menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Amsterdam

zoeken in:
Hey

Ik vertrek morgen waarschijnlijk voor enkele dagen naar Amsterdam en ik vroeg me af of jullie enkele leuke adresjes kennen (voor DVD's hé ). Ben vooral op zoek naar horror, Italiaanse horror en '70-'80's horror.
Iemand?

Alvast bedankt!

starbright boy (moderator)
Boudisque en Fame in ieder geval.

En zijn die te vinden in het centrum? (Ik ken Amsterdam totaal niet...)

kos
Een winkel in de Staalstraat, om de hoek bij hotel de Doelen.

Cine Qua Non bedoel je kos? Leuk om te kijken maar erg duur. Voor de rest zijn Fame (Klaverstraat) en Boudisque aanraders.

kos
Quentin schreef:
Cine Qua Non bedoel je kos? Leuk om te kijken maar erg duur.
Geen idee hoe die zaak precies heet, hebben ook mooie posters.

En money is no object als het om goede films gaat .

Bij de Cultvideotheek(langs de amstel vlakbij het waterlooplein) verkopen ze ook dvd's. Redelijk duur maar wel veel coole titels geloof ik. En je kan ook lid worden en wat huren als je hier de kans hebt ze te bekijken.

Reinbo
Ik zou effe in Rotterdam uitstappen en naar Ro-Disc gaan.

The Silver Screen op de Haarlemmerdijk (heeft ook veel horror).

Alvast bedankt voor de tips mensen. Ik ga ze straks allemaal afprinten en me eens goed uitleven de komende dagen .
Als er nog tips zijn, laat maar komen dan...

dragje
JoeHallenbeck schreef:
The Silver Screen op de Haarlemmerdijk (heeft ook veel horror).

zeker een kwart van mijn collectie komt uit die winkel! Fantastische winkel werkelijk! Ik ken geen winkel in Amsterdam en ik woon er toch al meer dan twintig jaar in Amsterdam die zo'n uitgebreide collectie art house en horror films heeft.

Dat laatste trekt mij niet zo maar voor films als rififi, films van regisseurs als Godard, Welles, Tarkovsky enz. moet men daar echt eens een kijkje nemen!

Ik ben inmiddels een bekend gezicht daar LOL

hinie
Halcyon schreef:
Hey

Ik vertrek morgen waarschijnlijk voor enkele dagen naar Amsterdam en ik vroeg me af of jullie enkele leuke adresjes kennen (voor DVD's hé ). Ben vooral op zoek naar horror, Italiaanse horror en '70-'80's horror.
Iemand?

Alvast bedankt!

En als je een gezellig bruin cafeetje zoekt , dan zou ik naar bar los gaan, op het rembrandplein.

Halcyon schreef:
En zijn die te vinden in het centrum? (Ik ken Amsterdam totaal niet...)

Fame zit naast de Dam, op de Nieuwe Dijk.

starbright boy (moderator)
PaulieWalnuts schreef:
(quote)

Fame zit naast de Dam, op de Nieuwe Dijk.

Fame zit in de Kalverstraat. De Nieuwedijk is aan de overkant.

neo (crew)
Reinbo schreef:
Ik zou effe in Rotterdam uitstappen en naar Ro-Disc gaan.

Lol.

De winkel van Ro-Disc stelt anders niet zoveel voor en hanteert veel te hoge prijzen.

Fame is de hemel in de kalverstraat.

Daarnaast nog een stuk of 6 FRSen. Nee, zoals gezegt: Amsterdam is de hemel voor iedere DVDverzamelaar.

Vergeet Concerto aan de Utrechtsestraat niet! Weliswaar vooral een cd-zaak maar ik kan er ook altijd wel aardig uit de voeten als ik een dvd zoek.

dragje schreef:

zeker een kwart van mijn collectie komt uit die winkel! Fantastische winkel werkelijk! Ik ken geen winkel in Amsterdam en ik woon er toch al meer dan twintig jaar in Amsterdam die zo'n uitgebreide collectie art house en horror films heeft.

Dat laatste trekt mij niet zo maar voor films als rififi, films van regisseurs als Godard, Welles, Tarkovsky enz. moet men daar echt eens een kijkje nemen!

Door deze post van dragje weer eens omgelopen in Amsterdam voor DVD's. Kwam hier vroeger wel vaker voor boeken en posters.

Moet zeggen goede collectie (veel arthouse) en sommige zeker niet duur! Artificial Eye films voor 15,95! Vrijwel alle Tarkovskiy voor onder 20 euro (kom daar elders maar eens om). De horror was altijd het zwaartepunt, maar daarin onderscheidt deze zaak zich niet meer (alleen), hoewel nog steeds vrij aardig aanbod.

En zoals altijd zeer vriendelijk geholpen. Ga er zeker weer eens vaker heen.

