• 12.207 nieuwsartikelen
  • 165.632 films
  • 10.690 series
  • 30.865 seizoenen
  • 623.142 acteurs
  • 194.909 gebruikers
  • 9.097.548 stemmen

The Best 100 Chinese Motion Pictures

zoeken in:

ghostman

• 5717 berichten
  • 5 stemmen

1. Springtime in a Small Town (1948) FEI Mu

2. A Better Tomorrow (1986) John WOO

3. Days of Being Wild (1990) WONG Kar-Wai

In the Mood for Love minst gewaardeerde film van Wong Kar-wai.

http://www.monkeypeaches.com/050316A.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Film_Awards#The_Best_100_Chinese_Motion_Pictures

Onderhond

• 87326 berichten
  • 12220 stemmen

100. Rebels of the Neon God (1992) TSAI Ming-Liang

Hoogst genoteerde Tsai film ? Pardon ? Hou staat er ook maar één keer in, terwijl junk als Infernal Affairs best hoog staat. Mjah

Jammer dat Zhixi het niet gehaald heeft, al had ik dat nu ook niet meteen verwacht.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Onderhond schreef:

100. Rebels of the Neon God (1992) TSAI Ming-Liang

Hoogst genoteerde Tsai film ? Pardon ?

Inderdaad bizar.

Hou staat er ook maar één keer in

Vier keer toch?

5 City of Sadness 1989

24 The Time to Live and the Time to Die 1985

74 Dust in the Wind 1986

101 In the Hands of a Puppet Master 1993

Wel alleen zijn oudere films.

Ik had het ook leuk gevonden als Suzhou River, Seventeen Years of Devils on the Doorstep het hadden gehaald, maar dat was allicht teveel gevraagd.

Onderhond

• 87326 berichten
  • 12220 stemmen

Kay, dan ben ik blind

Maar wel apart inderdaad dat enkel z'n oudere films het halen (althans, apart ...). Niet veel anders dan de Westerse lijstjes van dit kaliber zullen we maar zeggen

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ja, tis waar.

Ze lijken wel heel erg voor verhalende films te zijn gegaan.

Van die oudere Hou-films weet ik trouwens niet veel. Ik heb alleen The Puppetmaster gezien, die mij niet zo kon bekoren.

moviefreak#1

• 14298 berichten
  • 21982 stemmen

En ik ben de enige op deze site die de nummer 1 heeft gezien

Dus dan is het aan mij om te zeggen dat het gewoon onzin is dat dit de beste film uit China zou zijn.

Overigens staan mijn favoriete films op 4 en 9

4. Yellow Earth

9. A Touch of Zen

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

De remake is wel erg prachtig, dus ik zou het origineel graag willen zien. Waar/Hoe heb je hem gezien, moviefreak#1? Is deze uit op dvd?

moviefreak#1

• 14298 berichten
  • 21982 stemmen

Hij is wel uit op DVD want ik heb er een DVDrip van gezien, maar die DVD zelf heb ik niet kunnen vinden.

starbright boy (moderator films)

• 21594 berichten
  • 4576 stemmen

Raar lijstje, al zou ik heel wat over hebben voor nr. 12 op DVD. Zo langzamerhand nummer 1 op mijn to see lijst.

Suzhou River

Zo'n mooie fijne film, krijg zowaar zin in een herziening.

Onderhond

• 87326 berichten
  • 12220 stemmen

Nog opvallend : Crouching Tiger in de top 10, Zhang's beide martial arts eposjes niet eens bij de eerste honderd. Was op zich wel te verwachten (maakte zich niet bepaald populair met Hero daar), maar begrijpen doe ik het niet

Art

• 13507 berichten
  • 3568 stemmen

Dat Da Hong Deng Long Gao Gao Gua niet in de lijst voorkomt vind ik persoonlijk ook opvallend.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ongelooflijk inderdaad. Dat leek me zo'n vanzelfsprekende keuze dat ik hem niet eens had opgezocht.

starbright boy (moderator films)

• 21594 berichten
  • 4576 stemmen

Dat was nota bene de film die de interesse voor Aziatische films in me wakkermaakte.

Malick

• 9014 berichten
  • 0 stemmen

Bij gebrek aan een beter topic. Hadden jullie dit al gelezen?

Onderhond

• 87326 berichten
  • 12220 stemmen

Beetje rare gang van zaken. Geen idee welke films er dan wel allemaal genomineerd waren, maar er is daar een ware renaissance aan de gang in China. Geef dan een jonge, opkomende regisseur een duwtje in de rug ofzo. Of misschien wordt Xiaogang gewoon wat oud en heeft hij geen voeling meer met de nieuwe Chinese films?

Mochizuki Rokuro

• 18919 berichten
  • 15085 stemmen

Dat is ook deels politiek gekonkel. Dus naast de talenten die er vast zijn ook een statement maken.

Doet me een beetje denken aan 'het gedoe' wat er in Nederland was toen het Gouden Kalf in 1983 niet zou worden uitgereikt vanwege allerlei gedoe achter de schermen. Fisher King schrijft erover in het topic bij de film die uiteindelijk won. Nou wil ik Nederland toen niet vergelijken met China nu, het gaat er meer om dat dit soort gelegeheden wordt aangegrepen om een statement te maken, los of of dat zinnig is. In dit geval was de (niet-)rol en stutus van Jia Zhang Ke dus doorslaggevend blijkbaar.

Onderhond

• 87326 berichten
  • 12220 stemmen

Maak dat dan op een andere manier ipv talenten te benadelen ... zou me verder ook verbazen moest Jia hem echt verdienen dit jaar.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.