- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Dj Shadow en Air 
Precies, zou nog even een dagje wachten als ik jou was.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ok dan, ik stel het nog één dag uit, tot morgenavond!
Als er er dan nog binnenkomen, sorry, dan heb je pech.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Thanks 
Zal vanavond nog wel wat opzoeken dan!
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ok dan, ik stel het nog één dag uit, tot morgenavond!
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
In het ergste geval kun je onderlinge battles met 3 deelnemers maken.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Ik ben bereid er van mij op te offeren.
Zelf heb ik er een stuk of 90 gedaan dus.
256, niet meer of niet minder!
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
waarom niet gewoon 512?
PFFFFFF! 
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik ben bereid er van mij op te offeren.
Zelf heb ik er een stuk of 90 gedaan dus.
256, niet meer of niet minder!
Verstandig. 
256 is al heel wat, zeker voor iemand die voor de eerste keer zo'n KO organiseert.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
In het ergste geval kun je onderlinge battles met 3 deelnemers maken.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
256 is ook een mooi aantal, maar persoonlijk vind ik wel dat iedereen de kans moet krijgen (hebben gekregen) om een klein aantal van zijn favorieten toe te voegen.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Het worden er dus 256.
Morgen verwijder ik een deel van de mijn en zet ik die van jullie erin.
En dan... dan kunnen we eindelijk beginnen! 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
graag deze aub als ie er al niet in stond, voor de rest genoeg favo's van mij in de lijst maar deze hoort er ook bij vind ik. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Is niet origineel en volgens mij een heleboel andere die je noemt ook niet. Kubrick gebruikte vrijwel altijd bestaande muziek.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Is niet origineel
Dat is volgens mij niet correct.
Jocelyn Pook schreef de muziek voor Eyes Wide Shut en kreeg hiervoor een nominatie voor een Golden Globe Award in 1999.
" She went international with her music for Stanley Kubrick's Eyes Wide Shut, to which she contributed among other things the music for the masked ball sequence, which incorporates a fragment of an Orthodox Liturgy played backwards and lyrics sung (or chanted) in Romanian. "
Zover ik kan beoordelen is een groot deel gewoon 'origineel', maar het klopt dat Paul Dukas zijn ', L'apprenti sorcier', door Disney gebruikt in de film Fantasia, niet gecomponeerd was voor gebruik in een tekenfilm.
Als dat één van de criteria betreft, dat een nummer specifiek voor een film geschreven moet zijn, vallen er inderdaad een paar af.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Masked Ball componeerde Pook al voor haar album 'Flood'. Later intregreerde ze dit stuk in haar score voor Eyes Wide Shut.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
De muziek blijft dezelfde dus essentieel is het niet. Sterker nog zonder componist is de kans nog groter dat er puur op de muziek an sich wordt gestemd.
Nogmaals? Wat een nonsens.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Leg me dan even uit waarom. We beoordelen volgens de starter in dit topic de beste muziek uit een film. Wat voegt de naam van de componist aan toe? De enige toevoeging die ik zie is dat sommige mensen een track de voorkeur van de twijfel geven omdat hij toevallig van Ennio Morricone is. Maar misschien mis ik een essentieel punt dat de componist voor deze knock out heeft en dan laat ik me graag overtuigen.
Statiegeld
-
- 340 berichten
- 308 stemmen
Kan deze er nog in?
Bubamara - Goran Bregovic uit Black Cat, White Cat
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Jij denkt dus echt dat een naam erbij je stem beinvloed? Als het een slechte Morricone track is, dan zullen mensen die briljante track van ''..'' wel wegstemmen? Helemaal uitsluiten doe ik het niet, maar het lijkt mij niet een goede reden.
Mij gaat het erom;
-lees je een goed boek, dan doet de schrijver er niet toe
-van een mooi schilderij wil je de schilder geen eens weten
Het gaat om het principe van het benoemen van de 'auteur' bij een werk. Als dat niet esssentieel is...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Dat is volgens mij niet correct.
Jocelyn Pook schreef de muziek voor Eyes Wide Shut en kreeg hiervoor een nominatie voor een Golden Globe Award in 1999.
OK, lijkt erop dat je gelijk hebt. 
Zover ik kan beoordelen is een groot deel gewoon 'origineel',
Air en Chris Isaak lijkt me niet.
En Alfred Hitchcock Presents is geen film.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Pook kreeg voor haar hele originele gecomponeerde score een Globe. Masked Ball is geintregreerd in dit geheel, ondanks dat het niet oorspronkelijk ervoor geschreven was.
Bekend ander voorbeeld:
De Oscar voor Gustavo Santaolalla's muziek van Babel. Igazu, een al eerder gecomponeerd stuk, maakt hier ook onderdeel uit van de score.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Pook kreeg voor haar hele originele gecomponeerde score een Globe. Masked Ball is geintregreerd in dit geheel, ondanks dat het niet oorspronkelijk ervoor geschreven was.
Twijfelgeval dan, laat de organisatoren maar beslissen.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Prima hoor, ik denk alleen wel dat als één van de punten van criteria betreft dat een stuk daadwerkelijk vóór een film geschreven moet zijn dat het aantal deelnemers wel zal slinken.
Alle klassieke werken van ver voor de uitvinding van de film moeten dan uit de lijst, net als remixes van al reeds bestaande nummers en dance nummers die al eerder op een album waren uitgebracht.
Toch denk ik dat het een beetje onzinnig is. Mijn mening is dat een compositie een deel van de emotie in een scène draag; hoe men het ook bekijkt.
We oordelen schijnbaar of een arrangement zich leent voor een bepaalde scène en of de componist in samenspraak met de regisseur hierin is geslaagd of niet; hetgeen bij voorbaat al subjectief is. Een reeds bestaand nummer en/of klassiek werk kan bij mij normaliter net zo goed een emotie teweegbrengen ook al heeft de maker niet het betreffende nummer voor die specifieke scène geschreven.
Maar goed. Ik laat de beslissing ook over aan de organisatoren. Het wedstrijd element (wie wordt de winnaar?) boeit mij dan ook verder niet. Leuk idee in ieder geval om dit te organiseren 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Dan geef ik een dag uitstel en komen er geen binnen. 
Nog een "paar uur" de tijd.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
net op tijd
Samuel Barber - Adagio for Strings (Reconstruction)
2 filmpjes:
slechtladende korte versie met beelden (en hier en daar stem) van film:
langere betere versie zonder beelden van film:
ik weet niet welke de bedoeling is
en nog wat van Cashback, door
Guy Farley 
helaas kon ik niks van de soundtrack van Citizen Vedict (Guy Farley) terugvinden.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Ik val in de herhaling, maar de naam van de componist (en eigenlijk ooktracktitel) hoort er echt bij. Als er geen een meer wordt toegelaten, zou ik graag overal het ontbrekende bij willen zetten als niemand anders dat wilt doen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Jij denkt dus echt dat een naam erbij je stem beinvloed? Als het een slechte Morricone track is, dan zullen mensen die briljante track van ''..'' wel wegstemmen? Helemaal uitsluiten doe ik het niet, maar het lijkt mij niet een goede reden.
Mij gaat het erom;
-lees je een goed boek, dan doet de schrijver er niet toe
-van een mooi schilderij wil je de schilder geen eens weten
Het gaat om het principe van het benoemen van de 'auteur' bij een werk. Als dat niet esssentieel is...
Als we een beste film knock out doen zetten we de regisseur er toch ook niet bij? Ik heb er verder totaal geen moeite mee maar zie de essentie er wat deze knock out betreft echt niet van in.