- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De Weeklijst
De Weeklijst
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
Week 7 (7 t/m 13)
4,0* - Training Day
4,0* - Crash
3,5* - Cinderella Man
3,0* - Ronin
1,5* - Babylon A.D.
1,5* - Vantage Point
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Week 7 (7 t/m 13 februari)
1) Planet Terror (5*) (Ma)
2) The Assassination Of Jesse James By ... (4*) (Vr)
3) Swordsman 3: East Is Red (4*) (Zo)
4) Beyond The Valley Of The Dolls (4*) (Wo)
5) Dragon Tiger Gate (4*) (Di)
Excuus voor het niet zien van een film op:
Za) Receptie
Do) Kroeg
1x meesterwerkje van Rodriguez op de maandag.
4x zeer goed
Geen enkele mindere film deze week.
Topweekje!
Onderhond
-
- 87213 berichten
- 11968 stemmen
01. 4.0* - Afro Samurai: Resurrection
02. 3.5* - Onibi
03. 3.0* - Carrie
04. 3.0* - Chao Ji Xue Xiao Ba Wang (Future Cops)
05. 3.0* - Mangler, The
06. 2.5* - Jane Austen's Mafia!
07. 2.5* - Creepshow
08. 2.5* - Ba Cai Lin Ya Zhen (Plain Jane to the Rescue)
09. 1.5* - Curious Case of Benjamin Button, The
10. 1.5* - Indiana Jones and the Last Crusade
11. 1.0* - Long Xing Tian Xia (The Master)
Week van veel aangename middelmaat.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Week 7 2009 (7 t/m 13 februari)
01. 4,5* - Ran
02. 4,0* - Some Like It Hot
03. 4,0* - Big Sleep, The
04. 3,5* - Sayat Nova
05. 3,0* - Tarzan's New York Adventure
06. 3,0* - Tarzan Triumphs
07. 3,0* - Shahida
08. 3,0* - Når Mor Kommer Hjem
09. 3,0* - Zhui Ming Qiang
10. 3,0* - Producers, The
11. 3,0* - Librarian: Curse Of The Judas Chalice, The
12. 3,0* - Himmel Über Berlin, Der
13. 2,5* - Afro Samurai: Resurrection
14. 2,5* - Madagascar: Escape 2 Africa
15. 2,5* - Varg Veum - Din til Døden
16. 2,0* - Beethoven's 3rd
17. 2,0* - Magic In The Water
Zoals verwacht een hoop onzinfilms, maar zeer aangenaam verrast door de bovenste vier. Vooral Sayat Nova dendert door in mijn gedachten en zie ik nog wel op 4,0* komen.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
01. 5.0*: Wire, The (seizoen 3)
02. 4.5*: Van Vlees en Bloed
03. 3.5*: Inconvenient Truth, An
04. 1.0*: Saw
05. 0.5*: Scary Movie 4
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Week 7 2009 (7 t/m 13 februari)
01. 3.5* - Nijushi no Hitomi
02. 3.5* - Man of Aran
03. 3.5* - Ici et Ailleurs
04. 3.0/3.5* - Megacities
05. 3.0* - Pledge, The
06. 3.0* - Full Metal Jacket
07. 1.5* - Necrobusiness
08. 1.0* - Fourth World War, The (nog niet op MM)
Aardige week, niet veel films gezien en geen écht goede (wel twee slechte).
