• 15.905 nieuwsartikelen
  • 178.669 films
  • 12.256 series
  • 34.047 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.188 gebruikers
  • 9.383.255 stemmen

Maak van een regisseur jouw toplijst

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Daar heb ik dan weer niets van gezien.. Killer Clans nog wel op DVD liggen

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

(en dus een regisseur van wie ik er eentje meer zag dan OH )

Die mag je dan even hebben Dan missen we enkel de Chia-Liang Liu stats nog, maar daar voel ik me geruster over.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Meng Hua Ho is er ook nog, met enigszins grotere/bekendere titels.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ook vandaag sta ik weer droog. Ook van die regisseur heb ik niets gezien.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Zit er een bepaalde filosofie achter om regelmatig met regisseurs te komen, die blijkens de statistieken weinig populair zijn op MM?

Film Pegasus (moderator films)

• 31161 berichten
  • 5454 stemmen

Ook niets van gezien. Ik zit mee in andere statistieken.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

BBarbie schreef:

Zit er een bepaalde filosofie achter om regelmatig met regisseurs te komen, die blijkens de statistieken weinig populair zijn op MM?

Catering to the niches.

Donkerwoud

• 8675 berichten
  • 3948 stemmen

Toch ben ik wel blij voor het ontdekken van deze film/synopsis (waarmee ik óók toegeef de hele regisseur niet te kennen)

The Rape After: Fotograaf Mo houdt van antieke beelden en mooie vrouwen. Na een fotoshoot bij een oude tempel neemt hij er van beiden één naar huis. Het beeld blijkt echter vervloekt te zijn en terwijl de fotograaf en zijn model in een dronken slaap verzinken, komt het tot leven om zijn duivelse zaad te verspreiden. Met alle gevolgen van dien.

beavis

• 6630 berichten
  • 14828 stemmen

1 - Descendant of the Sun (1983) - 3,5

2 - Heaven Sword & Dragon Sabre (1978) - 3,5

3 - Heaven Sword & Dragon Sabre Part II (1978) - 3,5

4 - The Enchantress (1983) - 3,5

5 - Hidden Power of Dragon Sabre (1984) - 3,5

6 - Intimate Confessions of a Chinese Courtesan (1972) - 3,5

7 - The Magic Blade (1976) - 3

8 - The Sentimental Swordsman (1977) - 3

Chin-Ku Lu doet nog net wat uitzinnigere dingen met betere choreografie op het gebied van SB-wuxia, maar Yuen Chor heeft zicht toch wel écht op het genre gestort en maakt van die films waarbij een grote hoeveelheid intriges elkaar in grote snelheid opvolgen, dat het wat training vereist om het bij te houden, maar het altijd wel erg fijn chaotisch en vervreemdend over je heen kan komen. Descendant of the Sun is een fantastische onofficiële Superman verfilming, Chinese stijl.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

BBarbie schreef:

Ja en spreek ze niet tegen hoor, dat is absoluut verboden hier. Een regisseur met een filmografie van nog geen 30 stemmen, zucht. En dat is niet eens zo uitzonderlijk.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Is het nu zo'n ramp om eens een dagje (of twee) niet mee te stemmen? En anders ga je eens een Shaw Bros film kijken, 't is niet dat die studio echt superonbekend is verder.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Nee hoor, het niet mee kunnen stemmen interesseert me niet. Maak van een dagje (of twee) trouwens maar 9/10 dagen Waar ik me wel aan erger is dat bepaalde mensen hun eigen belang voor alles stellen op dit forum.

En ik ontdek elke dag wel meerdere films die een kijkbeurt waard zijn, de kijklijst is inmiddels dan ook enorm en het MM forum is niet mijn en veel anderen hun eerste reden om een film te kiezen.

Ik hoop dat je mijn punt begrijpt.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Njah, als je al geen von Trier gezien hebt wordt het wel lastig natuurlijk.

Verder vind ik dat er genoeg afwisseling is tussen bekendere namen en niche namen. Bij de ene is het leuk om eens wat langere lijsten te plaatsen, bij de andere is het vooral in aanraking komen met onbekend werk. En anders plaats je gewoon zelf een naam, heb je het helemaal zelf in de hand.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Ja betreft Von Trier heb je gelijk. Die vind ik ook zeker wel het plaatsen waard en daar staan meerdere films van op mijn kijklijst. Het gaat meer om de vandaag-genoemde regisseur en vergelijkbare daarvan.

Einde discussie dan maar..

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Yuen Chor:

Niets van gezien, zelfs nooit van gehoord.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ja. Ik heb ook maar 500 films gezien, dan moet je niet verwachten dat er elke dag een regisseur gepost wordt waarvan je films hebt gezien. Geen probleem hiermee dus.

Als je lijstjes wilt plaatsen, er zijn genoeg andere beste dit en beste dat topics. Al heb ik overal zo wel al ergens een lijst gepost dat ik best maar een jaar kan wachten tenzij ik plots heel wat Zuid-Amerikaans of films uit andere obscure landen zie.

Malick

• 9143 berichten
  • 640 stemmen

Jaime Rosales

Spanje!

