• 13.695 nieuwsartikelen
  • 171.403 films
  • 11.362 series
  • 32.320 seizoenen
  • 633.715 acteurs
  • 197.068 gebruikers
  • 9.219.366 stemmen

Spider-Man (2002)

zoeken in:

Bart Tönjann

• 344 berichten
  • 79 stemmen

Dankje wel voor het complimentje. Ik heb het zelf bedacht maar er zitten wat elementen uit de Comics tussen, zoals hoe de Green Goblin Gwen Stacey vermoord, en hoe Norman een spelletje speelt met Peter. O ja, en de terugkeer van Norman Osborn. De rest heb ik zelf bedacht. In de strips doodde Norman Osborn Gwen voor zijn eigen dood (na 20 jaar bleek hij echter nog te leven).

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Bart Tönjann schreef:

O ja, en de terugkeer van Norman Osborn. De rest heb ik zelf bedacht. In de strips doodde Norman Osborn Gwen voor zijn eigen dood (na 20 jaar bleek hij echter nog te leven).

Dat vond ik in de comics verschrikkelijk. Daarna kwam ook nog eens de kloon saga. Toen ben ik afgehaakt en pik ik alleen nog speciale dingen op. Er waren in die tijd een aantal slechte schrijvers in comicland die geen raad wisten met de dalende leescijfers en klungelden maar wat aan.

Bart Tönjann

• 344 berichten
  • 79 stemmen

Ja, de kloonsaga vond ik ook een verschrikking. Zo stom. Net als momenteel de Civil War. Niet mijn ding. Met de terugkeer van Norman kon ik wel leven, alleen kon je merken dat dat pas later was bedacht, want dat kon natuurlijk nooit. Ook hadden ze gewoon een dader van die klonentroep nodig, dus brachten ze hem maar terug.

syno

• 134 berichten
  • 83 stemmen

Spiderman 4 komt eraan in 2010-2011, helaas geen Tobey Maguire meer :"( Maar een matige Jake Gyllenhaal..

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie in Gyllenhaal juist meer een Peter Parker dan in die hele Tobey Maguire. Altijd al een totale miscast gevonden als Spiderman.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

syno schreef:

Spiderman 4 komt eraan in 2010-2011, helaas geen Tobey Maguire meer :"( Maar een matige Jake Gyllenhaal..

Ik citeer:

hoofdacteurs Tobey Maguire en Kirsten Dunst hebben laten weten interesse te hebben in een vierde deel, al heeft Columbia verder nog niets bekend gemaakt over de acteurs, regisseur of andere details voor de volgende film. Wel is bekendgemaakt dat het vierde deel in mei 2011 in première zal gaan, en dat acteur Tobey Maguire mee wilt werken aan Spider-Man 4 en eventueel Spider-Man 5.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Tobey Maguire heeft al getekend voor deel 4 en 5, kirsten dunst niet zover ik weet!

jay van werven

• 11 berichten
  • 0 stemmen

Yo,kijkt iemand spectacular spiderman?

Ik denk (en dat hoop ik ook) dat er een sezoen 3 komt.

jay van werven

• 11 berichten
  • 0 stemmen

Hé maar er zijn meerdere versies van venom bijvoorbelld: Eddie Brock, Don Fortunato en Mac Gargan ( Ook wel the scorpion)

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Weer een spiderman,pff hoop eigenlijk dat iemand als Nolan er iets mee doet,want die eerste 3 sloegen nergens op.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Raimi maakten prima films, en laat alsjeblieft niemand Nola naan het roer zetten, die heeft Batman al helemaal vernield. Dan nog liever Uwe Boll of W.S. Anderson.

Vascago

• 4793 berichten
  • 3559 stemmen

Naomi Watts schreef:

Raimi maakten prima films, en laat alsjeblieft niemand Nola naan het roer zetten, die heeft Batman al helemaal vernield. Dan nog liever Uwe Boll of W.S. Anderson.

Batman Begins was anders een superfilm. The Dark Knight is overschat. Maar ook ik vind Raimi de beste regisseur voor Spiderman.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Raimi heeft goede films gemaakt,maar met spiderman zou je echte top films kunnen maken,zelfs klassiekers,of in ieder geval het niveau van een x-men of de nieuwe batman films.

De stripboeken konden best een duister sfeertje hebben,de films komen meer in de buurt van fantasic four niveau.

Het is allemaal vermakelijk,maar niks bijzonders,sommige karakters ook slecht gecast,zelfs tobey is miscast...

Voor mensen die van fantastic four films houden is spiderman erg goed,aktie,onzin en allemaal makkelijk te volgen met matige acteer prestaties.

Vascago

• 4793 berichten
  • 3559 stemmen

Tobey is perfect gecast. Precies zoals ie in de strip ook een. Een beetje een verlegen , afwezig typetje als Peter Parker en supercool as Spiderman.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

In de stripboeken was die niet zo'n grote kneus als in deze films..

Alleen als kind..

En ook wat groter gebouwd.

Die jake gylenhal ofzo zou al beter gecast zijn,tobey is een fout geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heel verstandig Gyllenhaal te casten aangezien zijn ex Dunst niet on terms met hem is .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

LEIDENAAR187 schreef:

Raimi heeft goede films gemaakt,maar met spiderman zou je echte top films kunnen maken,zelfs klassiekers,of in ieder geval het niveau van een x-men of de nieuwe batman films.

