• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.049 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.690 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Dan ruil ik de titel om met In the Heat of the Night, lijkt mij een prima ruil!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Annie Hall lijkt mij trouwens ook wel een cult film. Als er nog plaats is.....

Ik heb hem niet gezien, maar dat was toch een grote publieksfavoriet? Won zelfs de Oscar voor beste film (doen cultfilms doorgaans niet). En wat ik tot nu van Allen zag had weinig met cult te maken.

Is er niet een die eruit kan voor Johnny Guitar?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

OK, ik kan 2 cultfilms die hoe dan ook niet erg goed zijn en weinig stemmen hebben, eruit halen : Hercules in New York en de Killer Tomatoes.

Dan maak ik één duel met 3 films : de 3 laatstgenoemde.

Kan iedereen zich daarin vinden ?

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

The One Ring schreef:

Won zelfs de Oscar voor beste film (doen cultfilms doorgaans niet).

Precies!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

killer tomatoes ben ik wel fan van...

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Amarcord won in 1974 ook een oscar voor beste buitenlandse film maar is ook wel degelijk cult.

En als ik naar andere jaren `70 films kijk als: Dog Day Afternoon, The Godfather, Apocalypse Now etc. dan lijkt het succes van Annie Hall vooral een toevalstreffer. Was ook de doorbraakfilm van hem. Maar Match Point had inderdaad weinig met cult te maken. De film hoeft er ook niet persè in, maar valt best wel buiten de groep grote producties in de VS.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

OK, Hercules eruit, en 2 duels met 3 films. Is dat ok voor iedereen ?

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Wat mij betreft wel. Mooie lijst!

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

go

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Gestart.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Alvast bedankt voor de moeite, KO met mooie deelnemers

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

you're welcome

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Ondanks dat ik nog niet achter alle keuzes sta ben ik voor een deel tevreden met de lijst maar bedankt voor de moeite, ik heb weer wat te doen

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Misschien een leuk idee voor later, wanneer men weer tijd heeft voor een nieuwe knock-out; een knock- out met de slechtste filmscènes aller tijden. Dus met bijvoorbeeld scènes als Verbaan die een puist uitknijpt in Costa!, het feesten in Amsterdam in Hostel, het Penis lied uit The Sweetest Thing of het veranderde einde van The Vanishing. Lijkt me wel leuk om te weten welke scène als slechtste filmscène ooit uit de bus komt, eigenlijk. Misschien een idee?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Zou kunnen maar de vraag is of het ook interessant zou zijn. Hoop iniedergeval niet dat je hem net zo lang als de beste scene's KO wilt maken.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Vind die vooral leuk als er al enkele leuke KOs lopen. Gaat iets te snel vervelen als er niks anders loopt vrees ik.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Denk ik ook. Daarbij herrinner ik me om begrijpelijke reden slechte scènes nooit zo goed als de goede scènes. Slechtste film uit de top 250 was nog wel leuk, maar als je van andere onderwerpen het slechtste van gaat pakken wordt het al snel oninteressant, denk ik.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

We kunnen natuurlijk nog een keer een knock - out houden waar we op de slechtste film uit de top 250 stemmen evt. aangevuld met 6 films uit de top recent of uit de tip 150. Het is immers alweer 2007 en ik ben benieuwd of Braveheart en A Beautiful Mind wederom hoge ogen zullen gooien. Ik vond dat wel een leuke knock - out en zou hem mits er interesse is best willen organiseren.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Is wel een geinige knock-out om over te doen. Zeker zo naast de wat serieuzere Cult knock-out. Van mij mag je.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Dan lijkt mij het handig om 6 films uit de tip 150 als aanvulling te gebruiken. De 6 films met de meeste stemmen. Tenzij iemand een andere werkbare suggestie heeft.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Persoonlijk heb ik meer zin in een "beste van" KO weer. Wie zin in heeft in wat luchtigs, misschien is een herkansing van de poster KO wel een optie. Dit keer met een wat stevigere selectietijd of groter deelnemersveld ?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

Persoonlijk heb ik meer zin in een "beste van" KO weer.

Je bedoelt weer de jaarlijkse 3 van beste regisseur, beste film en beste acteur?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ehm, er ontbreekt ergens een "poster" in mijn bericht

Beste Poster KO dus.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Oh, op die manier beste van... Zo een is er nu natuurlijk bezig. Poster is wel leuk om over nieuw te doen. Ditmaal zonder blauwe kop van Nicholson op de Chinatown-poster

Ik had zelf nog een idee: beste regiedebuut. Of misschien beter: doorbraakfilm, wat waarschijnlijk meer films oplevert.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Dan liever regiedebuut, daar zit veel interessantere dingetjes in. Liever een Following in de lijst dan Memento

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Doorbraak kunnen we ook heel ruim nemen. We kunnen het zien als de eerste film die algemeen genomen als kwalitatief goed beschouwd wordt. Klinkt vaag, maar laten we het een artistieke doorbraak noemen. Dan kunnen we Following nemen in plaats van Memento. Puur debuut lijkt me beperkt. Er zijn maar relatief weinig regisseurs die al met hun debuut echt indruk maakte.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Er zijn anders zat regisseurs met een sterk debuut, Lynch, Boe, Tarkovsky, Ishikawa en lijkt me erg leuk, bij doorbraakfilms zullen toch weer vooral de grote films gaan domineren ben ik bang.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Hoeft absoluut niet per se. Veel regisseurs, zeker in deze tijd, breken door met een kleine film, waarna ze de kans krijgen om een grote te maken. Maar debuutfilms lijkt me gewoon een te kleine lijst opleveren. Natuurlijk heb je wel Welles, Huston, Tarantino en zo, maar over het algemeen...

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Hoeft absoluut niet per se. Veel regisseurs, zeker in deze tijd, breken door met een kleine film, waarna ze de kans krijgen om een grote te maken. Maar debuutfilms lijkt me gewoon een te kleine lijst opleveren. Natuurlijk heb je wel Welles, Huston, Tarantino en zo, maar over het algemeen...

Ach een wat kleinere KO is ook best eens fijn.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Dan kunnen we naast een kleine knock out altijd nog een wat grotere knock - out houden, namelijk die van slechtste film uit de top 250. Veel bekende films, dus die zal wel snel weer afgelopen zijn.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.