menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste natuurfilm

zoeken in:
Voor mij is op dit moment de beste natuurfilm

The march of the pinguins

Geweldige film. Met een erg mooi verhaal (onbekend voor mij) en heel erg mooi gefilmd en een prachtig landschap.

EEN DIKKE 4

L'ours

Ik heb totaal geen verstand van natuurfilms, maar Deep Blue (2003) is erg mooi. Prachtige dieren en mooie watergebieden e.d.

Microcosmos: Le Peuple de l'Herbe

Reinbo
Life in the Freezer - Attenborough over Antarctica, vele malen indringende dan die zwakke Pinguin mars.

Hier is al een topic over, kijk maar.

kos
Precies, laten we daar verder gaan.
Slottie.

-edit- bij nader inzien toch maar liever hier, dat andere topic is wat onzinnig geworden.

Film Pegasus (moderator)
Jonathan Livingston Seagull met bijhorende prachtige muziek.

kiriyama
Serengeti symphony, prachtige beelden en muziek.

Verder:

- The march of the pinguins (jammer alleen van urbanus)
- microcosmos

Geweldig genre

Microcosmos

White Wilderness (1958) en de andere True-Life Adventures films uit de jaren 50 en 60 kijk ik graag.

Beginshots uit Solyaris.

Touching The Void, adembenemende documentaire.

dragje
BBC - Earth

Touching the Void is zeker ook een aanrader inderdaad, Boney M : Rivers of Babylon zal ik nu nooit meer vergeten

Grizzly Man natuurlijk. Hoewel Earth ook vrij indrukwekkend was. Maar Grizzly Man bevat meer dan mooie plaatjes, en dat maakt hem beter dan de rest.

dragje
euh.... mooie plaatjes? Planet Earth wel gezien??

Cinematografie tussen de twee is enorm, niet in het minst omdat G. M. voornamelijk geschoten is met een homevideo device.

dragje schreef:
euh.... mooie plaatjes? Planet Earth wel gezien??

Cinematografie tussen de twee is enorm, niet in het minst omdat G. M. voornamelijk geschoten is met een homevideo device.

Nee, ik heb tot nu toe alleen Earth gezien. En hoewel ik erken dat Earth puur als natuur documentaire superieur is aan Grizzly Man, vind ik Grizzly Man als film veel beter. Ik zie Earth een beetje als een blockbuster met een megabudget, terwijl het op een andere en kleinere manier ook goed kan.

Mja, ik ga ook voor Earth.

dragje
Co Jackso schreef:
(quote)

Nee, ik heb tot nu toe alleen Earth gezien. En hoewel ik erken dat Earth puur als natuur documentaire superieur is aan Grizzly Man, vind ik Grizzly Man als film veel beter. Ik zie Earth een beetje als een blockbuster met een megabudget, terwijl het op een andere en kleinere manier ook goed kan.

Blockbuster vind ik nogal vergezocht. Er spelen geen beroemdheden in mee tenslotte, Maya de bij liet het contract ook passeren.

Maar zonder gekheid, blockbuster? Ja, er is enorm veel geld gespendeerd in deze serie, maar over een periode van meer dan 5 jaar met een veelbelovende crew mag je toch redelijkerwijs verwachten dat dit alles enorm veel geld kost. Saillant detail is dat de productie de grootste kostenpost betrof en niet ego.

dragje schreef:
(quote)

Blockbuster vind ik nogal vergezocht. Er spelen geen beroemdheden in mee tenslotte, Maya de bij liet het contract ook passeren.

Maar zonder gekheid, blockbuster? Ja, er is enorm veel geld gespendeerd in deze serie, maar over een periode van meer dan 5 jaar met een veelbelovende crew mag je toch redelijkerwijs verwachten dat dit alles enorm veel geld kost. Saillant detail is dat de productie de grootste kostenpost betrof en niet ego.

Het ging mij meer om het verschil tussen beide films, dan het woord blockbuster. Ik wilde vooral aangeven dat er binnen het genre natuurfilm, verschillende subgenres zijn. En Grizzly Man valt binnen het low-budget psychologische reflecterende mens in de natuur film in combinatie met mooie beelden categorie. Overigens valt een goede film als Old Joy ook binnen dat genre (net als waarschijnlijk Into the Wild). Earth blijft in mijn ogen, hoe mooi de film ook is, iets te afstandelijk voor een topwaardering.

Animals Are Beautiful People.

01.Microcosmos
02.Marche de l'Empereur
03.Deep Blue
04.Peuple Migrateur
05.Earth

Ben zo ontzettend dol op natuur documentaires! Op deze manier dan wel, waar echt vooral aandacht is geschonken aan de beelden, gewoon om te laten zien hoe mooi de natuur kan zijn. Een voice-over die allerlei informatie erbij geeft kan me gestolen worden! Kan ook interessant zijn, maar geeft gelijk een ander effect. Als ik informatie over een bepaald dier wil lees ik het wel in een boek. De bovengenoemde documentaires waren meer dan dat, het waren echte belevenissen met pure filmmagie.

De tv-serie Planet Earth vond ik fantastisch en het is gelijk een van mijn favoriete tv-series ooit. Maar op de een of andere manier was de filmversie niet zo geweldig als de serie. Misschien omda het te veel van de hak op de tak was en daardoor niet rustig genoeg. Had er meer van verwacht, ook al waren het toch weer erg mooie beelden natuurlijk.
En aan dit lijstje zou ik eventueel ook L'Ours toe kunnen voegen omdat ik dat ook een prachtige film vond. Een heel andere film dan deze documentaires, maar het is weldegelijk een erg mooie natuurfilm met prachtige rustige beelden, ontroerend en magisch gebracht. Deux Freres van dezelfde regisseur vond ik helaas weer ontzettend saai. Ook mooie beelden, maar had het al erg snel gezien. Miste compleet de magie die wel in al die andere films te bekennen was.

Ben zelf ook nog heel erg benieuwd maar Planete Blanche, Genesis, Atlantis en Citadelle Assiégée (Micropolis). Die laatste had niet zo'n speciale trailer, maar als het om insecten gaat ben ik altijd geïnteresseerd

Micrososmos en Into The Wild

B_B
Into the Wild en Earth

- Gerry
- Into the Wild

earth is zeker mooi, maar is natuurlijk ook best wel nieuw, dus echt goeie apparatuur

Pastichio Rocker
Manufactured Landscapes

Planet Earth de complete serie. Enough said...

Into the wild, zonder twijfel!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.