- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Bad Timing (1980)
Bad Timing (1980)
Artkramer
-
- 179 berichten
- 303 stemmen
Heb zojuist deze film gekeken en ben nogal in de war over het plot. We zien Alex aan het einde vrolijk een taxi instappen en Milena op straat herkennen. Betekent dat die hele scène waarin hij haar neukt terwijl ze op sterven ligt helemaal niet echt is gebeurd, maar alleen maar geconstrueerd is in het hoofd van de rechercheur? Hem zien we immers aan het einde flink in de war. Dit lijkt me wel, want daarom herkent de rechercheur zichzelf ook in Alex, omdat ze beiden obsessieve waanideeën hebben. Maar dan snap ik niet waarom Alex de hele tijd zo nerveus doet tijdens dat laatste verhoor. Ja, ik weet niet, heb hem zonder ondertiteling gekeken, misschien heb ik iets gemist?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is wel zo gebeurd, de politie agent heeft de zaak echter niet rond kunnen krijgen. Vrij logisch dat Alex nerveus was, hij had immers wel iets te verbergen. Zij heeft het uiteindelijk overleefd. Je ziet nog de wond in haar nek, waar ze uiteindelijk een zuurstofbuisje in haar strot hebben moeten stoppen tijdens de operatie.
Artkramer
-
- 179 berichten
- 303 stemmen
Ja maar stel je voor dat het gewoon zelfmoord was en meer niet? Je ziet Netusil (de rechercheur) ook af en toe meekijken tijdens scenes tussen alex en milena, zoals die neukscène op de trap terwijl die daar helemaal niet bij kan zijn geweest, omdat dat naar natuurlijk zich voor de ramp afspeelde. Dus waar kijken we als kijker nou eigenlijk naar? Ik denk een mengeling tussen wat er werkelijk speelde tussen alex en milena én Netusil's hypotheses. En Netusil beseft tijdens het eindverhoor langzamerhand dat hij net als Alex obsessief allerlei hypotheses verzint om maar achter de door zich zelf veronderstelde 'waarheid' te komen. ??
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zo heb ik het nog niet bekeken. Zou de film moeten herzien om het te duiden.