• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.346 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ok, mij best hoor.

Of op z'n oerhollands: Ut is maar een spelletje.....

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

KrisV schreef:

Zelf vind ik deze ongelooflijk grappig, maar het zal aan mijn leeftijd liggen

Nee hoor! Ik ben de helft van je leeftijd en kan ze ook erg waarderen!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Werwolf schreef:

(quote)

Nee hoor! Ik ben de helft van je leeftijd en kan ze ook erg waarderen!

Tijdens het zoeken naar de quotes, ben ik tot het besef gekomen dat de hoofdpersoon in de film iemand moet voorstellen van 42, wat me toch een soort shock gaf

Ik heb gelukkig geen homosexuele gepensioneerde militair als buurman

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Film Pegasus schreef:

Wie verzamelt er eigenlijk de quotes? Anders kunnen we blijven verzamelen natuurlijk.

Ik verzamel ze. We zitten nu op 232 quotes. De AFI-lijst had ik al eerder toegevoegd (zie vorige pagina).

Overigens worden dialogen nog altijd niet toegelaten. Mensen blijven ze nomineren, maar ze halen de lijst nog altijd niet.

Over het aantal quotes per films: we kunnen wel afspreken dat er maximaal drie quotes per film genomineert mogen worden, maar mijzelf maakt het niet veel uit hoeveel quotes er per film in de lijst staan (zolang er maar niet iemand met het complete script van American Beauty aan komt zetten en alle zinnen één voor één wil toevoegen). Als we besluiten toch maximaal 3 quotes per film te doen, dan moeten we dus bij een aantal films besluiten welke er niet door gaan. Films met meer dan 3 quotes zijn:

Turks Fruit

Casablanca

American Beauty

The Wizard of Oz

Fight Club

Closer

Hier nog een aantal bekende quotes die denk ik wel een mooie toevoeging zijn:

Spartacus: "I am Spartacus!"

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back: "I am your father."

The Shawshank Redemption: "Get busy living or get busy dying."

Monty Python and the Holy Grail: "Ni!"

Pulp Fiction: "The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee."

En nog een paar favorieten van mezelf:

The Big Sleep: "My, my, my. So many guns in town and so few brains."

The Maltese Falcon: "I couldn't be fonder of you if you were my own son. But, well, if you lose a son, its possible to get another. There's only one Maltese Falcon."

The Big Lebowski: "Shut the fuck up, Donny!"

O Brother, Where Art Thou?: "I'm a Dapper Dan Man!"

O Brother, Where Art Thou?: "Damn! We're in a tight spot!"

The Usual Suspects: "The greatest trick the devil ever pulled is convincing the world he didn't exist."

Strangers on a Train: "Criss-cross.

Sideways: "No, if anyone orders Merlot, I'm leaving. I am not drinking any fucking Merlot!"

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worryng and Love the Bomb: "Well, boys, I reckon this is it - nuclear combat toe to toe with the Russkies."

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Nog een paar Raging Bull quotes (als het mag, kies maar 1 van de 2 als het kan):

"Fuck you! Fuck you! Fuck your mother! Dummy. Dummy. Dummy. Why? Why? Why? You motherfuck! Why? Why'd you do it? You're so stupid, so fuckin' stupid. Stupid!"

"They call me an animal. I'm not an animal."

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik voeg ook nog toe:

Dr. Strangelove: "Mein Führer, I can walk!"

Stom dat ik die eerder vergeten ben We zitten nu 249. Nog 7 te gaan.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2849 stemmen

Nog een geweldige uit Almost Famous:

Groupie: I `m On Drugs!

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

The Deer Hunter:

"One shot is what it's all about, you have to take them with one shot. Two is pussy."

of misschien

"MAU! MAU! DIDI MAU!"

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Alien:

"Well, it's an interesting combination of elements making him... a tough little son-of-a-bitch."

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

lowhusky schreef:

"MAU! MAU! DIDI MAU!"

Is dit nou een serieuze nominatie? En zo ja, uit welke film?