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
Week 7 2009 (7 t/m 13 februari)
1. 4,5* - The Wrestler
2. 3,5* - Gomorra
3. 3,0* - Hwal
Helaas weinig tijd gehad voor films. Wel The Wrestler in de bioscoop gezien. Heeft veel indruk op mij gemaakt en zal mijn persoonlijke top 100 binnenstormen.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1425 stemmen
Za. 7 t/m vr. 13 februari:
4,0* Control
4,0* Eternal Sunshine of the Spotless Mind
3,5* Elsker Dig for Evigt
3,0* Lucia y el Sexo
Bovenste twee waren top. Onderste 2 waren ook erg goed, maar minder dan wat ik verder van de regisseurs ken.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Za. 7 t/m vr. 13 februari:
4,0* Midnight Meat Train, The (2008)
3,5* Hål i Mitt Hjärta, Ett (2004)
Alternatieve titel: A Hole in My Heart
3,0* Wanted (2008)
1,0* Acacia (2003)
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1377 stemmen
Week 7 2009 (7 t/m 13 februari)
01. 5.0* - 2001: A Space Odyssey
02. 4.0* - The Third Man
03. 4.0* - La Haine
04. 3.5* - The Straight Story
05. 2.5* - Eagle Eye
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. Kramer vs. Kramer (4*)
2. A Man for All Seasons (3,5*)
3. Doubt (3*)
4. Enemy of the State (3*)
5. The Greatest Show on Earth (2,5*)
6. All the King's Men (2*)
7. L'Amant (1,5*)
Mijn Oscarprojectje gaat onvermoeibaar verder met weer 4 films die de Oscar voor Beste Film wonnen. Ik begon me op een gegeven moment echter wel af te vragen waar ik aan begonnen was want de week begon met weer twee tegenvallende winnaars (All the King's Men en Greatest Show), maar donderdag en vrijdag boden nog hoop voor de toekomst met twee betere winnaars. Met name Krames vs. Kramer verraste me.
Daarnaast nog het aardige Doubt, de onderhoudende maar gemakkelijk te vergeten Enemy of the State en een vreselijke film die ik tijdens college voorgeschoteld kreeg.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
Week 7 (9-15 feb)
1. 4.0* Ghost Dog: The Way of the Samurai
2. 4.0* 9 Souls
3. 3.5* The Man Who Wasn't There
4. 3.5* Pisutoru Opera
5. 3.0* Duel
6. 3.0* Lung Fu Moon
7. 3.0* Blinkende Lygter
8. 2.0* Me and You and Everyone We Know
9. 2.0* About Schmidt
10. 1.5* Chacun Son Cinéma ou Ce Petit Coup au Coeur Quand la Lumière S'éteint et Que le Film Commence
11. 1.0* Sennen Joyu
12. 0.5* Changeling
De week begon erg slecht met Changeling op maandag. Verder oa. mijn 18e Spielberg gezien en mijn 7e Coen film. De laatste was een behoorlijke verrassing, pas de tweede keer dat er een voldoende voor de Coens komt te staan. Sennen Joyu was de eerste tegenvaller van Satoshi Kon. Hoogtepunten waren de films van Jarmusch en Toyoda, voor de rest nog wat matig tot redelijk werk gezien.
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Week 6 (02 t/m 08 februari)
01. – 1.5* Purple Violets
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Week 7 (09 t/m 15 februari)
01. – 2.5* My Sassy Girl
02. – 2.5* Wristcutters: Love Story
03. – 2.5* Mind Game
04. – 2.5* Nick and Norah’s Infinite Playlist
05. – 1.5* Dans Paris
06. – 0.5* Hannah Takes the Stairs
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3074 stemmen
2,5**Gwoemul (2006)
Alternatieve titel: The Host
geplaatst: vandaag 10:47 uur
4,0**Ils (2006)
Alternatieve titel: Them
geplaatst: 12 februari
4,0**Bangkok Dangerous (2008)
geplaatst: 9 februari
3 films. Een persoonlijk record! Maar wel 2 gave filmpies!
