- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zolang die Emo's mijn filmsmaak niet bekritiseren heb ik geen probleem met hen
. Laat mensen toch zijn hoe ze zijn.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
toen ik die posters van Tokio Hotel zag heb ik het filmpje maar meteen afgezet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tfoe, dat zijn dus emo's. Moet ik niets van hebben.
toen ik die posters van Tokio Hotel zag heb ik het filmpje maar meteen afgezet.
Ik ook.
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Niet dat ik het zó erg vind, maar Vlaamse films waar algemeen Nederlands/een tussentaaltje gesproken wordt voelen altijd nogal fake aan...
-> Matroesjka's (Was da na noedig), Ex Drummer (Me preute stienkt no rotte vis) 
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ook irri: Die man van Succes verzekerd net die zogenaamd een filmfan was maar dacht dat Freddy Krueger de moordenaar uit Friday the 13th was.
Dat lijkt me nou ook niet echt de film waar de echte cinefiel zich bezig mee houdt.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Toch leuk, een filmpje maken met als enige boodschap "Ik ben een homoseksuele Tokio Hotel fan, en waag het niet mij te beoordelen."
We zullen het maar op de longtail gooien...
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Maar terugkomend naar het topic, ik erger me als ik een film kijk met iemand die de film al kent, die dan gaat vertellen wanneer er 'iets leuks' komt. Zooo irritant.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
ja dat is echt klote! Toen ik C'era una Volta il West bekeek had ik hetzelfde probleem. toen die farmers werden doodgeschoten zei men pa dat ik goed moest opletten als er vogels naar boven vlogen. Zo een hele film verder!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik ga Joost Zwagerman eens citeren:
'Dit is Koefnoen voorbij.'
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ik ga Joost Zwagerman eens citeren:
'Dit is Koefnoen voorbij.'
Vertaling aub 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Joost Zwagerman is een Nederlandse schrijver en tv-criticus.
Koefnoen is een komische show waarin typetjes worden gespeeld.
Als het echte (tv) leven te bizar aan het worden is placht Zwagerman altijd te zeggen: 'Dit is Koefnoen voorbij.' Als in: deze mensen zijn eigenlijk in zichzelf al een parodie.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Even met het verstand op 0 en puur op emotie:
1. Mensen onder de 20 die zich vooral bezighouden met oud materiaal. Film, muziek en andere, maakt mij niet uit. Verspilling van een nieuwe generatie. Later is er nog tijd genoeg om de oude lul uit te hangen.
2. Comedies waarin het laatste half uur toch nog het verhaal moet afgerond worden. Blijkbaar is het moeilijk te bevatten dat kapstok clichés gewoon geaccepteerd kunnen worden, daarom is het ook niet nodig om het laatste half uur te faken alsof het gaat om een verhaal dat er ook echt wat toe doet. Verspilling van komisch potentieel.
3. Familie animatie die vooral geen kinderfilms genoemd mogen worden. Sowieso is familie entertainment voor een doelgroep die zich onder de 12 en boven de 65 bevindt, maar blijkbaar is het moeilijk dat ook aan zichzelf toe te kunnen geven.
4. Regisseurs die zogenaamd wat te melden hebben maar eigenlijk niks meer uitkramen dan cafepraatmoraal. Vervelende pogingen tot interessantdoenerij die beter tot hun recht komen op een half velletje papier en zo lachend van de hand gedaan kunnen worden.
5. Westerns. Hoogtepunt van esthetische lelijkheid.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Tokio Hotelfans emo noemen is toch een beetje als Linkin Parkfans metalheads noemen. Maar dat terzijde.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik snap niet wat er zo veel meer ergerlijker is aan die (zogenaamde) emo dan aan bijvoorbeeld de mensen die de commentaren bij dat filmpje plaatsen.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Ik snap niet wat er zo veel meer ergerlijker is aan die (zogenaamde) emo dan aan bijvoorbeeld de mensen die de commentaren bij dat filmpje plaatsen.
Vind dat inderdaad de trieste figuren, niet het jochie in beeld.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vind dat inderdaad de trieste figuren, niet het jochie in beeld.
