- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Of druk deze lijst er door. Minder voorstellen, meer knopen doorhakken 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ja daaag, dan mis je enkele belangrijke klassiekers. Scores zeggen nooit iets bij de horrorfilms, dat is het probleem.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Scores zeggen nooit iets bij de horrorfilms

Of je mist een paar klassiekers, of je zit met 100 onbekendere horrors die de boel vertragen.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Ja daaag, dan mis je enkele belangrijke klassiekers. Scores zeggen nooit iets bij de horrorfilms, dat is het probleem.
Kom dan met een voorstel, in plaats van alles af te breken! 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Alles af te breken?
Ik heb genoeg voorstellen gedaan en zou graag verder zoeken (zoals de meeste hier, volgens mij), heb daarvoor al zeker 150 titels aangedragen dus om nou te stellen dat ik het afbreek..
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Blade II (2002)
Blade Trinityv (2004)
Faculty, The (1998)
Ghost Ship (2002)
Halloween (2007)
Hobo with a Shotgun (2011)
Jeepers Creepers (2001)
Resident Evil (2002)
What Lies Beneath (2000)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het lijkt erop dat de horror knock-out bloedig is vermoord. Tijd voor een reboot.
Ik wil deze knock-out niet organiseren (het is ook niet echt mijn genre), maar het lijkt me duidelijk dat er toch teruggegaan moet worden naar 256 films, tenzij de klagers eindelijk eens met die langbeloofde aanvulling komen. Al begin ik er steeds meer het idee te krijgen dat zo'n aanvulling alleen leuk is voor die twee of drie personen die de titels toevoegen. Het belangrijkste is toch allang genoemd. Ik denk dat het 't beste is om een goede selectie te maken van onmisbare klassiekers, favorieten van de genreliefhebbers en films die hoog scoren op MovieMeter.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Waarom zouden ze? Als er geen duidelijkheid over het nut daarvan bestaat.
Ja, dat ook!
En dat ook
Maar dan moeten ze NIET als eerste op score beoordeelt worden maar eerst de andere criteria die je aanhaalt, want score zegt vrij weinig of je stelt Saw XIV boven meerdere klassiekers
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Killer Tongue
Sharktopos
Frankenfish
Captifs
Eaten Alive
Peeping Tom
Nightmare City
Bad Biology
Bleeders
Dementia 13
Begotten (1990)
Blood For Dracula (1974)
Class of Nuke 'em High (1986)
Hausu (1977)
Kingdom of the Spiders (1977)
Monster Squad, The (1987)
Motel Hell (1980)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom? Zat prachtige horrors die juist wat extra aandacht verdienen. Die KO met 512 bekende titels start gewoon bij de 2e ronde. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zou die 50 stemmengrens wel aanhouden. Die films die Reinbo nu toevoegd gaan de knock-out zwaar vertragen. Tenzij ze tegen een heel bekende film als The Shining komen, maar dat bewijst nog eens extra hun nutteloosheid.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Waarom? Zat prachtige horrors die juist wat extra aandacht verdienen. Die KO met 512 bekende titels start gewoon bij de 2e ronde.
. Maar het tempo aan de andere kant...hmm
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zijn vooral veel films die tegen de 50 aan zitten. En wat dan nog als het wat vertraagd? het gaat toch om het opdoen van tips, niet om zo snel mogelijk klaar te zijn....
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik denk dat je voor dat soort tips de films beter nog eens wat extra kunt promoten in de verschillende horrortopics op MovieMeter. Een knock-out is op de eerste plaats een spel natuurlijk en het is niet leuk om een spel te spelen dat constant stil valt. Tenzij Reinbo een professioneel schaker blijkt te zijn natuurlijk, dan weet ik waar hij het geduld geleerd heeft.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, ik was eerst ook tegen, maar achteraf vind in de KO met stemverplichting juist een van de leukste. Juist vanwege die tempo vertraging. Daarbij zijn er een hoop horrorliefhebbers actief, dus denk ik dat het wel mee valt. Vanaf 40 stemmen dan?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik vind 25 al veel voor de onbekende titels, in zo'n geval. Die daadwerkelijk de moeite waard zijn, krijgen vaak wel de aandacht via de mond-op-mond reclame 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31157 berichten
- 5452 stemmen
De Knock Out 2009 met stemverplichting is - zoals de titel het al zegt - al ongeveer 2 jaar bezig. Het lijkt me beter om aparte KO's te houden met stemverplichting en vlotte KO's met een bepaald minimum aan stemmen om het spel vlot te laten lopen. Anders gaat dit genre enkel nog interessant zijn voor een beperkt publiek.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Om onbekende titels aan bod te laten komen, zijn er genoeg topics. De KO's draaien toch om de winnaars. Die paar tips die je opdoet, zijn wat mij betreft te verwaarlozen. Misschien dat als je 10.000 films heb gezien dat het wat moeilijker is om aan tips te komen, maar volgens mij heeft 99% van deze site nog genoeg andere mogelijkheden om aan tips te komen.
Niet dat het mij verder veel uitmaakt. Horror is niet echt mijn genre en ik zal pas in de laatste paar rondes mee gaan/kunnen stemmen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8174 stemmen
Het is precies wat Film Pegasus zegt. Deze KO zou onnodig lang duren en veel tips halen mensen er echt niet uit. Het is de beoeling dat het een beetje vlot loopt, anders haakt straks bijna iedereen af, zoals je bijvoorbeeld ook met de ko drama zag, die veel te groots was opgezet.
En Reinbo, die KO met stemplichting kan straks toch weer voortgezet worden met andere films of niet? Ik vind het namelijk ook een erg leuk concept en spel.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het lijkt dus dat bijna iedereen buiten Reinbo om hier niet op de eerste plaats een knock-out doet voor tips. Ik zeg nogmaals: terug naar 256. Ik weet niet wie dit proces wil leiden, maar ik denk dat om te beginnen een aantal films die te onbekend zijn verwijdert moeten worden en dat er misschien wat in de vele vervolgen gesnoeit kan worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zullen we dan direct over gaan tot de finale. Wel zo snel. 
The Thing - Bad Taste.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Dat is waar, ik ben bang dat er te weinig filmliefhebbers zullen stemmen.

WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Laten we eerst een stemming houden dan... 
256 films - 512 films
1-0
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
1-2. Onbekende films erbij motiveerd om ze te gaan kijken. Met 256 titels zullen er gewoon te veel goede (minder bekende) horror's overgeslagen worden. En met een 24 uurs regeling valt het prima mee met de traagheid lijkt me.