The Host is een film met zoveel potentie, helaas gaat er teveel fout.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
Week 8 (14 t/m 20 feb)
4,0* - Slumdog Millionaire
4,0* - Akira
3,5* - Hotaru no Haka
3,5* - Banlieue 13
2,5* - Street Kings
2,0* - Windtalkers
2,0* - Jesus Camp
DeCol
-
- 7009 berichten
- 2586 stemmen
Week 8
Ik ga vandaag niets meer kijken dus kan het net zo goed nu al posten. Ik ben ziek geweest dus veel tijd gehad. Maar liefst 15 films deze week waarvan 13 voor het eerst gezien en dus 2 herzien. Deuce Bigalow: European Gigolo(2,0*) en How to lose a guy in ten days(3,0*). Beide films niet veranderd na het herzien. De overige 13:
1. Carlito's Way - 4,5*
2. American Beauty - 4,0*
3. Scarface - 4,0*
4. Uprising - 4,0*
5. Fargo - 3,5*
6. The Mist - 3,5*
7. Requiem for a Dream - 3,5*
8. Gegen die Wand - 3,5*
9. Tous à l'Ouest: Une Aventure de Lucky Luke - 3,0*
10 Ying Xiong - 2,5*
11 Into The Sun - 2,5*
12. Vanishing Point - 2,5*
13. Mosura tai Gojira - 2,5*
Flinke week voor mijn doen. Aardig wat top 250 films waarvan er jammer genoeg wat tegenvielen. Carlito's Way was wel de beste die ik gezien heb. Nummer 13, uit de pakketservice, Mothra VS Godzilla. Natuurlijk een film van niks maar heb er wel van genoten. Het is hier carnaval dus de komende 5 dagen zeer weinig films, misschien een enkele. Pluspunt is wel dat ik de Oscars kan kijken als ik thuiskom zondagnacht
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1425 stemmen
4,5* Cashback (#10)
3,5* Cook, the Thief, His Wife and Her Lover, The
3,5* Zodiac
3,0* Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
2,5* Blood Diamond
Rustig weekje, met Cashback als uitschieter, verblijft nu zelfs tijdelijk in mijn top-10. Greenaway & Fincher maken hun naam weer eens waar, Harold & Kumar was woensdag de juiste film op het juiste moment. Alleen Blood Diamond was niet veel aan. Hoe ik ooit aan 2,5* ben gekomen kan ik met mijn verstand niet bij.
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Week 8 (14 t/m 20 februari)
1) After Life (5*) (Zo)
2) Persepolis (4*) (Di)
3) The Guns Of Navarone (4*) (Za)
4) Uit Het Leven Van Marionetten (4*) (Do)
5) El Ultimo Tren (3*) (Vr)
6) Paperhouse (2*) (Ma)
Excuus voor het niet zien van een film op:
Wo) Stadsdebat Seksuele Diversiteit
1x meesterwerk op de zondag
hoogstwaarschijnlijk bij de film-hoogtepunten van 2009
3x zeer goed
1x goed
1x matig filmpje op de maandag
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Week 8 2009 (14 t/m 20 februari)
01. 4.0* - Kyôsô Jôshi-kô
02. 3.5/4.0* - Vedreba
03. 3.5* - My Own Private Idaho
04. 3.5* - American Teen
05. 3.5* - Roma, Città Aperta
06. 3.0/3.5* - Forbidden Quest
07. 3.0* - Kukushka
08. 3.0* - McCabe & Mrs. Miller
09. 3.0* - Chronique d'un Été
10. 3.0* - Avril
11. 2.5* - Nachtrit
12. 2.5* - Thin Blue Line, The
13. 2.5/2,0* - Talking Guitars
Bovenaan een paar erg interessante titels, onderaan niks slechts, maar vooral veel (fijne) middelmaat. Mag wat mij betreft wel weer eens iets echt bijzonders op m'n pad komen, op deze manier moddert het me iets te veel aan
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Week 8 (14 t/m 20 februari)
1. Hable con ella 4,5*
2. Planet of the apes (origineel) 4*
3. American gangster 3,5*
3. Herbie rides again 3*
4. Sound of thunder 2,5*
