• 17.257 nieuwsartikelen
  • 182.321 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.430 gebruikers
  • 9.464.664 stemmen

'Vote For Favorite Female Photo'-Game

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

lngrid schreef:

Ik protesteer. Ik vind dit een prachtige foto, echt een geweldig voorbeeld van op het juiste moment klikken. Hele mooie 'framing' (hoe zeg je dat netjes in het NL). En de onscherpte brengt alleen nog maar meer beweging in de foto.

Een geslaagd snapshot is nog geen mooie foto...

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Een geslaagd snapshot is nog geen mooie foto...

Een in photoshop geknutselde foto is nog geen kunstwerk

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ook waar

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

Da Jando schreef:

En onderhonds reactie zal wel sarcastisch bedoeld zijn

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1079 stemmen

danuz schreef:

Een in photoshop geknutselde foto is nog geen kunstwerk

Hoezo niet? Een foto uit een fototoestel wel?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Da Jando schreef:

7-3

Vertel eens Reinbo, wat is er mis met nabewerking? Vrijwel iedere fotograaf doet tegenwoordig wel aan nabewerking...Als dat een foto mooier maakt, waarom niet?

Net zoals er bij film vaak aan kleurcorrectie wordt toegepast. En onderhonds reactie zal wel sarcastisch bedoeld zijn

ik zeg juist dat alle films nabewerkt zijn en dat dat dus moet kunnen..

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1079 stemmen

Oh sorry! Ik bedoel danuz, verkeerd gelezen

danuz schreef:

4-2, eindelijk een iets normalere foto. Eentje die gewoon geklikt is, wel iets te nabewerkt, maargoed. Daar houden we hier van, blijkt ;p

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

Stel voor dat we de volgende ronde deze foto nemen, om danuz te plezieren:

(afbeelding)

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

NIET BEWERKT

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8176 stemmen

8-3

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

8-4

En Onderhond haal het weg ...

It makes me sick .. !

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind persoonlijk dat er niks mis is met nabewerking. Een kleurcorrectie hier contrastje daar, niks mis mee. Alhoewel ik toch veel respect heb voor de analoge foto.. Ik vind dat dit soort foto's vaak zo kitscherig zijn, zo makkelijk. Zit vast techniek achter, maar haast iedereen kan tegenwoordig een photoshop opentrekken. Het gaat mij niet om de techniek, maar om wat een foto mij zegt. Ik vind al dat overdreven bewerkte vaak erg lelijk worden, te gemaakt. Sowieso ben ik al niet zo snel weg van portret foto's, hebben al snel een hoog "kijk mij is een diepgaand persoon zijn, ik maak echt mooie en intelligente foto's".

Maargoed, per foto verscheelt het nogal, of ik hem wel dan niet mooi vind. Zo'n "trouwfoto" van een meisje met een kitscherige grijze achtergrond doet mij totaal niks, dan liever een snapshot

Ik mis het sfeervolle in dat soort foto's, het heeft iets te gemaakt.

Dusss, met bewerken is niets mis mee, zolang het in mijn ogen nog maar wel echt blijft en het mij kan raken. Dat is niet vaak het geval.

(Zal me nu vast klem geluld hebben, en overdonderd worden met kritiek )

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

Absoluut, want nog makkelijker dan een Photoshop opentrekken is op het 'snapshot' toestje duwen.

En wat jij ziet als trouwfoto, zie ik als een versmelting tussen mens en beeld (zo'n ding dat beeldhouwers maken). Persoonlijk heb ik gewoon niet veel met realiteit. Wie realiteit wil moet z'n ogen openen. Ik kan best respect hebben voor onbewerkte fotos, maar ook daar geld dat er een zekere nieuwe kijk op iets moet zijn.

Zo'n per ongeluk foto als de tegenstander hier (en ja, deze is echt snel even wat bijgePhotoshopd) doet mij dan weer niks. Dan liever een conceptuele foto.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

8-5

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

9-5

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3317 stemmen

10-5

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik vind zo'n conceptuele foto als die hier gewoon erg lelijk. In ieder geval geen mooie samensmelting van mens en beeld. Het zou vast wel mooi gedaan worden (Tetsuo), maar dit doet mij gewoon te trouwfotoherig aan Ik vind niet zodra iets knap gemaakt is het gelijk goed is. Dit raakt me niet, vind het lelijk, punt uit. Vreemd dat je dit wel wat doet en die poster van Samaria dan kitsch. Vind ik persoonlijk wel mooi, het doek daar is wel met de hand gemaakt. Geeft een veel levenderige look. Apart.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

Zo'n handgemaakte doek maakt het inderdaad een pak minder boeiend. Is gewoon een meisje met een pokkelelijk hoofddeksel op, in een smakeloze roze poel.

Mij maakt het ook niks uit hoe technisch knap iets is, ik kijk ook enkel naar wat een foto uitstraalt qua sfeer. En dan ga ik liever voor wat minder menselijke sferen. Lang leve de fantasie en het onnatuurlijke. Ik blijf het zinloos vinden bestaande dingen in hun volledigheid te reproduceren zonder er iets aan toe te voegen.

Edie

• 3185 berichten
  • 1220 stemmen

11-5

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Oké, ieder zo zijn ding. Ik vind fantasie niet perse sfeervol, zo ook deze niet. Maar ik denk toch dat dit een modder-smijt -discussie wordt Jij jou ding, ik de mijne, gelukkig zijn er genoeg films die we beiden kunnen appreciëren.

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

een andere dan maar

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

1-0

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-1

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1079 stemmen

1-2

lngrid

• 1234 berichten
  • 554 stemmen

Onderhond schreef:

Zo'n per ongeluk foto als de tegenstander hier (en ja, deze is echt snel even wat bijgePhotoshopd) doet mij dan weer niks. Dan liever een conceptuele foto.

Wat jij per ongeluk noemt aan die foto (hoeft overigens helemaal niet per ongeluk te zijn gegaan, er zijn massa's fotografen die er op uit zijn om juist dit soort momenten te pakken te krijgen), is juist wat mij aanspreekt. Zo'n ge-ensceneerde foto in een studio kan technisch en esthetisch heel mooi zijn (en dat kan ik ook zeker waarderen), maar dat maakt het niet direct een topfoto. Ik houd erg van net dat goede moment, een blik die is gevangen in de foto, een onbewaakt moment. Dat vind ik vaak boeiender om naar te kijken dan iets geposeerds.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

1-3 Ik denk nooit zwaar na over foto's, maar ik weet wat ik mooi vind. Die eerste niet, die tweede wel

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

1-4

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

1-5

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

2-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.