- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Discussie afkomstig van de laddercompetitie:
Op de vraag of het toelaatbaar is te stemmen voordat de battle geplaatst is, antwoordde Onderhond:
Punt 2:
Het zou unfair zijn de tegenstemmen niet te laten gelden en de voorstemmen wel (wat dan de situatie zou zijn, want een tegenstem valt te valideren tegen een battle, een voorstem niet).
En dan het lastigste punt:
Vind wel dat in zo'n gevallen er een duidelijke opmerking moet staan van mensen die de stem gezien hebben en diegene die hem verwijderd heeft. Ook vermelden waar de stem net verwijderd werd.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Stemmen op een battle voordat die begonnen is slaat toch helemaal nergens op?
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
De discussie gaat over de omschrijving van het begrip "begin". Als het voorgaande duel afgelopen is, moet er dan eerst een officieel startsein gegeven worden of is het gewoon een kwestie van zo snel mogelijk de naam van de favoriete film roepen als het voorgaande duel eenmaal beslist is?
Ik prefereer zonder twijfel het "officiële" startsein.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Mijn standpunt:
Punt 1: Oneens
Een stem is pas toelaatbaar als de battle is geplaatst. Want in theorie zouden 5 personen kunnen tegenstemmen op de volgende battle en zo succesvol een film tegenhouden. En het kan inderdaad leiden tot meer chaos.
Punt 2: Oneens.
Als voorbeeld, op een gegeven moment had iemand vlak achter elkaar drie keer 1-0 geplaatst bij dezelfde battle alleen maar om een film tegen te houden. Onnodig (en een beetje kinderachtig) gespam wat tot verwarring leidt.
Punt 3: In praktijk zowat onuitvoerbaar.
Als de battle voorbij is, en er is een winnaar, dan kunnen de berichten achterwege laten.
---
Een battle is net als een race. Pas als het schot klink, mag je lopen. Dit houdt hier in dat pas als er een battle is geplaatst, er mag worden gestemd. Mag wat mij betreft wel een vast persoon zijn (bij een rush).
Verder zie ik het als een storm in een glas water.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Het opzoeken en plaatsen van de volgende battle vind ik er gewoon bij horen. Sommigen hebben die (de loting of rangorde) gehyperlinked, anderen hebben die uitgeprint naast hun computer hangen en anderen kennen de loting uit het hoofd en tikken het als een razende in. Ik vind het onzin om te stemmen zonder vooraf de battle te plaatsen.
edit (levensgevaarlijk, ik weet het): eens met Legan voor wat betreft de storm en het glas water
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Punt 2: Oneens.
Als voorbeeld, op een gegeven moment had iemand vlak achter elkaar drie keer 1-0 geplaatst bij dezelfde battle alleen maar om een film tegen te houden. Onnodig (en een beetje kinderachtig) gespam wat tot verwarring leidt.
Sowieso is dit punt - in het geval van battles die pas van start gaan als een officieel startsein is gegeven - niet echt van belang. Want wanneer is een stem niet specifiek op een battle? Als de tussenstand niet correct weergegeven wordt, of pas als alleen de film genoemd wordt, of...
M.i. een typisch geval van een onmogelijk aan te duiden grens.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik heb even in het filmgamesforum rond gekeken (en gezocht) of er al een Knock-Out is geweest van filmhelden, dat is dus (voor zover ik weet) niet het geval. Ik ben op het idee gekomen, omdat er al bijv. Knock-Out's zijn geweest van filmschurken, horror iconen, James Bond's, enz.
Dus wat vinden anderen van het voorstel? Als er genoeg mensen instemmen, kunnen we een fatsoenlijke lijst maken, en kan er een nieuwe Knock-Out beginnen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
En één met filmduo's? Kan je mooi beoordelen over de magie tussen de twee personages.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik denk je dat filmhelden wat beter moet definieren, want ik begrijp niet goed wat je ermee bedoeld.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
lijken me allebei wel leuk
Ik denk je dat filmhelden wat beter moet definieren, want ik begrijp niet goed wat je ermee bedoeld.
lui als Batman en Superman lijkt me, de goodguys
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Er zijn verschillende categorieen, maar over het algemeen zijn het allemaal 'helden'. Oftewel, diegene die de schurk(en) probeert tegen te houden. En in andere gevallen, iemand met goede bedoelingen.
Aantal bekende voorbeelden: Batman, Superman, James Bond, John McClane, Indiana Jones, Oskar Schindler, Han Solo, Maximus, RoboCop, Clarice Starling, Gandalf enz. enz.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
filmduo's
Rosewood-Taggart 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Of Roger Murtaugh - Martin Riggs (Lethal Weapon)
Jack Traven - Annie Porter (Speed)
'Helden' in andere gevallen zijn dan bijv. : Jurylid #8 (Henry Fonda) - 12 Angry Men. Of Andrew Beckett (Tom Hanks) - Philadelphia.
