• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.134 stemmen

MovieMeter User Pics

zoeken in:

Spirou

• 254 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Paar secondes later wel.

Dan zwemmen ze niet meer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En trots dat je was natuurlijk.

Kiros

• 607 berichten
  • 1329 stemmen

Spirou schreef:

(quote)

Dan zwemmen ze niet meer.

Uhuh.. Trol

Spirou

• 254 berichten
  • 0 stemmen

Kiros schreef:

(quote)

Uhuh.. Trol

Ik verbeter iemand, dat noem ik geen trollen.

_Se7en_

• 2041 berichten
  • 1782 stemmen

Wat een dierenleed hier man.. circusolifanten.. dolfijnen die gevangen gehouden worden.. word er een beetje triest van .

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

_Se7en_ schreef:

Wat een dierenleed hier man.. circusolifanten.. dolfijnen die gevangen gehouden worden.. word er een beetje triest van .

Ik ook. Ik zal nooit naar een circus gaan waar dieren in meedoen. Ook een dolfinarium etc niet. En dan hier doodleuk gaan lopen vertellen dat je bent meegegaan op walvisjacht. Triest!

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Brix schreef:

Van superglad naar 'schuurpapier'(ik bedoel de huid van Afrikaanse olifant Anja waar ik op de foto bovenop zit)

(afbeelding)

Dit zou echt verboden moeten worden!! Zo zielig..

Brix

• 19689 berichten
  • 5127 stemmen

@ _Se7en_:

Wat betreft het 'dierenleed' aangaande de olifant die op de foto te zien is, die ik zelf in dit topic heb geplaatst, een toelichting.

Ik heb de voorgeschiedenis van dit dier gevolgd.

Het was een van de jonge olifanten die in een Afrikaans land op de 'afschietlijst'stond, wegens over-populatie van olifanten in een bepaald gebied.

Dit gebeurd regelmatig in sommige landen, want het verplaatsen naar gebieden waar de olifantenpopulatie minder groot is kost teveel moeite en geld.

Halve kuddes van die dieren worden daardoor afgeslacht.

Wanneer er voor de baby-olifanten een alternatief is, worden die soms gespaard, maar anders ook afgeschoten.

Deze olifant werd geadopteerd door een Duits safaripark, samen met enkele soortgenoten.

Toen ook in dat safaripark het aantal olifanten toen groot werd besloot men om er enkele van te verkopen aan een circusfamilie (mij bekend)

Dat hield echter wel in dat er een vertrouwenspersoon, zijnde de olifantenverzorger van het park, mee moest gaan, en er bij blijven totdat een vervanger geaccepteerd zou worden.

Olifanten hechten zich in gevangenschap aan bepaalde personen, zonder die zijn ze onhandelbaar, of gaan treuren (tot de dood erop volgt in sommige gevallen)

Alles ging redelijk goed tijdens de overgang van safaripark naar circus, totdat de verzorger plotseling overleed aan een hartaanval.

Ik heb dit niet van horen zeggen, want ik was er zelf bij destijds.

Daarna volgde er een moeilijke gewenningsperiode.

Maar uiteindelijk werd het dier dat op de foto te zien is zo tam en vriendelijk, als resultaat van een goede behandeling, dat er zelfs kleine kinderen dichtbij konden komen.

Nu kun je vóór of tegen het houden van bepaalde diersoorten in circussen en dierentuinen zijn (discussie niet mogelijk hier op MM)

Maar ik kan je hierbij wel verzekeren dat deze olifant het zeker niet slecht had.

Misschien moet ik er nog bij vertellen waarom het dier er op de foto niet zo 'fleurig' uitziet.

De donkere vlekken en randen die je ziet zijn te wijten aan een bepaald soort van 'olie' waarmee de sommige delen van de huid worden behandeld, om verharding en infecties tegen te gaan.

Vooral rond de ogen en de onderste helft van de poten.

een olifantenhuid is namelijk zeer gevoelig, al zou men anders vermoeden.

Zover mijn verduidelijking.

_Se7en_

• 2041 berichten
  • 1782 stemmen

Bedankt voor je toelichting Brix.

Het is een feit dat de trainingsmethoden in circussen (zeker bij olifanten) nogal hardhandig zijn. Ze gaan echt niet voor een banaan op een stoel zitten of op hun kop staan. Ik geloof best dat het dier voor zover je weet het goed heeft gehad. Maar ik ben nog steeds van mening dat het beter afgeschoten kan worden dan de rest van zijn/ haar leven van plaats naar plaats gesleurd te worden in een circus.

Brix

• 19689 berichten
  • 5127 stemmen

@_Se7en_ :

Oké ik respecteer je mening, al deel ik hem niet, of toch niet helemaal.

