- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- The Best 100 Chinese Motion Pictures
The Best 100 Chinese Motion Pictures
ghostman
-
- 5717 berichten
- 5 stemmen
1. Springtime in a Small Town (1948) FEI Mu
2. A Better Tomorrow (1986) John WOO
3. Days of Being Wild (1990) WONG Kar-Wai
In the Mood for Love minst gewaardeerde film van Wong Kar-wai.
http://www.monkeypeaches.com/050316A.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_Film_Awards#The_Best_100_Chinese_Motion_Pictures
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12220 stemmen
100. Rebels of the Neon God (1992) TSAI Ming-Liang
Hoogst genoteerde Tsai film ? Pardon ? Hou staat er ook maar één keer in, terwijl junk als Infernal Affairs best hoog staat. Mjah
Jammer dat Zhixi het niet gehaald heeft, al had ik dat nu ook niet meteen verwacht.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
100. Rebels of the Neon God (1992) TSAI Ming-Liang
Hoogst genoteerde Tsai film ? Pardon ?
Inderdaad bizar.
Vier keer toch?
5 City of Sadness 1989
24 The Time to Live and the Time to Die 1985
74 Dust in the Wind 1986
101 In the Hands of a Puppet Master 1993
Wel alleen zijn oudere films.
Ik had het ook leuk gevonden als Suzhou River, Seventeen Years of Devils on the Doorstep het hadden gehaald, maar dat was allicht teveel gevraagd.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12220 stemmen
Kay, dan ben ik blind
Maar wel apart inderdaad dat enkel z'n oudere films het halen (althans, apart ...). Niet veel anders dan de Westerse lijstjes van dit kaliber zullen we maar zeggen
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ja, tis waar.
Ze lijken wel heel erg voor verhalende films te zijn gegaan.
Van die oudere Hou-films weet ik trouwens niet veel. Ik heb alleen The Puppetmaster gezien, die mij niet zo kon bekoren.
moviefreak#1
-
- 14298 berichten
- 21982 stemmen
En ik ben de enige op deze site die de nummer 1 heeft gezien
Dus dan is het aan mij om te zeggen dat het gewoon onzin is dat dit de beste film uit China zou zijn.
Overigens staan mijn favoriete films op 4 en 9
4. Yellow Earth
9. A Touch of Zen
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
De remake is wel erg prachtig, dus ik zou het origineel graag willen zien. Waar/Hoe heb je hem gezien, moviefreak#1? Is deze uit op dvd?
moviefreak#1
-
- 14298 berichten
- 21982 stemmen
Hij is wel uit op DVD want ik heb er een DVDrip van gezien, maar die DVD zelf heb ik niet kunnen vinden.
starbright boy (moderator films)
-
- 21594 berichten
- 4576 stemmen
Raar lijstje, al zou ik heel wat over hebben voor nr. 12 op DVD. Zo langzamerhand nummer 1 op mijn to see lijst.
Zo'n mooie fijne film, krijg zowaar zin in een herziening.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12220 stemmen
Nog opvallend : Crouching Tiger in de top 10, Zhang's beide martial arts eposjes niet eens bij de eerste honderd. Was op zich wel te verwachten (maakte zich niet bepaald populair met Hero daar), maar begrijpen doe ik het niet
Art
-
- 13507 berichten
- 3568 stemmen
Dat Da Hong Deng Long Gao Gao Gua niet in de lijst voorkomt vind ik persoonlijk ook opvallend.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ongelooflijk inderdaad. Dat leek me zo'n vanzelfsprekende keuze dat ik hem niet eens had opgezocht.
starbright boy (moderator films)
-
- 21594 berichten
- 4576 stemmen
Dat was nota bene de film die de interesse voor Aziatische films in me wakkermaakte.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Bij gebrek aan een beter topic. Hadden jullie dit al gelezen?
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12220 stemmen
Beetje rare gang van zaken. Geen idee welke films er dan wel allemaal genomineerd waren, maar er is daar een ware renaissance aan de gang in China. Geef dan een jonge, opkomende regisseur een duwtje in de rug ofzo. Of misschien wordt Xiaogang gewoon wat oud en heeft hij geen voeling meer met de nieuwe Chinese films?
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
Dat is ook deels politiek gekonkel. Dus naast de talenten die er vast zijn ook een statement maken.
Doet me een beetje denken aan 'het gedoe' wat er in Nederland was toen het Gouden Kalf in 1983 niet zou worden uitgereikt vanwege allerlei gedoe achter de schermen. Fisher King schrijft erover in het topic bij de film die uiteindelijk won. Nou wil ik Nederland toen niet vergelijken met China nu, het gaat er meer om dat dit soort gelegeheden wordt aangegrepen om een statement te maken, los of of dat zinnig is. In dit geval was de (niet-)rol en stutus van Jia Zhang Ke dus doorslaggevend blijkbaar.
Onderhond
-
- 87326 berichten
- 12220 stemmen
Maak dat dan op een andere manier ipv talenten te benadelen ... zou me verder ook verbazen moest Jia hem echt verdienen dit jaar.