• 16.180 nieuwsartikelen
  • 179.544 films
  • 12.333 series
  • 34.201 seizoenen
  • 650.587 acteurs
  • 199.470 gebruikers
  • 9.405.904 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Of goorste/ranzigste film...?

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Volgens mij roep je dan weer de 'shockeren-om-te-shockeren'-discussie op.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

De goorste scene komt in elk geval in een film voor die ik niet heb gezien. De goorste film heb ik zeker ook niet gezien.

Meest choquerende scène lijkt me wel wat, maar dan kom je zeker niet alleen bij horrorfilms terecht. de ontknoping van Seven, bepaalde scènes van de Silence of the Lamb reeks, ... komen dan zeker ook in aanmerking.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Lijkt me niks, maar dat komt wellicht omdat ik nog geen kwartfinale zou kunnen vullen met scènes die mij shockeerde.

Onderhond

• 87631 berichten
  • 12911 stemmen

Lijkt me leuk! Val half in slaap bij die personages KO, mag wel iets bij met een beetje meer pit.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

mischien een ko oscar bekroonde films?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

combi schreef:

mischien een ko oscar bekroonde films?

Is heel recent geweest :

http://www.moviemeter.nl/forum/5/7024/0

Is trouwens niet de ideale KO om Onderhond wakker te houden

Onderhond

• 87631 berichten
  • 12911 stemmen

Dank voor de research

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Lijkt me niks, maar dat komt wellicht omdat ik nog geen kwartfinale zou kunnen vullen met scènes die mij shockeerde.

Mee eens.

Een film die geheel gesubordineerd is aan effectbejag c.q. vermeend controversiële scènes kan ik als film niet serieus nemen.

Zonder een goed geschreven script waar adequaat in geacteerd wordt betreft een film niets meer dan een zielloos stuk celluloid.

Maar het staat vanzelfsprekend ieder vrij om de top tien beste bloedspetters, acteurs met/zonder prothese of actrices met snorren samen te stellen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

dragje schreef:

Een film die geheel gesubordineerd is aan effectbejag c.q. vermeend controversiële scènes kan ik als film niet serieus nemen.

Zonder een goed geschreven script waar adequaat in geacteerd wordt betreft een film niets meer dan een zielloos stuk celluloid.

Het hoeft niet persé om gereputeerde shockers te gaan. Elke (normale) film die op een of andere manier een schokkende scène aflevert is welkom in de knock-out.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

By the way, wil de organisatie van de knock-out best op mij nemen. Heb alleen geen idee hoe het precies in mekaar zit, maar dat zal ik wel eens bekijken dan. Verder moet er genoeg animo zijn natuurlijk. Ik ga geen tijd steken in een knock-out die al van bij het begin naar pagina 5 verdwijnt .

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat je gewoon een topic moet starten en daarin een oproep doet aan bezoekers om een specifieke scène op te geven met die zij het meest schokkendst vinden.

Op den duur heb je dan een enorme lijst die je dan random tegenover elkaar kunt opgeven voor zo'n wegstem spel....

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Het hoeft niet persé om gereputeerde shockers te gaan. Elke (normale) film die op een of andere manier een schokkende scène aflevert is welkom in de knock-out.

Dat lijkt mij een beter idee inderdaad. Scènes die je als kijker heeft geraakt, of dit nu schok moment teweeg bracht of een een andere emotie. Maar misschien is dat weer te algemeen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Zo'n topics bestaan al geloof ik... beste moordscène, meest schokkende film, etc. Als er genoeg interesse is zal ik daar zeker m'n licht eens opsteken.

Heb er trouwens geen idee van, maar wanneer wordt er precies beslist of een idee boeiend genoeg is er een KO van te maken?

Onderhond

• 87631 berichten
  • 12911 stemmen

Doorgaans begint iemand gewoon enthousiast titels te spuien, volgt de rest en is het vertrokken. Wordt niet meteen een officieel startschot gegeven

Ik ben helemaal voor de shoquerende scenes KO.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Zo'n topics bestaan al geloof ik... beste moordscène, meest schokkende film, etc. Als er genoeg interesse is zal ik daar zeker m'n licht eens opsteken.

Heb er trouwens geen idee van, maar wanneer wordt er precies beslist of een idee boeiend genoeg is er een KO van te maken?

Bij genoeg animo lijkt mij.

