• 15.945 nieuwsartikelen
  • 178.903 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.972 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Ik geloof best dat de chauvinistische Amerikanen trotser zijn op hun eigen helden zoals Ford, Hawks en zelfs John Wayne, maar feit blijft dat de westerns van Leone ook bij de Amerikaanse kenner hoger scoren dan die van de anderen. Het verschil tussen de US en non US voters is niet erg groot.

Ik had het ook vooral over critici. Once Upon a Time in the West werd door critici (ook in Europa, maar vooral in Amerika) de grond in geboort. Maar ondanks dat werd de film in Europa toch een hit. In Amerika heeft dat wat langer geduurt en daar ziet het gewone publiek en ook steeds meer critici de film nou wel als meesterwerk. Gelukkig. Op de dvd zelf wordt zelfs nog gezegd dat de film aanvankelijk niet zo goed ontvangen was.

Wel geef ik onmiddelijk toe dat Leone minder bekend is in USA dan in Europa, maar dat is toch wel iets anders dan waardering.

Er zijn zelfs Amerikanen die nog moeite hebben met het feit dat Leone de man die de nationale held Wyatt Earp (Fonda in My Darlin Clementine dus) speelde in een slechterikkenrol neerzetten

Maar nogmaals: inmiddels valt het gelukkig mee.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Ik had het ook vooral over critici. Once Upon a Time in the West werd door critici (ook in Europa, maar vooral in Amerika) de grond in geboort. Maar ondanks dat werd de film in Europa toch een hit. In Amerika heeft dat wat langer geduurt en daar ziet het gewone publiek en ook steeds meer critici de film nou wel als meesterwerk. Gelukkig. Op de dvd zelf wordt zelfs nog gezegd dat de film aanvankelijk niet zo goed ontvangen was.

Tja, als je het over vroeger hebt (in je eertse post schreef je in de tegenwoordige tijd) ..... Maar dat is gelukkig behoorlijk bijgetrokken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Misschien wel leuk om een kleine prijzen/festival knock out te doen. Niet de films op zich, maar wel die prijzen/festivals:

Academy Awards, César, Jozef Plateau-prijs, Nacht van de Wansmaak, Filmfestival van Cannes, Gouden Leeuw, Golden Globe, Razzies, MTV Movie Awards, BAFTA, Grammy Awards, ...

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Wordt wel een erg kleine KO, maar wel geinig.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zou geen idee hebben waarop ik bij die knock-out moest stemmen. Geen flauw idee wat het verschil is tussen de meeste.

Hoe dan ook, ik heb een lijst van 64 Amerikaanse westerns bij elkaar weten te vinden:

