- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
1 A Bugs Life
2 Akira
3 Aladdin (1992)
4 Alice in Wonderland (1951)
5 Batman: Mask of the Phantasm
6 Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel
7 American Tail, An (1986)
8 Animal Farm
9 Antz
10 Aristocats, The (1970)
11 Asterix Chez les Bretons (Asterix en de Britten)
12 Astérix le Gaulois (1967)
13 Atlantis: The Lost Empire (2001)
14 Balto (1995)
15 Bambi (1942)
16 Beauty and the Beast
17 Beavis and Butt-Head Do America (1996)
18 BFG, The (1989)
19 Black Cauldron
20 Blinky Bill (1992)
21 Blood: The Last Vampire
22 Bug's Life, A (1998)
23 Cars
24 Chicken Run
25 Cinderella (1950)
26 Corpse Bride
27 Dead Leaves
28 Douze Travaux d'Astérix, Les (1976)
29 Dumbo
30 Fantasia
31 Finding Nemo
32 Fox and the Hound, The (1981)
33 Fritz The Cat
34 Happy Feet
35 Hauro no Ugoku Shiro (Howl’s Moving Castle)
36 Hercules
37 Hôhokekyo Tonari no Yamada-kun
38 Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)
39 Ice Age
40 Ice Age 2
41 Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
42 Iron Giant, The (1999)
43 Jin-Rô (Jin Roh: The Wolf Brigade)
44 Jûbei Ninpûchô (Ninja Scroll
45 Jungle Book, The (1967)
46 Kaze no Tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of Wind)
47 Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie (Patlabor: The Movie)
48 Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2
49 Kôkaku Kidôtai (Ghost in the Shell)
50 Kôkaku Kidôtai 2: Inosensu (Ghost in the Shell 2: Innocence)
51 Kurenai no Buta (Porco Rosso)
52 Lady and the Tramp
53 Land before Time, The (1988)
54 Last unicorn
55 Les Douze Travaux d’Asterix (Asterix en de Helden)
56 Les Tripletts de Belville
57 Little Mermaid, The (1989)
58 Madagascar
59 Majo no Takkyubin (Kiki’s Delivery Service)
60 Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)
61 memories
62 Metoroporisu (Metropolis)
63 Mimi wo Sumaseba - Whisper of the Heart
64 Mononoke-hime (Princess Mononoke)
65 Monsters Inc.
66 Neko no Ongaeshi (The Cat Returns)
67 Nekojiru-sou - Cat Soup
68 Oliver & Company (1988)
69 Omohide Poro Poro - Only Yesterday
70 One Hundred and One Dalmatians (1961)
71 Over the hedge
72 Perfect Blue
73 Peter Pan (1953)
74 Pinocchio
75 Pocahontas (1995)
76 Prince of Egypte
77 Racing Stripes
78 Renaissance
79 Rescuers, The (1977)
80 Robin Hood
81 Robots
82 Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro (The Castle of Cagliostro)
83 Secret of NIMH
84 Sen to Shihiro no kamikakushi (Spirited Away)
85 Sennen Joyu - Millennium Actress
86 Shrek
87 Shrek 2
88 Snowwhite and the Seven Dwarfs
89 South Park: Bigger, Longer & Uncut
90 Spirit: Stallion of Cimarron
91 Strings
92 Sword in the Stone, The (1963)
93 Tarzan
94 Tenkû no Shiro Rapyuta (Laputa: Castle in the Sky)
95 Tenshi no Tamago
96 The Emperor’s New Groove
97 The Incredibles
98 The Iron Giant
99 The Lion King
100 The Nightmare before Christmas
101 The Spongebob Squarepants Movie
102 Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
103 Toy Story
104 Toy Story 2
105 Waking Life
106 Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit
107 Watership Down
108 Lilo & Stitch
109 Flushed Away
110 Steamboy
111 Tintin et le Temple du Soleil
112 Transformers: The Movie
113 Anastasia
114 Heavy Metal
115 Animatrix
116 Gunnm - Battle Angel Alita
117 Meikyû Monogatari - Manie Manie
118 Mind Game
119 Wings of Honneamise
120 Rôjin Z
121 Mulan
122 Chicken Little
123 Brother Bear
124 Appurushîdo (2004)
125 Heisei Tanuki Gassen Pompoko
126 Hoodwinked
127 Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan -Tsuioku He
128 Chôjin Densetsu Urotsukidôji
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik heb Chôjin Densetsu Urotsukidôji toegevoegd. We zitten aan de 128 stuks nu.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
bedankt iedereen die mij geholpen heeft,
Zal ik de KO nu openen of toch maar tot 256 gaan?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
dat lukt je nooit, je kan beter beginnen denk ik.
V
-
- 8369 berichten
- 3370 stemmen
Aladdin staat er twee keer in (nr 3 en 5)??
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Astérix et Cléopâtre (Asterix en Cleopatra), eigenlijk wel de leukste uit de reeks, ontbreekt nog!
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
Batman: Mask of the Phantasm of
Batman Beyond: Return of the Joker...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik heb je net een pm gestuurd uitleggende hoe je de KO organiseert. Hopelijk kom je er uit
.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik ben al bezig de eerste ronde op te zetten. Moment.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik wilde even zeggen dat ik best tevreden ben over de manier waarop de KO van de onbekende parels verloopt. Het gaat redelijk snel en ik heb het idee dat er qua stemmers mensen zijn getrokken die normaal niet met een knock-out meedoen, wat altijd een goed teken is.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 berichten
- 0 stemmen
en ik wilde even zeggen dat ik tevreden ben over mijn georganiseerde animatie KO..
ik heb heel veel animatie films gezien waar ik nog niet op heb gestemd.. waarbij door mij georganiseerde KO mij goed helpt om er toch op te stemmen.. 