Arnie in T2 is ook een held.. je hebt er uiteraard heel veel, maar als we dan een Knock-Out doen, moeten we wel de wat bekendere helden nemen, zoals een aantal in de vorige bericht(en).
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
En kleinere KO's per jaar?
Of een KO met komische acteurs? Komedie is sowieso een aparte genre, dat vrij abstract is en zeker niet met de prijzen gaat lopen op MM (tenzij je The Godfather of Apocalypse Now enorm grappig moest vinden)
Peter Seller, John Cleese, Charlie Chaplin, Stan Laurel, Oliver Hardy, Buster Keaton, ...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik heb even in het filmgamesforum rond gekeken (en gezocht) of er al een Knock-Out is geweest van filmhelden, dat is dus (voor zover ik weet) niet het geval. Ik ben op het idee gekomen, omdat er al bijv. Knock-Out's zijn geweest van filmschurken, horror iconen, James Bond's, enz.
Dus wat vinden anderen van het voorstel? Als er genoeg mensen instemmen, kunnen we een fatsoenlijke lijst maken, en kan er een nieuwe Knock-Out beginnen.
Vind de voorstellen van Film Pegasus wel goed. Ben zelf wel te porren voor een KO per land/werelddeel of zoals Fil Pegasus voorstelt jaar of zo.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Er zijn zovelen mogelijk. Een andere optie (zoals op MuMe) is bijvoorbeeld van een KO met alle titels van een bepaalde regisseur of anders van een bepaalde hoofdrolspeler. Bijv. de beste film van Spielberg of de beste film met Denzel Washington, etc...
En als de KO is afgelopen, begint een nieuwe in dezelfde thread (mod kan titel veranderen) opgezet door de volgende gebruiker en zijn voorkeur.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Die duren dan niet zo eindeloos begrijp ikdan. Hoeveel Denzel films zijn er nu helemaal? Max met 16 of 32 titels dus?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Er zijn zovelen mogelijk. Een andere optie (zoals op MuMe) is bijvoorbeeld van een KO met alle titels van een bepaalde regisseur of anders van een bepaalde hoofdrolspeler. Bijv. de beste film van Spielberg of de beste film met Denzel Washington, etc...
En als de KO is afgelopen, begint een nieuwe in dezelfde thread (mod kan titel veranderen) opgezet door de volgende gebruiker en zijn voorkeur.
Daar is al een topic voor, die een beetje uit het zicht is geraakt helaas, maar die kan altijd weer tot leven worden gewekt. Zie hier:
Klik.
Daarnaast beginnen we traditioneel jaarlijks in mei met de 3 grote knock-outs die achtereenvolgens worden gehouden: Best Film, Beste Regisseur en Beste Acteur/ Actrice. DIt jaar heb ik in mei echter geen alarm geslagen omdat er nog twee knock-outs liepen, maar eigenlijk moeten we deze 3 nu als eerste doen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
, maar eigenlijk moeten we deze 3 nu als eerste doen.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Die duren dan niet zo eindeloos begrijp ikdan. Hoeveel Denzel films zijn er nu helemaal? Max met 16 of 32 titels dus?
) erin gooi, ben ik verantwoordelijk voor de uiteindelijke titels waaruit de KO bestaat. De tweede is een Best Of lijstje aan het einde van iedere KO zodat je altijd kan zien welke als beste is gekozen van een persoon..
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Maar die andere link kende ik niet da's zinvol.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Sorry maar mijn internet is nu zo traag dat in plaats van een link aan klikken ik volgens mij nu een bericht heb verwijderd (erg langzam laden van de pagina). Dat ging dus niet expres. Er stond in hoe goed ik Vincent Cassel wel niet vond 
En of het in zo'n topic gaat om de beste rol van iemand of de beste film waarin iemand speelt. Maar goed het topic is er dus al.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Het barst hier van de goede ideen, is het niet een idee om daarvoor gewoon een nieuw topic te openen voor alle kleine ko's met 16 tot 64 deelnemers, iedereen kan daarin om de beurt zijn eigen ko samenstellen zoals bijv.: filmduos, good guys, 1985, leukste Big Lebowski personage, beste film van met Whitney Houston erin..... noem maar op, en als er eentje klaar is kan de volgende ko gelijk beginnen. Anders komen er waarschijnlijk jaarlijks te veel ko's, zoals nu beste acteur enzo al achterlopen. Ik overweeg dit sowieso al langer.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Lijkt mij een goed idee, als het maar wel bij één topic blijft.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ik zie een Sfeerfilms-, saaie films- feelgoodfilms- of een feelbadfilms-knock-out wel zitten.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
mischien ook iets voor in mijn eerder genoemde idee
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Er is al zo'n topic. Moet allen nieuw leven ingeblazen krijgen:
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
mijn bedoeling is nu dat topic iets ruimer te maken, de oude was alleen maar acteur regisseur componist, de nieuwe is ook met bovenstaande voorbeelden