5. Second nature 2*
6. Mamma Mia 1,5*
Enkele films herzien en ook wat nieuw uitgeprobeerd. Vooral Hable con ella is heel goed bevallen. Mamma Mia was de tegenslag van de week.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Week 8 2009 (14 t/m 20 februari)
01. 4,0* - Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (1989)
02. 4,0* - Short Cuts (1993)
03. 3,5* - About Schmidt (2002)
04. 3,5* - Notorious (1946)
05. 3,5* - Život Je Čudo (2004)
06. 3,0* - Rebecca (1940)
07. 3,0* - Bei Qi Baba Sangxue (1998)
08. 3,0* - Tous à l'Ouest: Une Aventure de Lucky Luke (2007)
09. 3,0* - Wrestler, The (2008)
10. 3,0* - Sometimes in April (2005)
11. 3,0* - Varg Veum - Falne Engler (2008)
12. 2,5* - White Nights (1985)
13. 2,5* - Didine (2008)
14. 2,0* - Beethoven's 4th (2001)
15. 2,0* - Into the Sun (2005)
16. 2,0* - Floris (2004)
17. 2,0* - Gomorra (2008)
Onderhond
-
- 87213 berichten
- 11968 stemmen
Week 8 2009 (14 t/m 20 februari)
01. 3.0* - Divo, Il
02. 3.0* - Disturbia
03. 3.0* - Wrestler, The
04. 2.5* - Repo! The Genetic Opera!
05. 2.0* - Friday the 13th
06. 1.5* - Jing Zu 100 Fen
07. 1.5* - Rain Man
Paar interessante mislukkingen (Il Divo en Repo!), dat was zo'n beetje het boeiendste deze week. Niet echt denderend.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
Week 8 2009 (14 t/m 20 februari)
1. 3,5* - Revolutionary Road
2. 3,0* - Deconstructing Harry
3. 3,0* - Hard Candy
4. 2,5* - Shooting Dogs
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
01. 4.5*: Shaun of the Dead
02. 4.0*: Wire, The (seizoen 4)
03. 2.0*: Platoon
04. 2.0*: Chicken Little
05. 0.5*: Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
1 Old boy 4.5*
2 Halloween 5*
3 Rogue 2.5*
4 I now pronounce you chuck and larry 4*
5 The dark knight 4.5*
6 Feast 2 : Sloppy seconds 4*
7 Feast 3: Happy finish 2.5*
Goed weekje
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
14-20 frb.
1-El Topo 4*
2-White Heat 3.5*
3-Chinatown 3.5*
Herzien The LotR trilogy, Goldfinger en Hellboy.
Criticism
-
- 3011 berichten
- 1377 stemmen
Week 8 2009 (14 t/m 20 februari)
01. 3.5* - The Wrestler
02. 3.5* - Scarface (1932)
04. 3.0* - Wanted
05. 3.0* - Hot Fuzz
06. 3.0* - RocknRolla
[Preketero]
-
- 8531 berichten
- 2449 stemmen
Week 8 2009 (14 t/m 20 februari)
01. 3.5* - Carrie (1976)
02. 3.5* - Desperado (1995)
03. 3.0* - Hollow Man (2000)
04. 3.0* - Kung Fu (2004)
05. 2.5* - The Way of the Gun (2000)
06. 2.5* - Cypher (2002)
07. 2.0* - La Scoumune (1972)
08. 1.0* - The Missing (2003)
Verder Bienvenue chez les Ch'tis herzien.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3030 stemmen
Daar komt mijn waslijst, drukste filmweek in meer dan 8/9 maanden:
Week 8 (16-22 feb)
1. 4.5* Dalkomhan Insaeng (A Bittersweet Life)
2. 4.0* Ruang Talok 69
3. 4.0* Kûchû Teien (Hanging Garden)
4. 4.0* They Live
5. 3.5* Joheunnom Nabbeunnom Isanghannom (The Good, The Bad and the Weird)
6. 3.5* Poruno Sutâ
7. 3.5* Swimming Pool
8. 3.5* The Getaway (1972)
9. 3.5* Sexy Beast
10. 3.5* Cross of Iron
11. 3.0* Short Cuts
12. 3.0* Samehada Otoko to Momojiri Onna (Shark Skin Man and Peach Hip Girl)
13. 3.0* Touch of Evil
14. 3.0* Cul-de-Sac
15. 3.0* Trava: Fist Planet
16. 2.5* Flushed Away
17. 2.5* Ploy
18. 2.5* Persona
19. 2.5* Coffee and Cigarettes
20. 2.5* Good Night, and Good Luck.
