- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Fame of Shame (acteurs)
Fame of Shame (acteurs)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Commercieel succes is geen garantie voor kwaliteit.
Daarom zet ik aantal klassieke rollen ook op 1.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Monica Bellucci is zo maar iemand die mij te binnen schiet,
Mee eens.Penélope Cruz past er ook wel bij.
Staat niet voor niets in de Shamelijst. Penélope Cruz...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Monica Bellucci is zo maar iemand die mij te binnen schiet, Penélope Cruz past er ook wel bij.
Zijn natuurlijk niet meteen B(rol)-acteurs.
Al die Blade Runner fans zijn waarschijnlijk zo gehecht aan de film door Hauer ja 
Bellucci? Noem mij een klassieke (Hollywood) rol van haar ?Vooruit Irriversible maar verder?
Cruz geen enkele... (Bovendien dankt die haar zeer kortstondige Hollywood carriere aan haar zeer kortstondige relatie met T. Cruise.)
Nee noem die twee dames over twintig jaar nog eens, dan neem ik ze in overweging.
Car-freak
-
- 262 berichten
- 140 stemmen
waar blijven de fame-acteurs....
Ik zie er wel een paar instaan. Bruce Willis bijvoorbeeld en een kleine beetje ook wel Jackie Chan. 
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Tja, sorry dat Cruz en Bellucci nog haar op hun hoofd hebben, maar wat mij betreft hebben beide dames al veel meer gepresteerd en een veel hoger internationaal aanzien dan iemand als Hauer. Dat staat verder los van mijn persoonlijke appreciatie, want ik vind Cruz ook weinig waard.
Maar typisch dat je verder namen als Jackie Chan en Schwarzenegger noemt, echt acteur die voor hun komisch onkunnen gecast worden. Altijd lachen, maar echt serieus is het niet te noemen.
(staat verder wel los van wat ze in hun thuisland presteren, maar zag laatst een stukje van Hauer in een NL/Duitse oorlogsfilm ... leek wel een afgeblazen TVreeks)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja, sorry dat Cruz en Bellucci nog haar op hun hoofd hebben, maar wat mij betreft hebben beide dames al veel meer gepresteerd en een veel hoger internationaal aanzien dan iemand als Hauer.
Wat heet Cruz nu gepresteerd? Bijrolletje Vanilla Sky en Blow?
Van mij part Bellucci op dit moment wel, maar minder dan Hauer in zijn topdagen. Dus laten we over 20 jaar haar carriere nog maar eens evalueren.
En zelf als je haar hoger zou plaatsen (ben ik het niet mee eens). Dan nog eerder Chan en Li. Staat Hauer nog wel in de top 5. Best aardige prestatie lijkt me.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Li is nog zo'n acteur die enkel in Amerika aan de bak komt met idiote rollen. Hollywood lijkt ook vooral buitenlandse acteurs te tolereren als ze kunnen lachen met een spraakgebrek.
Om nog maar eens een kwaliteitsnaam te noemen: Jean Reno.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Staat niet voor niets in de Shamelijst.
Mensen die mm-gamelijstjes serieus nemen.
.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Hm.. vind Reno trouwens nou echt zo'n Rutger Hauer voorbeeld. Net als Jurgen Prochnow of zo.
1 leuke rol gespeeld en verder vooral veel ellende.
kos
-
- 46836 berichten
- 8964 stemmen
Javier Bardem, Max von Sydow, Klaus Maria Brandauer.. dat zijn pas kwaliteitsacteurs die naar Amerika trokken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Om nog maar eens een kwaliteitsnaam te noemen: Jean Reno.
Pink Panther 2 schiet me zo te binnen. Is hij internationaal ooit verder gekomen dat twee bijrolletjes in Ronin en Godzilla?
Is best te pruimen in zijn Franse films, maar dat is geen internationaal succes.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Léon geen internationaal succes
Verder hoofdrol in verfilming van één van de meest populaire boeken van de laatste 10 jaar zeker ?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Javier Bardem, Max von Sydow, Klaus Maria Brandauer.. dat zijn pas kwaliteitsacteurs die naar Amerika trokken.
Klaus Maria heeft het daar nog geen twee jaar uitgehouden. Bardem moet nog effe volhoden. Von Sydow is inderdaad ook een grootheid. (al zou ik niet direct een klassieke Hollywoodrol van hem kunnen noemen.)
Hoewel: http://www.imdb.com/title/tt0439197/
Uncle Alp 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Léon geen internationaal succes
Verder hoofdrol in verfilming van één van de meest populaire boeken van de laatste 10 jaar zeker ?
