- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
op zich maakt toch eigenlijk weinig uit, weet bijna zeker dat het vaak genoeg voorkomt dat men toch wel voor of tegen stemt, of men nou wel of niet de film heeft gezien!!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ik maak het hier dagelijks mee(ook al weet ik het niet 110% zeker) het hoort niet, dat staat vast!!
Edit. Ik begrijp wat je nu bedoelt en daar zit wat in.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
En het probleem is wat Reinbo zegt (en wat ik voordien al zei). Als je meerdere te onbekende films toelaat, kom je met duels waar bijna niemand één van beide films gezien heeft. Voor- of tegenstem maakt dan niet zoveel uit, de KO ligt gewoon een tijdje stil.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Probleem is dat je bij deze ko een grote kans loopt dat twee obscure films elkaar treffen, dan stat het steeds 12 uur stil... (of we moeten er 6 uur van maken, maar dan nog....
In dat geval moet je de loting wellicht soms een beetje aanpassen als je ziet dat twee onbekende films tegenover elkaar staan. Als er twee films met minder dan pak hem beet 50 stemmen tegenover elkaar staan kun je erop rekenen dat het lang gaat duren, al zijn er wel eens uitzondering. Dan moet je de loting niet toestaan. Zelf pak ik het in zo'n situatie (die opvallend weinig voorkomt eigenlijk) als volgt aan: je pakt de loting die na de loting met onbekende films pakt, en loot de onbekende films met de daarop volgende bekende films. Mits de volgende loting natuurlijk 2 bekenden bevat.
Al moet ik daarbij zoals gezegd wel opmerken dat in de knock-outs die ik organiseerde er relatief weinig onbekende films zaten. De knock-out die hier opgezet wordt bevat al een hoop meer obscure films.
Wat betrefd de knock-out klassieke films. Ik ga een beginlijst opstellen, die ik een dezer dagen (d. w. z. op zijn laatst vrijdag) hier zal plaatsen. Wellicht even de kans geven om die andere knock-out hier gestart te krijgen. Twee knock-out discussies die door elkaar lopen werkt toch wat vervelend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
128 nog aanpassingen gewenst?
Graag aangeven wat er uit moet als je een toevoeging suggereerd.
2000 Maniacs
2001 maniacs
964 Pinocchio
A Clockwork Orange
A Hole in My Heart
Alexandra's Project
Angel Heart
Audition
Bad Taste
Baise-Moi
Basket Case
Beyond Re-Animator
Beyond The Darkness
Blood Feast
Brain Damage
Braindead
Bride of Re-Animator
C'est Arrivé Près De Chez Vous
Cabin Fever
Caligula
Calvaire
Cannibal
Cannibal Ferox
Cannibal Holocaust
City of the Living Dead
Container
Dawn if the Dead
Demoni
Ebola Syndrome
El Topo
Elephant
Emanuelle and the Last Cannibals
Eraserhead
Evil Dead
Ex-Drummer
Faces of Death
Feed
Flowers of Flesh and Blood (Haven?)
Forbidden Zone
Freaks
Fudoh: The New Generation
Funny Games
Gozu
Gummo
Hannibal
Hard Candy
Haute Tension
Haze
Hellraiser
Henry: Portrait of a Serial Killer
Hexen bis aufs Blut Gequält
Holy Mountain, The
Hostel
Hostel 2
House by the Cemetery
House of 1000 Corpses
House on the Edge of the Park
Hundstage
I Spit On Your Grave
Ichi The Killer
Idi i Smotri
Ils
Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks
Ilsa, She Wolf of the SS
Irréversible
La Grande Bouffe
Last House on the Left
Little Otik
Lost Highway
Maniac
Mondo Cane
Murder-Set-Pieces
Natural Born Killers
Nekromantik
New York Ripper
Night of the Creeps
Ninja Scroll
Organ
Peeping Tom
Pelts
Perdita Durango
Performance
Pi
Planet Terror
Princess
Rabid
Rabid Grannies
Re-Animator
Repulsion
Requiem for a Dream
Rubber's Lover
Saw
Saw 2
Seul Contre Tous
Sheitan
Shivers
Sitcom
Sleepaway Camp
Slither
Straw Dogs
Taxidermia
Tetsuo
The Beyond (L'Adilla)
The Burning
The Cook the Thief His Wife & Her Lover
The Dentist
The Dentist 2
The Devil's Rejects
The Driller Killer
The Excorcist
The Hills Have Eyes (1977)
The Hills Have Eyes (2006)
The Hills Have Eyes 2 (2007)
The Incredible Torture Show aka Blood Sucking Freaks
The Manson Family
The New York Ripper
The Texas Chainsaw Masacre 2
The Texas Chainsaw Massacre
The Toxic Avenger
The Wicker Man
Thriller - en Grym Film
Trouble Every Day
Urotsukidoji
Visitor Q
Witchfinder General
Wrong Turn
Wrong Turn 2
Zombi 2
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1832 stemmen
En Saw 3 ipv Saw 1, is toch wel wat meer gore?