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Ja, klop jezelf maar eens op de borst jongen.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik weet niet of er ooit een onderzoek tegenaan is gegooid, maar het valt me op hoe (bijna belachelijk) vaak de eerste genoemde film de knock-out wint. Zou hier een psychologische oorzaak aan zitten of komt dat door de manier van de loting?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik weet niet of er ooit een onderzoek tegenaan is gegooid, maar het valt me op hoe (bijna belachelijk) vaak de eerste genoemde film de knock-out wint. Zou hier een psychologische oorzaak aan zitten of komt dat door de manier van de loting?
Als je het over de onbekende parels hebt, pleit ik schuldig. Ik heb, om te vermijden dat 2 topfilms te snel uitgeschakeld zouden worden, ze wat in volgorde gezet, en meestal staat deze die ik naar de volgende ronde verwachtte, vooraan. Een geleide loting eigenlijk. Alhoewel ik me blijkbaar soms misrekend heb 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Beste NL-acteur en - actrice lijkt me ook leuk. Eventueel zelfs regisseur
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Als je het over de onbekende parels hebt, pleit ik schuldig. Ik heb, om te vermijden dat 2 topfilms te snel uitgeschakeld zouden worden, ze wat in volgorde gezet, en meestal staat deze die ik naar de volgende ronde verwachtte, vooraan. Een geleide loting eigenlijk. Alhoewel ik me blijkbaar soms misrekend heb 
Haha ok, het viel me op, dan begrijp ik het wat beter. Er zitten natuurlijk altijd verrassingen.
Onbekende parels lijken me dan ook lastig om in te schatten.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Ach zo gaat dat toch bij iedere knock-out die iemand organiseerd. Mij maak je niet wijs dat desbetreffende zijn favoriete film(s) dan niet tegen makkelijkere tegenstanders plaatst. Zo ook met de rondelotingen. Maar wat maakt het uit. 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Nu ja, het betreft niet enkel films die ik goed vind. Van de hele knock-out heb ik er maar 20 % gezien, schat ik. Ik heb ook vele films die ik niet gezien heb, maar een erg hoog gemiddelde halen, niet tegen elkaar laten uitkomen. Het lijkt me bvb. niet interessant dat Totoro en Survive Style in de eerste ronde tegen elkaar uitkomen, voor het verder verloop van de KO. En dat zijn 2 voorbeelden van films die ik niet gezien heb.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind het juist wel interessant als in de eerdere ronde al gelijk grote films tegenover elkaar staan. Dat maakt de verdere verloop van de knock-out onvoorspelbaarder. Al geloof ik dat ik de enige ben die er zo over denkt.
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Ik ben ook geen voorstander van geplaatste lotingen. Ik vind juist het verassingselement heel belangrijk. De knock - out van onbekende parels is dan ook erg interessant. Als het toevallig zo uitkomt dan maar de winnaar van een in 2005 gehouden knock - out tegen de nr. 2 van dat jaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach zo gaat dat toch bij iedere knock-out die iemand organiseerd. Mij maak je niet wijs dat desbetreffende zijn favoriete film(s) dan niet tegen makkelijkere tegenstanders plaatst. Zo ook met de rondelotingen. Maar wat maakt het uit. 
Makkelijke tegenstanders zijn er na de tweede ronde meestal niet meer. Daarbij zorg je bij plaasting dat de grote favorieten niet tegen elkaar komen (niet zozeer je eigen favorieten, al zijn dat soms ook favorieten.) Ben daarom ook voor feedback van andere users na plaatsing van de loting. Je bent als organisator immers niet alwetend.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik kan me wel vinden in de manier waarop de loting is gedaan. Ik begrijp dat zulke films tegen elkaar in de eerste ronde wel interessant is, maar ik vind het toch een goed idee (en zeker bij 256 deelnemers) om ze vanaf elkaar af te schermen. Zo houden de mensen ook hun interesse in de knock-out.
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Als de loting eenmaal geplaatst is moet er niet nog eens gediscussieerd worden over de haalbaarheid van de lotingen. Dat wordt een enorme chaos want iedereen wil dan dat zijn favoriet tegen `dat kleintje ` met slechts 22 stemmen loot. Er zit niets anders op om het te accepteren, jammer maar helaas. Een voetbalclub kan immers ook geen protest aantekenen tegen een loting.
Natuurlijk is het niet leuk als er een favoriet van je in de 1ste ronde uitgaat. Maar ik persoonlijk zit ook niet op altijd maar weer de grotere films te wachten. Films die vanuit een underdogpositie goed scoren wekken mijn interesse op. Waardoor ik soms onverwacht tegen een leuke film aanloop.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
"t gaat er alleen om om twee grote kanshebbers uit elkaar te halen. (Die door de organisator over het hoofd gezien is) Als iemand over zijn persoonlijke favoriet begint en hij krijgt geen enkele bijval verander je hem natuurlijk niet. Maar zoals ooit DeNiro en Pacino tegen elkaar lootte in de eerste ronde van de acteurs KO is natuurlijk zeer ongewenst lijkt me...
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Okè, maar het moet dan wel eerder een uitzondering dan een regel zijn. Iets aanpassen omdat de finalekandiaten van het vorige jaar in de 1ste ronde tegenover elkaar staan is nog wel een goed argument. Alhoewel het dus ook zijn charmes heeft...meer spanning.