Donkerwoud

• 8675 berichten
  • 3948 stemmen

Niks Nakkes Nada Niènte

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Jaime Rosales

Verdoeme alweer zo'n "minder populaire" regisseur, , waarvan ik niets gezien heb.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan "minder populaire" dingen, regisseurs, films, muziek enz... zo komt men nog eens iets nieuws tegen.

Eigenlijk heb ik een afkeer van bijna alles wat populair is.

Dit forum leverd mij heel wat filmtips op, en geeft me regelmatig dat extra duwtje om eindelijk die bepaalde film (die ik hier al maanden heb liggen) nu eens te bekijken.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

De derde dag op rij dat ik droog sta. Toch maar goed dat ik in de kroeg een paar flinke potten bier op heb; zodoende sta ik toch niet helemaal droog.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Houden zo Cellulord. Ik plaats overdag wel mijn lijstje en leg mijn afkeer voor die regisseur dan wel uit, en die is niet alleen filmisch.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

4.0* - Sueño y Silencio

2.5* - Las Horas del Día

Film Pegasus (moderator films)

• 31161 berichten
  • 5454 stemmen

Nog niets van gezien.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Nada en dat zal zo wel blijven.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Jaime Rosales:

1.5* - Hermosa juventud/Beautiful Youth (2014)

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Jaime Rosales

1,5* - Hermosa Juventud (2014)

1,0* - Soledad, La (2007)

0,0* - Tiro en la Cabeza (2008)

De gimickman. In La Soledad (2007) scoort hij met splitscreens (origineel ), in Hermosa Juventud zijn gadgets de gimmick, hij filmt met een webcam, met een smartphone, enz. Schijnbaar levert dat goede films op . En in Tiro en la Cabeza (vertaald: "Schot door het Hoofd") introduceert hij het stoorelement, steeds kun je als kijker niet horen wat er wordt besproken, vanwege de stoorfactor waarmee Rosales als gimmick komt aanzetten (verkeerslawaai, een dikke glasplaat, afstand, etc.). Voordeel is dus wel dat iedereen die film kan zien, er zijn geen (verstaanbare) dialogen dus zijn er ook geen ondertitels. De droom van elke bioscoopbezoeker, een film waarbij je wordt gehinderd in de beleving. Bij de premiere, met de aanwezigheid van Rosales, liep de zaal schijnbaar half leeg, en uit de helft die bleef zitten was er boegeroep en zelfs gescheld te horen toen Rosales de zaal verliet.

Met Tiro en la Cabeza bereikt Rosales voor mij zijn dieptepunt, niet alleen vanwege de film zelf, maar ook vanwege de ronduit walgelijke boodschap. De film is gebaseerd op de toen recente moord op twee politieagenten door twee ETA-leden in Zuid-Frankrijk. We zien op een gegeven moment dus, zoals de titel al aangeeft, hoe de twee ETA-terroristen de twee agenten door het hoofd schieten. Rosales sluit die scene af door de camera te richten op een tekst waarop "La liberté en développement" te lezen valt, oftewel "vrijheid in ontwikkeling". Fijne schop na voor de nabestaanden. Met welke tekst zou hij komen als hij de aanslagen in Parijs filmt, "een festijn van vrijheid"? Rosales snapt het verschil niet tussen terreur en vrijheid.

Blegh.

Malick

• 9143 berichten
  • 640 stemmen

Zag net als MR alleen Sueño y Silencio en Las Horas del Día. Vond die allebei de moeite waard. Het is wel teleurstellend om te zien dat zijn werk hier niet of nauwelijks meer wordt vertoond. Hij is zelfs op DVD erg lastig te vinden. Zou meer van hem willen zien.

starbright boy (moderator films)

• 22416 berichten
  • 5122 stemmen

Las Horas del Dia 3.0*

Sueño y Silencio ligt klaar.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Clint Eastwood is in 2008 en 2009 voor het laatst aan bod geweest. Zo tegen het einde van het jaar kan deze regisseur nog wel een keer en dan kan ook iedereen meedoen.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Clint Eastwood:

01. 4,5* - A Perfect World (1993)

02. 4.5* - Changeling (2008)

03. 4.5* - The Bridges of Madison County (1995)

04. 4.0* - Gran Torino (2008)

05. 4.0* - Million Dollar Baby (2004)

06. 4.0* - Mystic River (2003)

07. 4.0* - American Sniper (2014)

08. 4.0* - Hereafter (2010)

09. 4.0* - Unforgiven (1992)

10. 4.0* - J. Edgar (2011)

11. 4.0* - Invictus (2009)

12. 4.0* - Flags of Our Fathers (2006)

13. 4.0* - Letters from Iwo Jima (2006)

14. 4.0* - Midnight in the Garden of Good and Evil (1997)

15. 3.5* - Play Misty for Me (1971)

16. 3.5* - Pale Rider (1985)

17. 3.5* - High Plains Drifter (1973)

18. 3.5* - Blood Work (2002)

19. 2.5* - The Rookie (1990)

20. 2.5* - Jersey Boys (2014)

21. 2.5* - Absolute Power (1997)

22. 2.5* - Heartbreak Ridge (1986)

23. 2.5* - Bird (1988)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.