menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste natuurfilm

zoeken in:
Voor mij is op dit moment de beste natuurfilm

The march of the pinguins

Geweldige film. Met een erg mooi verhaal (onbekend voor mij) en heel erg mooi gefilmd en een prachtig landschap.

EEN DIKKE 4

L'ours

Ik heb totaal geen verstand van natuurfilms, maar Deep Blue (2003) is erg mooi. Prachtige dieren en mooie watergebieden e.d.

Microcosmos: Le Peuple de l'Herbe

Reinbo
Life in the Freezer - Attenborough over Antarctica, vele malen indringende dan die zwakke Pinguin mars.

Hier is al een topic over, kijk maar.

kos
Precies, laten we daar verder gaan.
Slottie.

-edit- bij nader inzien toch maar liever hier, dat andere topic is wat onzinnig geworden.

Film Pegasus (moderator)
Jonathan Livingston Seagull met bijhorende prachtige muziek.

kiriyama
Serengeti symphony, prachtige beelden en muziek.

Verder:

- The march of the pinguins (jammer alleen van urbanus)
- microcosmos

Geweldig genre

Microcosmos

White Wilderness (1958) en de andere True-Life Adventures films uit de jaren 50 en 60 kijk ik graag.

Beginshots uit Solyaris.

Touching The Void, adembenemende documentaire.

dragje
BBC - Earth

Touching the Void is zeker ook een aanrader inderdaad, Boney M : Rivers of Babylon zal ik nu nooit meer vergeten

Grizzly Man natuurlijk. Hoewel Earth ook vrij indrukwekkend was. Maar Grizzly Man bevat meer dan mooie plaatjes, en dat maakt hem beter dan de rest.

dragje
euh.... mooie plaatjes? Planet Earth wel gezien??

Cinematografie tussen de twee is enorm, niet in het minst omdat G. M. voornamelijk geschoten is met een homevideo device.

dragje schreef:
euh.... mooie plaatjes? Planet Earth wel gezien??

Cinematografie tussen de twee is enorm, niet in het minst omdat G. M. voornamelijk geschoten is met een homevideo device.