EDIT: dit ging over Silver Screen aan de Haarlemmerdijk...

dragje
Mochizuki Rokuro schreef:

Moet zeggen goede collectie (veel arthouse) en sommige zeker niet duur! Artificial Eye films voor 15,95! Vrijwel alle Tarkovskiy voor onder 20 euro (kom daar elders maar eens om). De horror was altijd het zwaartepunt, maar daarin onderscheidt deze zaak zich niet meer (alleen), hoewel nog steeds vrij aardig aanbod.

Klopt Alleen sommige titels verkoopt hij dan helaas toch weer voor meer geld dan bijvoorbeeld op play.com. Het kan geen kwaad om eerst de titels online te controleren zodat u niet teveel uitgeeft. Enfin, zoals al aangegeven in een privé berichtje dat ik aan u heb verzonden

dragje schreef:
(quote)

Klopt Alleen sommige titels verkoopt hij dan helaas toch weer voor meer geld dan bijvoorbeeld op play.com. Het kan geen kwaad om eerst de titels online te controleren zodat u niet teveel uitgeeft. Enfin, zoals al aangegeven in een privé berichtje dat ik aan u heb verzonden

Ik ben zeer kritisch, dus check zeker ook online en sla mijn slag (meestal) bij de goedkoopste en soms niet

Dus ook bij Play.com en dan weer Media Markt, Fame, Boudisque, eBay en nu dus SilverScreen.

Persoonlijk heb ik veel aan dit topic gehad. Na de terugkomst van Egypte in Schiphol besloten we Amsterdam binnen te gaan en om op dvd-jacht te gaan.

Ik moet zeggen: "het is toch wel een aanrader", vermits er verscheidene titels te koop zijn die niet of toch allesinds moeilijker in België te vinden zijn.

Mijn eerste halte was de standaard, maar toch de almachtige mediamarkt op de arena-boulevard. Net zoals Halcyon ben ik vooral geïnteresseerd in horrordvd's. In mediamarkt heb ik the fog (1980) en the people under the stairs gekocht.

De tweede halte was dan the fame, makkelijk terug te vinden naast de Dam. Wat is dit toch een coole winkel. Ook heeft de winkel toch wel een voldoende groot horroraanbod. De horrordvd's zijn wel duurder dan de andere dvd's, maar toch enkele leuke titels weten te strikken: "the prowler", "prom night", 'it's alive dvd box", "the shining" en "don't look now".

De laatste halte was dan The silver screen, die hier toch wel aanbevolen wordt. De Silver Screen ziet er een charmante winkel uit, maar voor horrorfans is het toch niet zo heel speciaal, heb er ook niks gekocht. Een erg beperkt aanbod wat horror betreft.

Al bij al, toch wel een stad die ideaal is om een dagje te shoppen naar dvd's.

klute89
Picnic At hanging Rock bij de Fame meegepikt voor 5 euro

dragje schreef:
(quote)

Inderdaad geweldige winkel! Ik heb er laatst nog een scene voor een shortfilm gedraaid , heerlijke collectie als decor .

Voor degene die zich rot wil schrikken... Ga eens langs bij de (filmposter) winkel Cine Qua Non.
Ik was er een tijd niet geweest en zag dat ze nu ook DVDs verkopen. Maar dat wel op een manier die je gewoon pure afzetterij kan noemen.
Ze verkopen titels die in boxen horen (zoals de Britse Bunuel set en de Criterion box van Teshigahara) los en voor 30 euro per disc. Zelfs de bonus schijf van de Teshigahara set wordt daar voor 30 euro verkocht.

Ik ben werkelijk nergens zo'n schandelijke manier van verkopen tegengekomen.

Ja de prijzen bij Cine Qua Non slaan helemaal nergens op. Ze verkopen er wel de Russische rip van Zabriskie Point (die er niet uit schijnt te zien), maar ook weer voor een belachelijk bedrag.

Over de klantvriendelijkheid hebben we het dan nog niet eens gehad.

Pastichio Rocker
Welke winkels in A'dam, behalve de Fame en Concerto, zijn er nog over waar je wat mooie (import-)dvd's kan scoren?

In winkels zoals Van Leest en FRS ben ik niet geinteresseerd.

Silver Screen zoals al eerder genoemd.

Mochizuki Rokuro schreef:
Ja de prijzen bij Cine Qua Non slaan helemaal nergens op.

Die winkel is echt schandalig ja, ze verkopen daar posters voor 20 euro die bij Silverscreen voor 5 of 10 euro liggen. Prijzen voor dvd's hetzelfde verhaal. Boycotten die winkel.

Pastichio Rocker
Vandaag eens bij The Silver Screen naar binnen gewandeld, en dit was ook meteen de laatste keer. Ze hebben daar niks wat niet bij Boudisque te vinden is.

Voor de rest een hoop FRS en Van Leest dvd's die zelfs bij die winkels goedkoper zijn. Dan ga ik liever naar de Fame, of zoals al gezegd, de Boudisque.

Teleurstellend, want ik moest ook nog een aardig eindje wandelen vanaf Amsterdam CS.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.