen.

Vooral een kut-artikel.

Ik zou het nog niet als mening durven aanmerken op MovieMeter.

Chainsaw (moderator)
Berichten verplaatst naar No Time to Die (2020)

Ik had het laatst met vrienden over Bond - of een soortgelijke figuur - als een transgender. De mogelijkheden die dat uitgangspunt zou geven.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.