ad
  • 139.659 films
  • 6.615 series
  • 20.019 seizoenen
  • 432.081 acteurs
  • 280.259 gebruikers
  • 8.087.457 stemmen

MovieMeter Awards 2000

zoeken in:

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Bij deze dan de MovieMeterAwards 2000. De regels zijn praktisch gelijk aan vorige keer. Kies je favorieten in de onderstaande categorieën, en stuur deze in de vorm van een top-3 (per categorie) in een pm naar mij.

De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 2000 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 2000 je gestemd hebt:

http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/2000

(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)

De categorieën zijn:

Beste Engelstalige film

Beste niet-Engelstalige film

Beste film uit de Benelux

Beste regie

Beste mannelijke hoofdrol

Beste vrouwelijke hoofdrol

Beste mannelijke bijrol

Beste vrouwelijke bijrol

Beste originele script

Beste bewerkte script

Beste (originele) filmscore

Beste cinematografie

Beste montage

Beste animatiefilm

De deadline voor het insturen van nominaties ligt op 00:00 uur in de nacht van maandag 1 mei op dinsdag 2 mei; later ingestuurde lijstjes zullen niet in behandeling worden genomen.

Ik ben benieuwd

(en in de categorie zinloze trivia: dit is trouwens de eerste keer in mijn bijna vier jaar op MovieMeter dat ik een forumtopic open )

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Even kort vraagje voor de duidelijkheid: is Ellen Burstyn een hoofd/bijrol?

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Je kan ook gewoon bij zoeken, ''alleen films waarop ik gestemd heb'' een vinkje geven.

Onderhond

• 85369 berichten
  • 9879 stemmen

Burstyn lijkt me een duidelijke hoofdrol.

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

En Jared Leto ook dan lijkt me en Connoly dan niet?

SniPes

• 786 berichten
  • 1724 stemmen

lijkt mij meer bijrol??

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Beste montage is een nieuwe categorie of is dat een fout ?

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2298 stemmen

Mr. Wilson telt zeker niet?

Onderhond

• 85369 berichten
  • 9879 stemmen

Connely zou ik toch ook gewoon als hoofdrol nemen. Bijrol wordt hier wel erg ruim gezien vind ik.

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Godallemachtig ik heb 1 film uit Nederland gezien en 0 uit België

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Ik heb er zelfs geeneen gezien, en Onderhond, ik heb haar gewoon als ''Bijrol-ler'' genomen.

starbright boy (moderator films)

• 19406 berichten
  • 3779 stemmen

Dat wordt veel Eureka bij mij....

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Wat betreft Requiem for a Dream zou ik zeggen: Leto en Burstyn zijn hoofdrollen, Connelly en Wayans bijrollen. Zo is het door de meeste andere awardcomités ook geïnterpreteerd, maar het is altijd een beetje vaag onderscheid (Connelly een hoofdrol noemen lijkt me ook heel verdedigbaar).

Doom

• 8212 berichten
  • 1449 stemmen

Dit gaat niet mijn knock-out worden, zeer weinig films gezien uit het jaar 2000. Slechts een paar films die een nominatie verdienen, denk bijvoorbeeld aan Gladiator, Ôdishon, Erin Brockovich en Gift, The.

Onderhond

• 85369 berichten
  • 9879 stemmen

Vergeten we met z'n alle Chiaki Kuriyama niet als beste bijrol in Battle Royale ?

Toppers voor mij zijn Monday en Shinki-Jitsu. Twee films die totaal geen kans maken op nominaties

Edit: wat betreft die puntentelling, is er eigenlijk een reden dat we 5-3-1 tellen ipv 3-2-1. Lijkt me echt helemaal niks uit te maken

BoordAppel

• 14269 berichten
  • 2947 stemmen

Goh, ik mijn usernummer inmiddels uit mn hoofd .

Matig jaar trouwens.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Troost je, mijn toptitels (A Chronicle of Corpses voorop) zijn ook niet bepaald grootse kanshebbers. Zit ik echter totaal niet mee. Laat ik ook maar 's meestemmen.

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Onderhond schreef:

Vergeten we met z'n alle Chiaki Kuriyama niet als beste bijrol in Battle Royale ?

En ik maar denken dat ik de enige was

Respekked

• 6279 berichten
  • 1150 stemmen

2 top 10 films, snatch. en gladiator maar dan nogal een gat met road trip en american psycho..

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Nog even wat betreft het onderscheid tussen originele en bewerkte scripts: kijk daarvoor even op IMDb. Als er onder writing credits een andere bron staat vermeld (zij het een boek, een kort verhaal, een gedicht, een tv-serie of wat dan ook), telt het als bewerkt. Dit betekent dus dat onder andere de scripts van Memento en O Brother, Where Art Thou? als bewerkt beschouwd moeten worden.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Onderhond schreef:

Edit: wat betreft die puntentelling, is er eigenlijk een reden dat we 5-3-1 tellen ipv 3-2-1. Lijkt me echt helemaal niks uit te maken

Het maakt natuurlijk zeker wel verschil (bij 5-3-1 is een eerste plaats gelijk aan vijfmaal een derde plaats, en bij 3-2-1 maar aan driemaal een derde plaats), maar waarom dit zo gekozen is weet ik niet. Bij 5-3-1 is de eerste plaats vrij bepalend en doet de derde plaats bijna niets in de ranglijst, terwijl je bij 3-2-1 eerder een verschil aanbrengt tussen genoemd en niet genoemd. Voor beide systemen valt iets te zeggen.

SuperSideSwipe

• 4459 berichten
  • 2757 stemmen

Nou 2000 was vergeleken bij de voorgaande jaren erg gemakkelijk in te vullen, waar ik normaal weken denktijd nodig heb, heb ik het nu in onder een uurtje geklaart.

Nou maar hopen dat "Wilson the Volleyball" het red

starbright boy (moderator films)

• 19406 berichten
  • 3779 stemmen

Mooi jaar als ik mijn stemmen zo eens bekijk. Twee vijf sterren films en dat heb ik verder alleen in 1994. Geen Amerikaans jaar (dat krijgen we in 1999), maar wel genoeg mooie Europese en Aziatische films.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Ik heb niet zoveel met die cheerleadersmilies, maar er zijn al 12 lijsten verwerkt!

- Goodfella_90

- Turkeyloverz

- Koekebakker

- Chainsaw

- moviefreak#1

- Onderhond

- ROOSKY

- Menni

- Quido

- Poisonthewell

- SuperSideSwipe

(en mijn eigen lijst natuurlijk, dat is dan de twaalfde)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Weinig engelstalige hoogvliegers - RFAD (mijn enige 5* film) wordt de grote winnaar lijkt mij.

En nog even wat promotie voor:

Ben Kingsley - Sexy Beast (Hoofdrol neem ik aan)

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Snatch

tovenaar

• 6725 berichten
  • 0 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

(en in de categorie zinloze trivia: dit is trouwens de eerste keer in mijn bijna vier jaar op MovieMeter dat ik een forumtopic open )

Ik miste je al! Vanwaar deze omslag? Mijn lijstje komt er zo aan Q.

tovenaar

• 6725 berichten
  • 0 stemmen

Hadden we in eerdere MovieMeterAwards trouwens ook niet beste docu? Ik heb er wel een paar die ik wil nomineren .

eRCee

• 9925 berichten
  • 1679 stemmen

Weinig bijzonders dit jaar. Mijn meeste stemmen gaan naar Dancer in the Dark, in het bijzonder voor montage en beste vrouwelijke hoofdrol!

Respekked

• 6279 berichten
  • 1150 stemmen

AHWA schreef:

Snatch

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.