Is natuurlijk je goed recht om dat te vinden. Maar ik denk dat als je zo een filmpje maakt en op internet zet zoals die jongen doet, dat je dan gewoon vraagt voor aandacht en reacties.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
1. Mensen onder de 20 die zich vooral bezighouden met oud materiaal. Film, muziek en andere, maakt mij niet uit. Verspilling van een nieuwe generatie. Later is er nog tijd genoeg om de oude lul uit te hangen.
Wat een onzin. Waarom zou je 20 jaar moeten wachten voordat je eens uitzoekt wat er voor jouw tijd was? En waarom zou dat in Godsnaam "de oude lul uithangen" zijn?
Muziek en film, materiaal zoals jij het noemt, is universeel en niet tijdgebonden, maar smaakgebonden. Je moet doen wat je leuk vindt, en vooral NIET alleen maar naar hedendaagse rommel kijken/luisteren omdat dat nu eenmaal hoort. Werkelijk kul. Heb je ook iets tegen mensen van 18 die geschiedenisleraar willen worden ofzo?
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Is natuurlijk je goed recht om dat te vinden. Maar ik denk dat als je zo een filmpje maakt en op internet zet zoals die jongen doet, dat je dan gewoon vraagt voor aandacht en reacties.
Als je een filmpje op Youtube zet wil je daar reacties op, ja. Als je een post op Moviemeter zet ook. Allebei een beetje ijdelheid en dat heeft iedereen die dat weleens doet in zekere mate en deze jongen zeker ook. Maar ik vind dat de reacties eronder niet vergoeilijken. Dat zijn de trieste figuren hier. Dat joch heeft tenminste de moed om met zijn kop in beeld te staan, die trieste commentaargevers verschuilen zich achter een pseudoniem en zitten op hun kamertje lekker mensen af te zeiken omdat ze dat in het dagelijks leven waarschijnlijk niet durven.
Bovendien: Het filmpje als in de link is overduidelijk niet door hem op die plek gezet. Je ziet o.a. het geenstijllogo in beeld, is dus daar vanaf gehaald.. Dikke kans dat zo'n joch zijn eigen filmpje niet meer in de hand heeft (want het heeft al op geenstijl gestaan) en dus ook niet meer van internet afkrijgt als hij dat wil. Misschien was hij wel naief toen hij het filmpje maakte en wil hij er nu vanaf.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Er bestaat wel een wezenlijk verschil tussen een berichtje plaatsen op MM en je inwendige inboedel te grabbel gooien in een youtube filmpje waarin je nogal naief min of meer provocerende standpunten inneemt, zoals hij.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Er bestaat wel een wezenlijk verschil tussen een berichtje plaatsen op MM en je inwendige inboedel te grabbel gooien in een youtube filmpje waarin je nogal naief min of meer provocerende standpunten inneemt, zoals hij.
Tuurlijk. Dat is ook zo. Maar het een is de versterkte vorm van het andere. En onze Dylan is inderdaad vooral erg naief, dat zal hij nu niet meer zijn, maar van (de gevolgen van) het filmpje is hij nog lang niet af.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zo zie je maar dat je moet opletten met dat soort filmpjes op internet te zetten. En zoals Serpico zegt is er een verschil met een bericht plaatsen op MM.
Als ik een bericht plaats bij een film wil ik er niet persé een reactie op. Het is meestal gewoon mijn bedoeling om mijn mening te geven over de film. Als er dan reacties op komen is altijd mooi meegenomen want dan kan de discussie beginnen.
Maar Starbright Boy, je hebt natuurlijk wel gelijk dat het triest is als het zo is gegaan dat die jongen dat filmpje niet meer zelf in de hand heeft.
Waarschijnlijk is hij te impulsief geweest.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Man, ben jij een pessimist zeg. Heb je eigenlijk last van een depressie of zo?

Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Nee hoor, ik ben een rationeel iemand dus ik weet die zaken verder ook makkelijk te plaatsen. Daarom heb ik het er ook bijgezet.
Wat mij betreft omdat je dan nog niet de helft hebt gevonden van wat deze tijd te bieden heeft. En je leeft uiteindelijk toch nog altijd in het nu.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Ik snap wat je bedoelt, maar je zegt het te krom denk ik.