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Ja, Saw 3 (hoewel minder goed) heeft wel de meeste gore, dus ik zou zeggen deel 1 en 3.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik wil bij Saw gewoon de 1e twee doen, dat waren de originele, het gaat ook een beetje om wierd en obscuur en dat obscure is er na twee delen wel een beetje vanaf... (Bovendien werden ze er ook niet beter op
)
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12911 stemmen
Deel 3 is anders een stuk goorder dan deel 2. Beste van de reeks wat mij betreft. Verder mooie lijst, hopelijk wordt Clockwork geen doorn in het oog.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
ik zou ook nog wel de wierde/schokkende film ko willen doen,
De film: Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975) ontbreekt in dit lijstje.
Voorts jammer dat zo weinig mensen Fukushû Suruwa Wareniari (1979) hebben gezien. De willekeur en methodiek van de seriemoordenaar zou ook in dit rijtje niet mistaan.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De film: Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975) ontbreekt in dit lijstje.
Vreemd, die had ik er oorspronkelijk nochtans in verwerkt dacht ik 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Deel 3 is anders een stuk goorder dan deel 2. Beste van de reeks wat mij betreft. Verder mooie lijst, hopelijk wordt Clockwork geen doorn in het oog.
Deel 3 staat inderdaad het verst wat gore en martelpraktijken betreft. Heb zelf deel 4 nog niet gezien, misschien (en hopelijk) gaat die nog een stap verder?
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12911 stemmen
Nee, deel 4 is wat braver weer vond ik. Al zit er daar ook wat smerigheid in.
Salo mag inderdaad niet ontbreken. Mag in de plaats van Saw X
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Vreemd, die had ik er oorspronkelijk nochtans in verwerkt dacht ik 
De verwijdering is dan opmerkelijk inderdaad. Voldoet mijns inziens aan alle criteria.
De film is 'goorder' dan menig gepolijste (cliché) scenario's uit Hollywood die nochtans telkens gerecycled worden zolang het geld oplevert.
Bovendien telt de film 228 stemmen. Voldoende toch?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Op 30 januari:
Requiem for a Dream
Rubber's Lover
Salò
Saw
Saw 2
Ja hoor, hij stond er dus wel degelijk in
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dan doen we saw 3 en Salo ipv 2001 maniacs (flauw, kansloos, ?) of Elephant (vind ik niets wierds, goors of schokkends aan, maar wellicht denkt iemand daar anders over...
En wellicht Wolf Creek nog ipv ...?
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
En The Fly (1986).
Genoeg 'gore' scènes in verweven; in het bijzonder de transformatie van mens tot vlieg.
Telt 586 stemmen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geef even aan wat er uit mag
Ik nomineer:
2001 maniacs (flauw, kansloos, ?) Salo
Elephant (vind ik niets wierds, goors of schokkends aan) Fly
Hard Candy (nog wierd, nog goor) Wolf Creek
The Hills Have Eyes 2 (2007) (Staan er al 2 in)
Saw 2 (Saw 3)
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Hard Candy is niet bepaald goor inderdaad, wel bevat het 'schokkende' scènes.
Ook ik begrijp niet goed wat Elephant (2003) hier te zoeken heeft. Hiervoor mag van mij Salo voor in de plaats.
Ik ken alleen de oude versie van The Hills Have Eyes die ik eerder flauw en dan eerder komisch vond dan schokkend of laat staan 'goor'. Van de nieuwe versie heb ik slechts enkele minuten van gezien, vond het het uitkijken niet waard.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12911 stemmen
Hard Candy mag zeker blijven staan. Elephant staat erin dankzij het schockerende einde vermoed ik.
Een film als The Fly hoef ik niet zo nodig in deze KO. Zou kansloos moeten zijn.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Voor mij persoonlijk hoeft Elephant niet te blijven staan.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12911 stemmen
En als weird ook echt een criterium is dan mag Miike's Katakuri's echt niet achterblijven. Zombie musical met stukjes claymation.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Saw zaagt oeverloos door op dezelfde foefjes. Het lijkt mij dan ook logisch dat Saw 'II' tot aflevering 'X' worden samengevoegd tot 1 'Saw' die alle delen representeert.
Men associeert Saw toch met, niet alledaagse, 'martel werktuigjes'.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12911 stemmen
Saw mag zeker gewoon als deel 1 in de lijst blijven, de rest hoeft niet zo nodig. Perfect om Katakuris alsnog in de lijst te droppen.
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht idd ook dat het met meer een KO met weirde/aparte films zou worden.
Staan er toch nog aardig wat standaar horror filmpjes in die er niet in thuis horen imo.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Een film als The Fly hoef ik niet zo nodig in deze KO. Zou kansloos moeten zijn.
Wat zijn de gestelde criteria dan?
The Fly fundeert voornamelijk op die ene transformatie, de film brengt dat proces in beeld die behoorlijk gore scènes bevat. Bekijk dit filmpje maar, of deze.
Het lijkt mij dat dit als criterium telt en daarbij opgeteld enig bekendheid....
Of de film 'kansloos' is in zo'n spelletje is voorts aan stemmers om dit te onderschrijven lijkt mij.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht idd ook dat het met meer een KO met weirde/aparte films zou worden.
Staan er toch nog aardig wat standaar horror filmpjes in die er niet in thuis horen imo.
Weird, apart én goor. Veel van die "standaard" horrorfilmpjes voldoen écht wel aan dat laatste criterium.