Vond ze anders per deel groeien. Spider-man 3 is qua niveau veel beter dan een Begins of TDK. Bovendien vindt ik Raimi de comic sfeer van Spider-man veel beter benaderen dan Nolan doet.

Nolan laat Batman in New York wonen, de echte fans missen het mystieke Gotham. Ook de karakterstudie en de inner struggles waar de Batman comic om bekend staat haalt Nolan zwaar onderuit. Hij mag blij zijn dat ledger zijn falen zo goed weet te verhullen.

De stripboeken konden best een duister sfeertje hebben,de films komen meer in de buurt van fantasic four niveau.

Vind ik anders ook niet terug in Spider-man. Batman daarentegen hoort duister te zijn maar is in de films nergens te zien, of zoals jij zegt: Fantastic Four niveau.

Het is allemaal vermakelijk,maar niks bijzonders,sommige karakters ook slecht gecast,zelfs tobey is miscast...

Vind het wel meevallen. Tobey is een prima Peter Parker, halen ze ook nog Hollywood's grootste talent binnen (Franco) en hebben topacteurs als Defoe en Molina al de rol als villain vervult.

Voor mensen die van fantastic four films houden is spiderman erg goed,aktie,onzin en allemaal makkelijk te volgen met matige acteer prestaties. [/quote]

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Heel verstandig Gyllenhaal te casten aangezien zijn ex Dunst niet on terms met hem is .

Uhhh alsof ik alles roddels en relaties weet,pfff...

Lees die bladen allemaal niet hoor.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Spiderman 3 beter dan the dark knight???

Hahahahaha,heerlijk dit,wat een onzin.

Ik geef toe dat the dark knight beetje overschat is,maar een sterke film en sterkere film dan spiderman 1,2 en 3 is het zeker wel.

Spiderman steekt net ietsje boven films als fantastic four en batman & robin uit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind de worsteling van Parker in deel 3 veel overtuigender dan het identiteitscomplex van Wayne, Spidey 3 weet drie villains prima in the picture te passen terwijl Two Face in TDK er maar wat geforceerd ingepropt wordt en waar The Joker een beetje vreemd naar de achtergrond wordt verwezen.

Al met al ook geen slechte film maar vind Raimi's spider-man wat beter te slikken voor de comicfans. Nolan mag dan wel de rodel ijn van de comics volgen, hij killed teveel essentiele Batman elementen imho.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vind de worsteling van Parker in deel 3 veel overtuigender dan het identiteitscomplex van Wayne, Spidey 3 weet drie villains prima in the picture te passen terwijl Two Face in TDK er maar wat geforceerd ingepropt wordt en waar The Joker een beetje vreemd naar de achtergrond wordt verwezen.

Al met al ook geen slechte film maar vind Raimi's spider-man wat beter te slikken voor de comicfans. Nolan mag dan wel de rodel ijn van de comics volgen, hij killed teveel essentiele Batman elementen imho.

Ik vind dat identiteitscomplex in spidey 3 juist fake,en als die evil peter parker speelt is het eerder comedy.

En wat te denken van spidey die in de films web uit zijn klauwen schieten,en niet uit zelfgemaakte dingentje op zijn hand,ook flinke verandering.

Zo zijn er nog heel veel.

Bij elke superheld film word er aardig wat veranderd van de comics,kan eigenlijk ook niet anders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In de Batman films missen veel details die er echt toe doen voor de fans. Wat dat betreft kunnen ze een goed voorbeeld nemen aan een Snyder, die liever een goede film maakt voor de fans van de comic dan voor het average filmpubliek.

Ook de grote reden waarom ik Spidey 3 net iets hoger aansla als TDK. Maar TDK is ook wel de betere film voor de niet comic fanatics.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

De Spider-Man films zijn gewoon verkapte relatiedrama's.

LEIDENAAR187

• 993 berichten
  • 0 stemmen

Spiderman films zijn gewoon erg zwak.

De 'drama' en shit tussendoor met mary jane enzo in alle films voegen niks toe,weten je niet te raken zoals een goede drama film kan,en lijkt meer gtst of onm.

De aktie is allemaal leuk verpakt,gewoon goed.

Maar vind het acteren van sommige karakters erg matig.

En voor een verrassende spannende wending hoef je ook niet naar de spiderman films te kijken,zijn gewoon hele simpele films die kinderen van 8 die al spiderman zijn gaan lezen ook mee kunnen kijken.

En je praat maar over details die missen bij de batman films,maar zijn genoeg dingen over spiderman waarvan ik zijn web al als voorbeeld noemde.

Heb nog wel een goed voorbeeld,toen ik de strips altijd las,was venom de engste gevaarlijkste vijand,wat een teleurstelling in de film,en totaal niet zoals in de strips.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2566 stemmen

jay van werven schreef:

HE er komen een spiderman 4 en 5!!!!!!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Spider-Man_4#Spider-Man_4_.282011.29

dat is al lang bekend hoor

Darker than L

• 119 berichten
  • 53 stemmen

De Spiderman films zijn in mijn ogen niet heel slecht. Ik vond het eerste deel leuk en Tobey prima als Parker. Helaas ging het na deel één best wel bergafwaarts met deel 3 als dieptepunt. De duistere kant van Parker werkte op de lachspieren en de co-op met Harry kon me ook niet echt bekoren.

TDK is naar mijn mening beter dan alle Spiderman films. De duistere sfeer is goed verwerkt en dat zou bij Spiderman ook wel wat meer mogen (minder dan bij Batman).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.