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Is dit nou een serieuze nominatie? En zo ja, uit welke film?

deer hunter maar die kun je weg laten. hij is wel memorable

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

The One Ring schreef:

Maar als iedereen vind dat korte dialogen (maximaal 2) mogen, vind ik het ook best.

Geeft op zijn minst de indruk dat het ok was voor jou.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Is verder nooit geacepteerd en heb er ook niet meer bij stil gestaan. Maar nu we er nog maar 4 moeten lijkt het me ook onzinnig om alsnog dialogen toe te voegen.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2290 stemmen

The One Ring schreef:

Films met meer dan 3 quotes zijn:

Closer

Laat de "Hello, Stranger" dan maar vallen. Erg jammer van maar 3 quotes per film. Closer zit nog vol met leuke quotes.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik heb de 3-quotes-per-film-regel alleen voorgesteld. Maar niemand heeft is er tot nu toe in meegegaan dus op het moment mag Closer nog gewoon 4 quotes hebben.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

3 per film maximaal vind ik een heel goed idee.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou het op 4 laten en zsm die 256 quotes plaatsen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Reinbo schreef:

Ik zou het op 4 laten en zsm die 256 quotes plaatsen.

ik ook

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik ga nu slapen. Als ik maar 2 van mijn AB quotes mag houden (wegens 3 per film) wil ik graag de eerste 2 houden (jerking off in the shower en first day of the rest of your life).

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

oke 4 Vind ik wel teveel hoor, zullen we het op DRIE houden

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

hoeveel plekken hebben we nog over|?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Er zijn maar twee films die over de 4 quotes gaan. Casablanca en American Beauty. Welke verwijderen we?

Casablanca:

1. "Here's looking at you, kid."

2. "Of all the gin joint, in all the towns, in all the world, she walks into mine."

3. "Round up the usual suspects."

4. "We'll always have Paris."

5. "Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

6. "Play it, Sam. Play as time goed by."

Nummer 1 en 4 zijn pas toegevoegd toen we de AFI-lijst erbij betrokken. De andere 4 waren al eerder door gebruikers voorgesteld, dus ik denk dat we die vier er het best in kunnen laten.

American Beauty:

1. “Remember those posters that said, "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.”

2. “I need a father who's a role model, not some horny geek-boy who's gonna spray his shorts every time I bring a girlfriend home from school.”

3. “Oh, all right! So shoot me, I was whacking off! That's right, I was choking the bishop, chafing the carrot, you know, saying "hi" to my monster!”

4. “Look at me, jerking off in the shower... This will be the high point of my day; it's all downhill from here.”

5. “I'm her husband. We've met before, but something tells me you're going to remember me this time.”

Hier denk ik dat we het beste nummer 5 kunnen verwijderen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Die Casablance quote's staan alle 5 als een huis. Zou niet weten welke te verwijderen. Wellicht ""We'll always have Paris.".

American Beauty, ja nr 5, die qoute kan voor meerdere films gelden, en is weinig bijzonder.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Ik vind dat de nr.1 van Casablanca er absoluut moet inblijven!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zou alleen niet weten welke we dan moeten verwijderen. De Paris-quote is duidelijk de zwakste, maar die andere 5 zie ik niet graag verdwijnen. Ik zou dan toch voor nummer 1 gaan, omdat die door niemand voorgesteld is. Of we zetten de grens op 5 quotes per film en verwijderen alleen die over Paris. En dan mogen alle AB-quotes blijven. Maar of dat nou zo veel zin heeft...

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Ik zou nr.4 en 5 van Casablanca verwijderen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

5 is juist zo'n beetje de bekendste (en wellicht ook de beste) slotzin in een film ooit. Zou erg zonde zijn om die te verwijderen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ja, precies, DE Slotzin uit een film.

Potentiële winnaars verwijderen, Art

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Beste slotzin komt wat mij betreft uit Some Like It Hot Dan laat nr.5 die staan maar dan moet er naast nr.4 nog eentje de Knock-Out verlaten....

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

FisherKing schreef:

Potentiële winnaars verwijderen, Art

Sorry, ben net wakker

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.