Zover ik weet bestaan er geen regels die dit bepalen. Alleen een topic die een andere topic overlapt wat onderwerp betreft is niet toegestaan. Dus ik zou stellen gewoon doen en kijken hoeveel lieden je meekrijgt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Halcyon schreef:

Zodra je 20 handtekeningen verzameld hebt op een document dat je bij Jordy of Kappeuter moet aanvragen. Dat anderen hier anders beweren komt omdat ze nooit een knock-out georganiseert hebben

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

hehe

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Tja, de animo bij KO's in het algemeen is de laatste tijd nogal beperkt.

Daarnaast zijn een aantal horrorfans die vroeger regelmatig meespeelden met KO's blijkbaar min of meer afgehaakt.

Ik vind vooral dat je mag soepel zijn in de definitie van choquerende scènes.

bvb., om The One Ring zijn favoriete film te nemen, de scène uit OUATITW waarin het motief van Bronson getoond wordt, kan hieronder vallen, lijkt me.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Clint Eastwood zit niet in mijn favoriete film.

Onder shockerend vat ik toch meer vaak controversiële scènes met een hoop taboes of gore.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:
Clint Eastwood zit niet in mijn favoriete film.

Onder shockerend vat ik toch meer vaak controversiële scènes met een hoop taboes over gore.

Ik bedoelde natuurlijk Bronson (één pot nat), en had het over de galgscène

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:

Onder shockerend vat ik toch meer vaak controversiële scènes met een hoop taboes over gore.

Tja, dan moet je het goorste scène noemen, en daarvoor is niet veel animo. Precies daarom werd choquerend voorgesteld.

Is algemener, en kan daarom een groter publiek aanspreken.

De die-hards zullen dan natuurlijk ook moeten accepteren dat de winnaar waarschijnlijk niet uit Cannibal Holocaust of dergelijke zal komen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

faces of dead bijv.?

Onderhond

• 87631 berichten
  • 12911 stemmen

Laat ik dan maar al een aanzetje geven:

* Visitor Q - de tuinhuisscene.

* Irréversible - brandblusscene.

* Irréversible - de tunnelscene.

* C'est Arrivé près de chez Vous - De oma/schrik scene.

* Gozu - de lepeldood

* Gozu - de wedergebooret

* Hana-bi - laatste scene

* Requiem for a Dream - eindmontage

* Seul contre Tous - einde met dochter

* Tian Bian Yi Duo Yun - Eindshot

* Trouble Every Day - smulscene op het einde.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

runningscared- pedo scene met * gewaardeerd zoals hier.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Nou vooruit dan.

Recentelijk bekeken.

In Fukushû Suruwa Wareniari (1979), steekt de seriemoordenaar op klaarlichte dag, in een auto, een medepassagier neer. De wijze waarom dit geschied vond ik schokkend.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Is een combo van meest choquerende en goorste scènes een optie? Trekt meer volk en meer kandidaten...

Bedankt voor het lijstje alvast onderhond, ikzelf ga er ook eentje samenstellen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Halcyon schreef:

Is een combo van meest choquerende en goorste scènes een optie? Trekt meer volk en meer kandidaten...

Bedankt voor het lijstje alvast onderhond, ikzelf ga er ook eentje samenstellen.

Goor vind ik ook choquerend, lijkt me dus logisch

Onderhond

• 87631 berichten
  • 12911 stemmen

Lijkt me inderdaad gewoon onder choquerend te vallen, beetje afhankelijk van persoon, maar dat zal je altijd hebben met een term als choquerend.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

een "softere" reeks zal ik maar zeggen

A Clockwork Orange : verkrachting
Kill Bill vol 2 : oogbalscène
Cook, Thief, Wife and her Lover – surprisediner op het eind
Shining : “Here’s Johnny”
Oldboy : zelfverminking
Seven : « lijk » op bed
Wicker Man : einde
The Godfather : paardenkop
Unbreakable : ontknoping
Happiness : hond likt bazinnetje
Hannibal : maaltijd met open schedel
Hannibal : Pazzi ophangen
Don’t look now : einde met dwerg
Silence of the Lambs : ontsnapping Hannibal
Spoorloos : Rex Hofman ontdekt hoe zijn vrouw aan haar einde kwam
Psycho : Marion “ontmoet” moeder Bates
The Omen : onthoofding
Skeleton Key : ontknoping
2001 maniacs : man drinkt zuur
Fatal Attraction : konijn
Salo : maaltijd
Pelts : naaister naait eigen mond dicht
I spit on your Grave : badkuipscene

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.