1. 3 Godfathers

2. Alamo, The

3. Bad Day at Black Rock

4. Ballad of Cable Hogue, The

5. Bandelero!

6. Bend of the River

7. Big Country, The

8. Bite the Bullet

9. Blazing Saddles

10. Butch Cassidy and the Sundance Kid

11. Dances with Wolves

12. Dead Man

13. Destry Rides Again

14. El Dorado

15. Far Country, The

16. Fort Apache

17. Flaming Star

18. Gunfight at the O.K. Corral

19. Hang 'em High

20. High Noon

21. High Plains Drifter

22. Hombre

23. How the West Was Won

24. Jack Bull, The

25. Jeremiah Johnson

26. Johnny Guitar

27. Legends of the Fall

28. Little Big Man

29. Long Riders, The

30. Magnificent Seven, The

31. Man from Laramie, The

32. Man Who Shot Liberty Valance, The

33. Mark of Zorro, The

34. McCabe & Mrs. Miller

35. Missing, The

36. My Darling Clementine

37. Naked Spur, The

38. Ned Kelly

39. Open Range

40. Outlaw Josey Wales, The

41. Pale Rider

42. Pat Garrett and Billy the Kid

43. Professionals, The

44. Red River

45. Ride the High Country

46. Rio Bravo

47. Rio Grande

48. Rio Lobo

49. Searchers, The

50. Shane

51. She Whore a Yellow Ribbon

52. Shootist, The

53. Silverado

54. Spirit: Stallion of the Cimarron

55. Stagecoach

56. Three Burials of Melquiades Estrada, The

57. Tombstone

58. Treasure of the Sierra Madre, The

59. Unforgiven

60. Vera Cruz

61. Way Out West

62. Wild Bunch, The

63. Winchester '73

64. Young Guns

Het nadeel is natuurlijk dat veel van deze films weinig bekeken zijn. Sommige films gaan zelfs net onder de 20 stemmen. We kunnen de lijst wel verkleinen naar 32, of het gewoon proberen zoals hij nu is. Ik heb trouwens wel IMDB aangehouden voor de definitie western. Three Burials, Treasure of the Sierra Madre en Mark of Zorro staan op MM niet als westerns beschreven en je kunt bij die films er ook over twisten of het westerns zijn (Three Burials bevat al telefoons en dergelijke en Sierra Madre wijkt ook best veel af van het western-genre).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vrees dat het idd te veel onbekende titels bevat. Zie ook niet het nut van een Western KO zonder Leone. Gaan we hierna een Horror KO zonder John Carpenter films doen?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Vrees dat het idd te veel onbekende titels bevat. Zie ook niet het nut van een Western KO zonder Leone.

Om aan te geven dat er ook andere westerns bestaan dan die van Leone. Alleen kijken de meeste mensen die films niet, of worden ze bekritiseert omdat ze de stijl van Leone niet hebben. Als we met Leone doen wint hij toch zeker, zelfs al laten we Once Upon a Time in the West weg omdat die vorig jaar won. Ik ben vooral benieuwd welke niet-Leone hier het populairst is.

Maar ik kan wel proberen om de lijst nog even langs te lopen en de 32 belangrijkste eruit te pikken. Dan wordt het een kleine knock-out.

Gaan we hierna een Horror KO zonder John Carpenter films doen?

Waarom niet?

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4040 stemmen

The One Ring schreef:

55. Stagecoach

Welke?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

tsjidde schreef:

(quote)
Welke?

De legendarische versie van John Ford uit 1939 natuurlijk!

Hier de verkorte versie van de knock-out:

1. Bad Day at Black Rock

2. Blazing Saddles

3. Butch Cassidy and the Sundance Kid

4. Dances with Wolves

5. Dead Man

6. El Dorado

7. Gunfight at the O.K. Corral

8. Hang 'em High

9. High Noon

10. High Plains Drifter

11. Johnny Guitar

12. Little Big Man

13. Magnificent Seven, The

14. Man from Laramie, The

15. Man Who Shot Liberty Valance, The

16. McCabe & Mrs. Miller

17. My Darling Clementine

18. Naked Spur, The

19. Open Range

20. Outlaw Josey Wales, The

21. Pale Rider

22. Pat Garrett and Billy the Kid

23. Red River

24. Rio Bravo

25. Searchers, The

26. Shane

27. Shootist, The

28. Stagecoach

29. Treasure of the Sierra Madre, The

30. Unforgiven

31. Wild Bunch, The

32. Winchester '73

Zo goed?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Lijkt me een leuke en korte KO. Ben ook wel benieuwd wie dit wint buiten de Leone's om. Van mij mag het beginnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Proposition en El Topo ontbreken.... gooi Shane er maar uit

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

El Topo ontbreekt bewust, want is niet Amerikaans (en met Amerikaans bedoel ik hier, uit de VS). En die 32 films die er nu staan lijken me allemaal belangrijker dan The Proposition. Of we moeten El Dorado eruit gooien.

En Shane gaat er niet uit

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

The Proposition is ook niet van Amerikaanse makelij...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

dutchtuga schreef:

Lijkt me een leuke en korte KO. Ben ook wel benieuwd wie dit wint buiten de Leone's om. Van mij mag het beginnen.