Hoe kun je van "de nieuwe generatie" genieten, als je niet weet wat er in "de oude generatie" al aangeboden werd? Hoe kun je leren over de toekomst als je niet weet wat de geschiedenis is?
Veel wat tegenwoordig te krijgen is, is al veel eerder gedaan. Niet altijd beter, maar zowel in muziek, film als wat dan ook leren wij vaak meer van wat al geprobeerd is dan dat je constant iets nieuws probeert te vinden.
De geschiedenis is en blijft de beste leermethode. Of je nu muzikant of regisseur bent. Dat we tegenwoordig uitbundiger te werk kunnen gaan heeft daar weinig mee te maken.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Zie niet in wat dat uitmaakt, of je moest met een verwrongen gevoel van objectieve filmwaardering rondlopen.
Als je beroepshalve met film bezig bent kan ik er nog inkomen, als "kijker" vind ik het waardeloos.
kos
-
- 46688 berichten
- 8846 stemmen
4. Regisseurs die zogenaamd wat te melden hebben maar eigenlijk niks meer uitkramen dan cafepraatmoraal. Vervelende pogingen tot interessantdoenerij die beter tot hun recht komen op een half velletje papier en zo lachend van de hand gedaan kunnen worden.
. eens.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Enkele ergernissen die me nu te binnen schieten:
1. Youtube, 99% slechte kwaliteit van filmpjes, overgewaardeerde site en een ongelofelijk gebrek van respect aan privacy. Jammer dat deze generatie opgroeit met Youtubefilmpjes en gedownloade bootlegmp3'tjes. Kwaliteit blijkt een grote ondergeschikte te worden. Als het maar gratis is.
2. Platte humor. Ik kan echt niet kijken naar humor van films als Dumb & Dumber, Borat, Jackass, American Pie en consoorten. Daarbij vallen de parodiefilms van Naked Gun en de slapstick van Chaplin & Laurel en Hardy nog heel goed mee.
3. Amerikaanse 'meerwaarde' tv reeksen. Denk maar aan Prison Break, 24, CSI, Las Vegas, ... Serieus overhyped en toch altijd hetzelfde.
4. Realitytv. Het leven zoals het is, Big Brother, The Block, Temptation Island, De Planckaerts, De Pfaffs, De Afvallers, Boer zoekt Vrouw, Sterren op de dansvloer, Steracteur Sterartiest, De Werf, ... Je kan geen tv opzetten of de irritante programma's staan op het programma. Wat kan mij het schelen hoe andere mensen zich amuseren. Verschrikkelijke tv-trend.
5. Bekendheid. Soms lees je meer over de kledij van de acteurs en het beleg tussen hun boterhammen dan over de film zelf. Wat kan mij dat schelen. Een leuk weetje achter de schermen is wel leuk, maar het privéleven van de acteurs is in mijn ogen compleet irrelevant. Vooral belachelijk bij Vlaamse bekendheden. Eens ze de grens zijn overgestoken (zelfs in Wallonië) kent geen kat hen.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
3. Amerikaanse 'meerwaarde' tv reeksen. Denk maar aan Prison Break, 24, CSI, Las Vegas, ... Serieus overhyped en toch altijd hetzelfde.
Hehe, da's een goeie. Ik kijk bewust nooit televisie om deze flauwekul te vermijden. Hetzelfde met reality-tv eigenlijk.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
TV-gerelateerd erger ik mij véél meer aan de sociale jank-programmas. Een hele avond lang kan je doorbrengen met te kijken naar de luttige miserie van een ander.
Programmas als opgelicht, spoorloos, man bijt hond, joris' showroom (oid), het familiediner (!), memories, zelfs een show waar men mensen opzoekt die schulden hebben om ze dan te helpen. Kom je thuis, kruip je in de zetel, kan je naar zo'n lompe boerentrien kijken die haar vent is kwijtgeraakt en met een enorme hypotheek is achtergebleven. Het equivalent van dorpsgeroddel live in je zithoek. Om gek van te worden.