En ik ga hier zeker niet alle dierentrainers heilig verklaren, zeker niet de uit Oostbloklanden en Zuiderse landen afkomstigen (al wil ik niet veralgemenen)

Ik ken de trainigsmethodes van de zgn. 'humane' dressuur, en die zijn dus niet hardhandig., en werken met beloning i.p.v. bestraffing (dat laatste wreekt zich sowieso op den duur ooit)

Bepaalde trainers (de zwarte schapen noem ik het maar even) hebben de goede in discrediet gebracht.

Verder ben ik zelf ook tegen het aanleren van 'onnatuurlijke' tricks.

Bepaalde 'kunstjes' die je een Indische olifant kan laten uitvoeren, moet je absoluut niet met een Afrikaanse proberen.

Die laatste heeft namelijk een minder robuuste lichaamsbouw, en is veel sensibeler dan zijn Indische soortgenoot.

De (naar mijn mening dan) juistere dressuurmethode is die waarbij men gebruik maakt van de natuurlijke bewegingsafloop van de dieren, en die dan op een bepaald moment oproepen.

Zo is het zich verheffen op de achterpoten niet olifant-vreemd bijvoorbeeld.

Veel 'kunstjes'die je vroeger wel zag in dressuuracts zijn inmiddels trouwens al verbannen uit de acts.

Misschien voert dit wel veel te ver, maar ik wil nog even een ander voorbeeld aanhalen.

Er was ooit veel bezwaar van dierenvrienden tegen het laten springen van leeuwen of tijgers door 'brandende' hoepels.

Die trick kom je tegenwoordig nog maar zelden tegen in circussen, onder druk van de (ondeskundige) publieke opinie.

Een feit is echter dat het de dieren totaal geen ene moer uitmaakt of ze door een met vlammen omgeven hoepel springen, of door een bloemenkrans.

Wat telt is een stevig postament ('stoeltje') en de afstand van het ene naar het andere postament.

In het begin van zo'n spring-trick dressuur legt de trainer een beloning (stuk vlees) op postament B, terwijl het dier op postament A zit, of staat.

Springen naar die andere plek kost dan niet zo erg veel tijd meer.

In een later stadium gaat de trainer over tot het belonen met een stukje vlees dat aan een stokje is bevestigd.

Die hoepel is een toevoeging die er spectaculair uitziet, maar in feite niets te betekenen heeft.

Tot slot: het 'meesleuren' van circusdieren van plaats naar plaats blijkt een positiever effect of de dieren te hebben dan het aldoor verblijven op dezelfde plek in een dierentuin , waardoor ze afgestompt raken.

De dieren zien telkens een andere omgeving, en dat prikkelt hun bewustzijn., net als de dressuur.

Ik herhaal hier alleen wat ik in onderzoeksrapporten gelezen heb.

Mijn eigen ervaring met dierentransport bij circussen is niet negatief.

Ik heb geen 'gestresste' dieren meegemaakt.

Zij zijn zo gewend aan hun plek in de transportwagens dat ze die met gemak innemen.

Ik ben verder voorstander van het houden van toezicht op het wel en wee van circusdieren, en het doen opvolgen van strenge regels hiervoor.

Maar dan wel door deskundige personen, lees: niet door zelfverklaarde 'dierenvrienden'die het allemaal denken te weten.

Het verdwijnen van dierenacts uit circussen is m.i. een grote cultuur verarming.

De speciale band die er is tussen een goede trainer en zijn dieren is voor mij een van de mooiste dingen die ik ken.

Zelf ben ik 'dierenvriend'geworden door de dieren die ik in mijn jeugd zag bij het circus.

(Inmiddels ben ik ook alweer zo'n jaar of 25 lang vegetariër trouwens, uit dierenliefde)

En ik ken het circusleven van achter de schermen.

Mijn ervaringen zijn overwegend positief voor wat betreft de omgang met circusdieren, die bij échte circusmensen altijd op de eerste plaats komen.

Maar dat er slechte voorbeelden te noemen zijn ontken ik absoluut niet.

Een circus zonder dieren interesseert mij echter in geheel niet.

Maar er zijn diersoorten die niet in een circus thuishoren (mensapen bijvoorbeeld en nijlpaarden etc.)

Wat nooit mag ontbreken zijn paardennummers.

Want dat is in feite wat het circus uitmaakt: circus = 'paardenspel'.

Al de rest is 'franje'.

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Als het niet te groot uitslaat (even gek doen xD )

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2649 stemmen

Volgens mij gaat het niet werken als je hem verwijst naar je mailbox. Je kunt het beter ff via imageshack doen.

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

ohwkéé,moment dan =)

Imageshack - raw001251.jpg - img143.imageshack.us

Moet normaal gezien nu gelukt zijn =)

Méh,doet te moeilijk voor mij =/

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2649 stemmen

Alsjeblieft .