Ik zal hem dan later op de middag klaarmaken voor gebruik.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat dachten jullie van een ko movie stills (Bekende shots uit films)

Zo iets krijg je dan...

Exorcist

vs

Psycho

en

Scarface

vs

Fight Club

Als randvoorwaarde wil ik stellen dat het plaatje het juiste formaat heeft. Dus geen verwerkte shots en posters en zo

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Klinkt cool.

Ik neem aan dat het dan uiteindelijk om de still/scene gaat en niet zozeer met de (bekendheid) van de film?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het gaat eigenlijk om de esthetiek van het shot in combinatie met de dramatiek van de scene. Roept het plaatje een sterke emotie bij je op? Dat is misschien wel waar het om gaat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Max 3 per film zou ik zeggen. Op naar de 256 of 512. En zonder vermelding van de titel, het beeld moet voor zich spreken.

TCM1

SS5+

Robocop

SS5+

Pulp Fiction

Kikujiro

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11932 berichten
  • 5335 stemmen

Zoals je het zo zegt klinkt het erg orgineel! Ook wat moeilijker en interessanter dan andere knock-outs, dunkt mij. Laat maar komen! Moet er alleen wel gezorgd worden dat die plaatjes bij iedereen werken!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Je kan altijd de url kopie pasten...

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11932 berichten
  • 5335 stemmen

Das waar Net gedaan trouwens.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Ik zou de titel er hier wel bij zetten, anders is het een beetje lastig te controleren of er aan die maximaal 3 per film regel voldaan wordt.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Het gaat eigenlijk om de esthetiek van het shot in combinatie met de dramatiek van de scene. Roept het plaatje een sterke emotie bij je op? Dat is misschien wel waar het om gaat.

zonder vermelding van de titel, het beeld moet voor zich spreken.

Hier spreek je je toch tegen. Mensen die de film gezien hebben, zullen sowieso een sterke emotionele reactie op een plaatje hebben. Je kan ook moeilijk oordelen over de "dramatiek van een scene" als je een film niet gezien hebt.

Maar verder een leuk idee!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Leuk idee, maar wat bedoel je precies met "het juiste formaat"?

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Halcyon schreef:

maar wat bedoel je precies met "het juiste formaat"?

Hm, jammer van de timing. Ben niet echt in de buurt van mijn collectie.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Ben zeker voor, leuk en origineel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Hier spreek je je toch tegen. Mensen die de film gezien hebben, zullen sowieso een sterke emotionele reactie op een plaatje hebben. Je kan ook moeilijk oordelen over de "dramatiek van een scene" als je een film niet gezien hebt.

Maar verder een leuk idee!

't is idd waar dat de kans groot is dat de dramatiek van ee scene groter voor je is als je de hele scene kent, maar ook uit een still kan de dramatiek van de scene overkomen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Leuk idee, maar wat bedoel je precies met "het juiste formaat"?

Zie Halloween Ik doel dus een shot uit de film Met het juiste formaat (1:2,35 bij Scarface) of een officiele still en niet zoiets:

(afbeelding)

Maar zoals hier een paar posts boven.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Sommige plaatjes werken niet. Ik stel sowieso voor om met links te werken hier. Dat maakt de pagina overzichtelijker. Probleem: ik kan geen stills maken en dus niet plaatjes nomineren.

Ik denk overigens wel dat een titel handig is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Probleem: ik kan geen stills maken en dus niet plaatjes nomineren.

Ik denk overigens wel dat een titel handig is.

www.dvdbeaver.com dvd.nl etc.. en een beetje googlen kom je een hoop plaatjes tegen. Wellicht is het in de eerste twee rondes handige om links te gebruiken ivm de downloadllast.

Blijf sterk tegen titels (hooguit ter controle van max 3) Beeld moet vooral voor zichzelf spreken....

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.