Jawel, maar we hadden het over een internationale carriere. Dus succes behalen in Hollywood.
Edit: Hoofdrol was voor Hanks, maar ok, hem plaats ik ook kwa niveau wel gelijk met Hauer. Mag ook in de fame lijst van mijn part.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Ja, de wereld kent twee landen, Amerika en Anderland.
Zelfs Asano komt gewoon in aanmerking voor je stelling, binnen heel Azïe ondertussen wel bekend, heeft ook al in Thailand en Rusland gezeten.
Maar daar worden buitenlandse acteurs nog met respect behandeld, dus dat telt waarschijnlijk niet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Amerika/Hollywood heeft nu eenmaal vrijwel het monopolie op de internationale filmmarkt. het is pas de laatste jaren vooral dankzij internet dat dat een beetje veranderd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, de wereld kent twee landen, Amerika en Anderland.
Zelfs Asano komt gewoon in aanmerking voor je stelling, binnen heel Azïe ondertussen wel bekend, heeft ook al in Thailand en Rusland gezeten.
Maar daar worden buitenlandse acteurs nog met respect behandeld, dus dat telt waarschijnlijk niet.
Buiten MM heeft helemaal niemand hier van Asano gehoord....(ik weet ook niet of ze in Japan Hauer kennen, maar we discusieren hier nu eenmaal vanuit ons referentie kader (lees: internationale carriere = Hollywood en vandaar de rest van de wereld), anders moeten we ook nog een groot stel Bollywood acteurs in het lijstje gaan zetten.
En Asano is ook een dikke +
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8584 stemmen
Al met al de meest succesvolle carriere van en niet engelstalig geboren acteur na Schwarzenegger.
Weleens van Benicio del Toro gehoord?
Car-freak
-
- 262 berichten
- 140 stemmen
Gaan we nou nog even verder...hier waren we dus gebleven!!!
Gene Hackman 92
Burt Lancaster 92
Bruce Willis 84
Humphrey Bogart 72
Sigourney Weaver 66
Rutger Hauer 62
Harrison Ford 48
Tom Cruise 42
Jackie Chan 46
Cameron Diaz 10
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Geen idee, komen die ook hun land uit ?
Denk dat Asano trouwens wel iets bekender is buiten MM, al is het maar dankzij rollen in Ichi die toch een wat minder filmelitair publiek weten te bereiken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Weleens van Benicio del Toro gehoord?
Vooruit, eindelijk eentje die zonder discussie beter scoort dan Hauer op vrijwel elk vlak.
Mag direct naar Fame van mij. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja want die Indiërs wonen overal....
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Gene Hackman 92
Burt Lancaster 92
Bruce Willis 84
Humphrey Bogart 72
Sigourney Weaver 66
Rutger Hauer 62
Harrison Ford 50 +
Tom Cruise 42
Jackie Chan 46
Cameron Diaz 8 -
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Recapitulerend:
Rutger Hauer past in het rijtje
Benicio del Toro
Jean Reno
Tadanobu Asano
Max von Sydow
Monica Bellucci
(ergens op plek 2 of 3) en hoort dus in de Fame lijst. 
Goodfella_90
-
- 10409 berichten
- 2639 stemmen
Gene Hackman 92
Burt Lancaster 92
Bruce Willis 84
Humphrey Bogart 72
Sigourney Weaver 66
Rutger Hauer 62
Harrison Ford 50
Tom Cruise 44 + (beoordelen we nu de persoon of de acteur..?)
Jackie Chan 44 -
Cameron Diaz 8
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
De Acteur natuurlijk...wat bedoel je met persoon?
Goldenskull
-
- 24417 berichten
- 3108 stemmen
Zat ik de afgelopen dagen ook al over te twijfelen, vond (eigenlijk vind) hem als persoon niks..maar als acteur prima..niet de beste maar degene die het meest mijn plussen nodig heeft ;p
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De Acteur natuurlijk...wat bedoel je met persoon?
Beide lijkt mij. Zijn absurde tirades bij Oprah en zijn Scientology gedrag horen daar weldegelijk bij. Dat is toch ook Tom Cruise...
chiquita
-
- 1109 berichten
- 1683 stemmen
Gene Hackman 94 +
Burt Lancaster 92
Bruce Willis 84
Humphrey Bogart 72
Sigourney Weaver 66
Rutger Hauer 62
Harrison Ford 48 -
Tom Cruise 44
Jackie Chan 44
Cameron Diaz 8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.