- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Ik bedoel meer dit http://en.wikipedia.org/wiki/Buddy_film
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik mis The Big Lebowski, toch ook een Buddy-film bij uitstek 
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Buddy film/odd couples, ach dat zijn vaak van die gezapige films... 
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ik vind zowel grappige filmscenes, buddyfilms als landen of jaren films goed. Misschien moeten we onder hun gewoon een KO houden. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Grappige scènes vind ik leuk. Het herspelen van een aantal knock-outs van vorig jaar die de moeite waard waren vind ik leuk (bijvoorbeeld personages en een aantal genres, zoals western en oorlog). Buddyfilms kan leuk zijn, al weet ik niet wat voor een lijst ik daarbij moet verwachten. Sterfscènes is ook wel interessant, mits er goed gebruik gemaakt wordt van spoilertags! Landen en jaren kan, maar is niet het aller interessantst.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ja sterfscenes zouden ivm. spoilers beter niet gedaan kunnen worden en ook ik zou het best leuk vinden om oude KO's opnieuw te doen.
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Buddyfilms kan leuk zijn, al weet ik niet wat voor een lijst ik daarbij moet verwachten.
Bij een Buddyfilm draait het meestal rond 2 personages, meestal agenten (Starsky and Hutch), gewoon goeie vrienden( Dumb and Dumber), of twee totaal verschillende personages die verplicht worden om samen te werken (Shangai Noon) meestal hebben ze dan ook nog eens een doel.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik weet wat een buddymovie is, maar ik vraag me af of er genoeg goede films mee te vinden zijn. Lijkt me de moeite waard om te proberen.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
-dumb and dumber
-soleil rouge
-bad boys
-starsky and hutch
-shanghai noon
-lethal weapon
-loaded weapon
-bad santa
-nora inu
-kikujiro
-mulholland drive(?)
-all the presidents man
-se7en
-the shawshank redemption(?)
-bin-jib
-rear window(?)
-persona
-saw
-die hard with a vengeance
Denk dat er wel een aardig lijstje te maken is.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
- 48 Hours
- Another 48 Hours
- Shanghai Knights
- Showtime
- I Spy
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
- The Blues Brothers (of mag dit niet omdat de buddy's broers zijn?)
- The Man Who Would Be King
- A Fistful of Dynamite
- O Brother, Where Art Thou?
- Sideways
- Butch Cassidy and the Sundance Kid (heb ik niet gezien overigens)
Twijfelgevallen:
- The Big Lebowski
- Rio Bravo
- Papillon
- The Sting
Mulholland Dr. heeft niet echt een buddy-gehalte. Daarbij worden de twee hoofdfiguren uiteindelijk meer dan buddy's.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
In dit topic vinden jullie zeker nog wel iets.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Donnie Brasco
Oude Star Wars (C3PO en R2D2 - Chewbacca en Han Solo)
Lord of the Rings (Merry & Pippin)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Lang niet alle duo's komen uit buddymovies. Het gaat mij wat ver om Se7en of Fight Club hier als buddy movie te plaatsen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Oude Star Wars (C3PO en R2D2 - Chewbacca en Han Solo)
Lord of the Rings (Merry & Pippin)
LotR en SW hebben wel twee buddy's, maar de film draait daar verder niet om. Kun je denk ik niet kwalificeren als buddymovies. Donnie Brasco is ook een twijfelgeval.
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4040 stemmen
- My Name Is Nobody
- The Odd Couple
- Some Like It Hot
- Sons of the Desert (of een andere van L&H)
- Dirty Rotten Scoundrels
- Grumpy Old Men
- Planes, Trains and Automobiles
- ¡Three Amigos!
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Bij buddymovie denk ik ook meteen aan twee totaal verschillende karakters (vaak politieagenten) die samen dolle avonturen beleven en zo toch gaan samenwerken om een bepaald doel te verrichten.
Maar dat is het bijlange niet 
Het is een ruim 'genre'
en dan vind ik wel dat se7en ea erin zouden passen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Maar Pitt en Freeman worden in Se7en nooit echt buddy's. Het blijven meer collega's. Dat moet wat mij betrefd toch wel een beetje in het achterhoofd gehouden worden bij deze knock-out. Ook liefdeskoppels hebben hier in mijn ogen niks te zoeken.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ja maar met die critiria vraag ik me af of het een volwaardige KO met genoeg films wordt.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Laten we dan toch maar een grappige-scenes-knock-out doen

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ja maar met die critiria vraag ik me af of het een volwaardige KO met genoeg films wordt.
Aan 64 films moeten we toch wel komen denk ik. En dat is toch een beetje het minimum voor een knock-out. Het hoeft natuurlijk ook geen lange knock-out. Bij een buddyfilm denk ik het meest aan hoofdpersonen die buddy (vrienden dus) zijn of het door de film heen worden. De samenwerking en vriendschap is dan ook belangrijk voor de film en de film drijft ook op de chemie van tussen de hoofdfiguren.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik neem aan dat tekenfilms ook meetellen, en dan heb je er al snel nog enkele bij, zoals :
Finding Nemo
Monsters & co
Shrek
Lilo & Stitch
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Beavis & Buthead en Thelma & Louise lijken nog te ontbreken
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Les Douze Travaux d'Astérix
Een Asterix-film mag er van mij wel in, en het verhaal van deze is voor de film geschreven.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Aangezien het om 2 karakters moet gaan die doorheen de film met elkaar optrekken, lijkt Ice Age niet aan de norm te voldoen, aangezien het er daar minstens 3 zijn.