21. 1.5* Jigoku no Banken: Akai Megane (The Red Spectacles)
22. 1.5* The King of Comedy
23. 1.5* Matrimonio all'Italiana
24. 1.0* The Gift
25. 1.0* La Mala Educación
26. 0.5* Dead Man Walking
Vakantie: film kijken, werken, slapen, wiskunde bijwerken en uitgaan
Gedeeltelijk toevallig van 5 regisseurs 2 films gezien deze week (Toyoda, Pen-Ek, Ishii, Peckinpah en Ji-woon Kim). Van de laatste twee waren het mijn eerste ervaringen en vooral met de beste film van de week op maandag zal ik binnenkort ook nog wat anders van Ji-woon Kim gaan zien, al lijkt me dat minder interessant. Alle 10 de films bij de eerste 17 trouwens.
Vrijdag was de zwaarste dag, van de 5 films staan er 4 bij de onderste 8.
Verder mijn HDD (9 tv opnames, waarvan 5 bij de onderste 7 staan ) achterstand even bijgewerkt, oa nog een film van eind vorig jaar (The Getaway) bekeken. Nu staat alleen The Great Dictator nog te wachten, dus dat scheelt. Daarnaast ook nog 6 films voor de stemverplichting KO bekeken. Dead Man Walking was de ramp van de week. Redelijk amusant weekje, maar had toch graag nog wat meer 4* of hoger gezien.
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
01. – 2.5* Midnight Meat Train (2008)
02. – 2.5* Samouraï (1967)
03. – 2.5* Tian Bian Yi Duo Yun (2005)
04. – 2.5* Shiki-Jitsu (2000)
05. – 2.5* Die Hard 4.0 (2007)
06. – 2.5* Iron Man (2008)
07. – 2.5* Tigerland (2000)
08. – 2.5* Tracey Fragments (2007)
09. – 2.5* Burn After Reading (2008)
10. – 2.5* Festen (1998)
11. – 2.5* Persepolis (2007)
12. – 2.5* 300 (2006)
13. – 2.5* Vacancy (2007)
14. – 1.5* Insanitarium (2008)
15. – 1.5* Rules of Attraction (2002)
16. – 1.5* Spider-Man 3 (2007)
17. – 1.5* Party (1968)
18. – 1.5* Rachel Getting Married (2008)
Anders dan de cijfers doen vermoeden vond ik dit een boeiend en bovenal gevarieerd weekje. Van meloenenseks tot emotieloze huurmoordenaars, van een gevecht met een straaljager tot uit de hand gelopen familiefeesten, van hoofddoekjes tot halfnaakte Spartanen: ik heb het allemaal gezien afgelopen zeven dagen.
Vijf films uit 2008, en laat uitgerekend de enige met een Oscar-nominatie de slechtste film van de week zijn. Nu ja, slechtste... RGM doet niet eens zo heel veel verkeerd, het is meer zo’n oerdegelijk, oersaai filmpje. Samouraï, in de kern toch ook vrij degelijk, wist mij dan weer wel te bekoren dankzij een aansprekende hoofdpersoon. Verder eens gekeken wat de gemiddelde MM’er zoal bezighoudt, en dat leverde enkele verrassend leuke blockbusters op.