menu

Film / Cast en crew / Stemacteurs/ voice actors

zoeken in:
Chainsaw (moderator)
Ze worden geregeld ondergewaardeerd, die stemacteurs. En dan bedoel ik niet de bekende acteurs die hun stem verlenen voor een animatiefilm, maar acteurs die voornamelijk stemmen inspreken. Acteurs van wie bij de meeste de gezichten eigenlijk niet bekend zijn, maar wiens stemmen al véle personages leven hebben gegeven. Een aantal toppers:

- Scott McNeill
- John Kassir
- Brian Drummond
- Daran Norris
- Hank Azaria
- Tim Curry
- Bill Fagerbakke
- Dan Castellaneta
- Jim Cummings
- Joe Alaskey
- Mike Judge

Wat zijn uw favorieten, mede- Moviemeters?

Because the animation industry in Japan is so prolific, seiyū are able to achieve fame on a national level and are able to have full-time careers as voice-over artists. Japanese voice actors are able to take greater charge of their careers than in other countries. Japan also has the institutions to support the career path, with around 130 seiyū schools [2] and troupes of voice actors that work for a specific broadcast company or talent agency. They often attract their own appreciators and fans who watch shows specifically to hear their favorite actor or actress.

Seiyū frequently branch into music, often singing the opening or closing themes of shows in which their character stars, or become involved in non-animated side projects such as audio dramas (involving the same characters in new storylines) or image songs (songs sung in character that are not included in the anime but further develop the character).

Bron: Wikipedia

Zijn daar vaak beroemdheden, maar dan ook echt om hun stemwerk.

AHWA
Hank Azaria van The Simpsons mag ook genoemd worden, hij is even goed, zoniet beter dan Dan Castellaneta.

Mel Blanc omdat ik die cartoons echt vaak gezien heb. (vaak zien betekent als kind compulsief nadoen )

Hehe, en om Brilsmurf Frans van Dusschoten lig ik nog steeds in een deuk.

Die van Dr. Claw heb ik alleen bij een andere cartoon gehoord, The Dino Riders. Dat was ook een coole stem.

Hehe, en om Brilsmurf Frans van Dusschoten lig ik nog steeds in een deuk.

Grooote smuuurf! Wacht op miiiiijjj! En dan door de neus.
Bezorgt me nu nog steeds een glimlach.

Idd Tara Strong hoort daar zeker bij, ik had haar maar één keer zien spelen in een film van Sabrina, voor de rest nog nooit en ik dacht pfff zij zal zo één van die velen zijn, maar toen ik ging kijken, wow zij had al veel animatiefilms gedaan! Ik verschoot nogal.

Reinbo
Zegt me niets stem acteurs.... zal er eens op gaan letten.

lowhusky
James Earl Jones?

Reinbo
Is minstens zo bekend als gewoon acteur... Wel geweldige stem. Maar bij stemacteur denk ik meer aan onbekende gezichten die je wel herkent als je ze hoort. Ik heb wel eens een docu gezien over die vent die bij 80 % van de trailers de voice over verzorgt, maar hoe die heet?

neo (crew)
Don LaFontaine.

Zo nu en dan herken ik wel eens een stem uit een tekenfilm van een andere tekenfilm, maar ik zou geen naam kunnen noemen. Wel is het me opgevallen dat Japanse anime heel irritant in het Engels gedubd worden.

James Earl Jones.
Zijn zware stem word vaak gebruikt voor donkere, kwade lieden. (oa Vader in star wars en Dante de kwade tegenspeler van Don Wilson in Grit Runners)

Die van Dr. Claw en van The Dino Riders, zijn die niet ook toevallig van James Earl Jones? Lijkt er anders veel op.

lowhusky
Darth vader is toch z'n bekendste?

kos
En This is CNN International natuurlijk.

film_kaza
Vioce actors zijn top!
Quinton Flynn is in ieder geval mijn favorieten (Final Fantasy VII AC - Reno, Kingdom Hearts - Axel)

Mijn favo rollen kwa vioce acting waar ik nu op kan komen is:
- Marc Meersman, Ruber uit Het Magische Zwaard: Op Zoek Naar Camelot, Nederlandse versie.
- James Woods: Hades uit Hercules.
En.... er zijn er gewoon teveel

Hoewel ie zoveel meer is dan 'voiceactor', de stem van Morgan Freeman (zoals bij March of the Penguin) daar wil je gewoon naar luisteren

[edit] zat me net te bedenken dat hij een narrator is. Kwam er f niet op

James Earl Jones.
Morgan Freeman
geweldige stemmen.

geronimo
EG Daily of Elizabeth Daily doet veel "kids stuff". En dan haar rol in The Devil's Rejects...

Chainsaw (moderator)
Patrick Warburton mag trouwens ook toegevoegd worden aan mijn favorieten.

John Ratzenberger

Heeft natuurlijk ook 'gewoon' acteerwerk op zijn palmares, maar is vooral bekend als de stem die in elke Pixar-film weer terugkomt.

Helden!

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lMOQnJ-SLHI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=cmmakeVo4lg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

I Know That Voice (2013) - IMDb

Harry Shearer
Hank Azaria

kappeuter (crew)
Fictiefilm over voice actors:

https://www.youtube.com/watch?v=FL3Y6mqqdeY

In a World... (2013)

James Earl Jones (Star Wars)
Susan Sheridan
Freddie Jones (The Black Cauldron)
John Hurt (Watership Down, The Plague Dogs, The Black Cauldron)
Nigel Hawthorne (Watership Down, The Plague Dogs, The Black Cauldron)
Patrick Stewart (Nausicaä The Vally of the Wind)
Leonard Nimoy (Star Trek Animated Series, Atlantis)
Kurt Russel (The Fox and the Hound)
Eva Gabor (The Rescuers, The Aristocats)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=cqjWr0U1yPw

I Know That Voice (2013)

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=LduCeb9yA6w

Haha, deze is wel heel cliché.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.