• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.247 gebruikers
  • 9.388.642 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

damianodebeste

• 838 berichten
  • 0 stemmen

KO posters lijst mij ook leuk.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Hier nog een

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat is allemaal leuk, zeker de posters.

Maar daarnaast lijkt het me toch wel leuk om de genre knock-outs af te maken en dus een dramalijst te maken. Het is nogal een breed genre en soms is het zeer twijfelachtig wat er bij hoort en wat niet. Ik stel toch vooral voor om zoveel mogelijk titels te noemen, al hoeven we niet verder dan de 512 te gaan denk ik.

Het is ook mei, dus eigenlijk weer traditioneel tijd voor Beste Film, Beste Acteur en Beste Regisseur. Al lopen er al veel knock-outs en is er animo voor veel nieuwe, dat deze wellicht naar later in het jaar verplaatst kunnen worden.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Drama KO lijkt me dus echt overbodig en niet interessant. Zeker eens met Mochizuki daarin.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De enige reden waarom het eventueel minder interessant zou zijn is omdat het een wel erg breed genre is. Maar verder heeft het net zoveel recht op een knock-out als ieder ander genre. Het is juist wel interessant om te kijken welke films je dramatisch het meest geraakt hebben, oftewel welke films je het meest ontroerde. Geen andere knock-out die dit specifiek doet, dus waarom niet?

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Het genre is te omslachtig om een fatsoenlijke KO te houden imo, vind persoonlijk alle andere voorstellen leuker (Poster, Beste film en zelfs citaten). Tja, recht op een KO, straks moeten we nog een wetboek voor de KO's gaan schrijven.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Volgens mij kan je dat hele "alle genres ko achter elkaar" idee gewoon beter laten vallen. Zitten nu al met een hoop KOs waar amper animo voor is.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

ben persoonlijk wel weer een keer voor een onbekende parel KO!

Posters ben ik erg voor. verder vind ik et niet echt interessant meer om elk jaar weer dezelfde KO's door te voeren. Komen toch altijd weer dezelfde namen bovendrijven waar ik het dan ook nog eens totaal niet mee eens ben.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

of de europese cinema KO !

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Ik zou gewoon de KO's laten lopen waar momenteel vraag voor is. Als er genoeg animo is voor een posters KO is het interessanter om die te houden, dan traditionele KO's of minder gewilde genre KO's te liggen doorvoeren.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Of een ko k ko la KO!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Er lijkt ruim voldoende animo voor een avatar KO te zijn.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Ben ook wel voor een poster en/of avatar KO.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Poster Ko, Avatar ko en de traditionele ko's

Hiernaast zou ik graag en ko van de top-250 met stemverplichting en een vervolg op de vorig jaar te kleine filmduo's-ko zien.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Had al bijna gewoon een nieuw topic geopend, maar misschien toch beter eerst testen of er interesse voor is om eens iets nieuws te proberen.

KNOCK OUT: BELANGRIJKSTE FILM ALLER TIJDEN

Een ideetje voor een nieuwe knock-out: een verkiezing van de belangrijkste film die er ooit gemaakt is (dat is dus niet de beste, maar degene die het meest invloed heeft gehad, het minst gemist kan worden, de grootste vernieuwing ingeluid heeft, het meeste betekent heeft voor een generatie, etc). Lijkt me gewoon een interessante discussie die wel eens hoog kan oplopen, altijd leuk

Om niet te zitten knoeien met zelfgeconstrueerde lijsten, dacht ik dat het misschien leuk was om, in plaats van willekeurig films te gaan kiezen, eerst een kleine verkiezing te organiseren van de belangrijkste films per jaar, om dan vervolgens de winnaars per jaar tegen elkaar te laten uitkomen.

Ik stel volgend systeem voor (ter plekke bedacht, maar het lijkt me haalbaar):

3 films per jaar van 1950 tem 2009 -> 180 films

2 films per jaar van 1920 tem 1949 -> 60 films

16 films van voor 1920

= tesamen 256 films, perfect voor een KO

Het lijkt me logisch om ook kortfilms te laten meedoen (vooral dan voor de allereerste jaren). Videoclips en reclame gaat te ver, dus die beter niet lijkt me.

Om het wat praktischer te maken, stel ik voor dat we stemmen per decennium of zo? Dus iedereen geeft zijn voorkeur al dan niet met uitleg, achteraf wordt er geteld en desnoods opnieuw gestemd als er gelijkstanden zouden ontstaan. Na een bepaalde tijd (hangt er wat van af, misschien twee dagen?) wordt er dan overgegaan naar het volgende decennium, opnieuw gestemd enz. Dit om te vermijden dat iedereen een gigantische lijst gaat posten die onmogelijk te hanteren is.

Eens alle decennia afgehandeld wordt de lijst dooreengehusseld en kan de KO beginnen.

Ik weet niet of er genoeg animo voor bestaat maar als dat zo is, kan er een topic geopend worden waar gestart kan worden met het posten van lijstjes van de 16 belangrijkste films van voor 1920

Dit lijkt me dan wel handig als referentie: List of years in film - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Heb je het over films die technisch of qua inhoud vernieuwend waren (Bronyenosyets Potyomkin, Citizen Kane) of films zoals Schindler's List die vanwege hun onderwerp zo beschouwd kunnen worden? of beide ?

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Allebei, dat maakt het juist interessant denk ik.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

Dat denk ik ook, het lijkt me een goed idee voor een Knock-Out iig.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Is het niet beter om de kortfilms eruit te laten en enkel films in de lijst te zetten die ook op MovieMeter staan?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Voor mij hoeft het niet zo eerlijk gezegd. Een kwartfinale vol Hitchcocks, Kubricks en Welles' vind ik niet zo boeiend. Vind het idee wel tof, maar denk dat de KO een erg saai verloop gaat kennen.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Freud schreef:

Allebei, dat maakt het juist interessant denk ik.

Prima idee.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8217 stemmen

Lijkt mij ook wel leuk idee.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Prima idee.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Is weer eens wat anders. Wel leuker voor liefhebbers van oude films dan voor nieuwe films, dat lijkt me logisch (het zou vreemd zijn als Slumdog Millionaire dit gaat winnen). Als ik het goed begrijp moet iedereen dus van ieder decennium per jaar de film (of 3 films) insturen waarvan hij of zij denkt dat het de belangrijkste is?

Van mij mogen we beginnen. Ik ben benieuwd wat MovieMeter ziet als de belangrijkste film aller tijden.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Dat lijkt mij ook een leuk idee.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Mijn inzending voor het jaar 1888:

Roundhay Garden Scene (IMDB)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Men stemt op de user met de beste top10 in zijn profiel of die het meest

overeenkomt met jouw smaak. Tussentijdse top10 wijziging betekent diskwalificatie en we nemen alleen de users die lekker actief zijn.

Het blijft uiteraard tot dusver een voorstel maar misschien zitten er nog wel haken en ogen aan en even kijken of er wel animo voor is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik doe mee.

-Reinbo

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Reinbo

AHWA

Spetie

• 38871 berichten
  • 8217 stemmen

Reinbo

AHWA

Spetie

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.