(afbeelding)

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

bedankt kzen te noob voor die zaken =)

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Elineloves schreef:

(quote)

Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen om deze opmerking, al vond ik hem wel grappig.

Ik heb een keer moeten overgeven toen ik hier een documentaire van zag

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3632 stemmen

Dat kan ik me voorstellen ja. Die filmpjes die op internet staan zijn ook echt vreselijk.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Brix:

Wat niet wegneemt dat die dieren ook nog eens slecht gehuisvestigd zijn. Ze leven in veel te kleine kooien.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

ASman schreef:

(quote)

Ik heb een keer moeten overgeven toen ik hier een documentaire van zag

Ik ook. Ik snap niet dat zulke mensen uberhaupt betaan...

Brix

• 19689 berichten
  • 5127 stemmen

rose schreef:

Brix:

Wat niet wegneemt dat die dieren ook nog eens slecht gehuisvestigd zijn. Ze leven in veel te kleine kooien.

Er zijn regelementen daarvoor Rose.

Roofdieren hebben recht op een 'ruime' uitloop kooi (met 'speelgoed')

Het gekke is echter dat ze daar weinig gebruik van maken, en liever liggen te dutten op hun plekkie.

Maar niet zo vreemd wanneer je weet dan leeuwen van nature 18 uur (!)per etmaal slapen.

Ook olifanten (en andere dieren) hebben tegenwoordig een 'buitenverblijf' waarin ze zich goed kunnen bewegen.

D.w.z. wanneer de ruimte die het circusterrein biedt het toelaat.

Daar ontbreekt het wel eens aan in sommige steden.

Maar doorgaans worden die regels hier (Nederland, Duitsland en Zwitserland noem ik met name) goed opgevolgd.

Ik heb overigens zelf wel eens melding gemaakt (bij de overheidsinstantie die daarover gaat) van ontoereikende ruimte voor de dieren bij sommige circussen, in het verleden.

Tegenwoordig is er veel meer toezicht daarop (gelukkig)

En er is veel veranderd.

Ik begrijp wel dat er altijd tegenstanders van circusdieren zullen blijven.

Vaak door foutieve informatie, of door slechte voorbeelden.

Ik kan alleen maar mijn eigen ervaringen delen.

Ik heb ook wel dingen gezien die niet door de beugel konden, maar wel alweer een lange tijd geleden.

Zo zag ik eens een Tsjechische berendresseur bij een groot circus een kleine beer hardhandig aanpakken.

Dat werd gezien door de tijgerdompteur (een in de circuswereld beroemde naam. De schrijver Konsalik schreef zelfs ooit een romantische versie van zijn levensverhaal) die zijn dieren aan 't voederen was.

(Ik stond er vlakbij)

Die stoof op die Tsjech af en gaf hem een pak slaag van heb ik jou daar.

Andere circusmedewerkers hebben hem toen moeten kalmeren.

Dat zal ik nooit vergeten.

Ik bedoel maar dat er overal wel rotte appels tussen kunnen zitten.

Bij de circussen waarbij ikzelf gewerkt heb was de liefde voor de dieren vaak extreem vergaand.

Álles draaide om de dieren.

Dat leverde zelfs echtscheidingen op !

Maar ook dit verhaal is alweer véél te lang geworden

(enkele 'betere' voorbeelden)

http://img43.imageshack.us/img43/1898/belly6.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/7421/belly7.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/3994/img00146201006060946.jpg

http://img130.imageshack.us/img130/5860/st835676783567671168795.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/7421/belly7.jpg

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ben altijd zo happy met mn meissie.

(afbeelding)

Brix

• 19689 berichten
  • 5127 stemmen

Zo te zien krijgt 'mama' jullie allebei aan 't lachen Don

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Lorena denkt er maar het zijne van volgens mij.

Brix

• 19689 berichten
  • 5127 stemmen

Eh...het hare toch?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Hmm.

Je hebt gelijk vriend.

Brix

• 19689 berichten
  • 5127 stemmen

Tijdens de zomer zijn er veel muggen Don, daar hoort muggezifterij bij moet je maar denken.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Wat een heerlijk kind is het toch Don, elke keer als ik die foto's zie krijg ik helemaal kriebels in mijn buik. En nee niet van verliefdheid maar meer van 'ik wil ook zo'n lief en schattig kindje'.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Oh jee! Naomi, berg je!

Thanks, Rianneke. Dat heb ik ook steeds als ik haar zie. Nog een half uur...

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Haha hij weet het wel hoor van mij, ik heb het er regelmatig over. En hij zegt dat altijd heel wijs dat we eerst maar een huisje moeten hebben en dat alles financieel goed op orde is. Wat natuurlijk ook logisch is, maar ik vind wachten toch moeilijk, vooral als ik die foto's zie

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

*Schud Rianneke de hand*

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.