- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Persoonlijke Top 250/500
Persoonlijke Top 250/500
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Alastor --> 225 /494
Nou ja, ik ook. 224 checks, maar heb ook Instabile Materie gezien
.
John Milton 133/324
The One Ring 205/500
Alastor 225/500
Observator 237/459
beavis 168/300
TheBunk 162/250
Onderhond 168/230
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Zeg Dick2008, is dit nu jouw lijst? Is me niet helemaal duidelijk namelijk.
Dat klopt ik kwam niet verder dat dit aantal. Na vijftig werd het al moeilijk.
Alastor 21/494
Ik heb John Milton ook maar meteen meegeteld. Dit topic staat nu toch gewoon los van het project?. (Als het maar minimaal een Top 250 is). (Wel liever graag via ICM, een account is zo aangemaakt).
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Heb ondertussen al bijna 200 titels met imdb code... nog eventjes...
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
Ik heb er de Laddercompetitie lijst voor op moeten offeren... maar hierbij de 459 titels op ICM, die ik ingezonden heb voor de top 1000 lijst.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ik moet zeggen dat ik alle lijsten best leuk vind. Natuurlijk zitten er altijd ook films tussen die ik helemaal niets vind, maar over het geheel hebben jullie allemaal best een goede smaak!
De lijsten even doorgekeken en hieronder mijn bevindingen (hopelijk niemand vergeten!)
John Milton 192/324
Solide lijst waarvan ik de meeste films wel ken en ook goed vind. Leuk dat je die Georges Méliès-film in je lijst hebt opgenomen.
TheOneRing 241/500
We hebben veel overlap qua klassieke films. Veel van de rest staat nog ongezien bij me in de kast of tenminste in de "to see' lijst.
Dick2008 36/106
Volgens mij de enige lijst waarin geen één film staat die ook in mijn top 500 staat, alhoewel Bambi een van de laatste afvaller was. Aparte lijst met films die ik vreselijk vind en die ik gewoon goed vind.
Observator 217/459
Veel recent werk en veel Aziatisch (waarvan ik velen op mijn lijst heb staan). We hebben grote overlap in wat ik wel uit je lijst gezien heb, dus verwacht ik met de films op mijn lijstje dus niet veel missers.
Alastor 123/494
Duidelijke smaak. Blijkbaar delen we de liefde voor een pas onfortuinlijk overleden Griekse regisseur. Moet ik toch ook meer van gaan zien, maar zijn films duren zo lang! Daarnaast ook wat Tsjechoslowaakse films! En Astrid Lindgren-boekverfilmingen! Stiekem best mooi en vakkundig gemaakte films.
TheBunk 142/250
Best een leuke lijst en we hebben best veel overlap. Grappig de twee Funny Games'en achter elkaar.
Beavis 109/300
Veel obscure films en een zeer uiteenlopende afwisselende lijst.
Dievegge: 227/500
Toch ook veel klassiekers. Monsieur Verdoux!
The Towering Inferno vind ik ook wel een opvallende, stiekem een guilty pleasure van me en had ik best mogen opnemen in mijn lijst!
Spetie: 271/500
The Shop on Main Street! Wellicht de lijst met de meeste overlap met mijn eigen Top 500. Nader bestuderen dus.
Ramon K: 257/500
Leuke lijst. The Shop on Main Street! Sommige wat obscure films delen we en je bent de enige (naast MR waarschijnlijk) die ik zie met een klassieke Zatoichi in de lijst! Zag ook Abbott and Costello! Moet ik ook eens zien!
Starbright Boy: 145/300
Veel, veel drama, ook wel mijn favoriete genre (onbewust). Zitten wel mooie tips tussen.
Film Pegasus 281/500
Bambi, Safety Last! en Oliver!
Veel uitersten voor mij in deze lijst. Veel goed en veel vind ik - ahem - minder goed. Gelukkig meer goed dan slecht!
Onderhond: 104/230
Zoals altijd veel tips, want zeker (adio)visueel weet je ze wel uit te zoeken. Van een aantal films in de lijst gruwel ik echter (die waar een waarschuwingssticker voor epileptici op zouden moeten zitten!: Dead Leaves, Testuo et cetera)
Maar ik heb vernomen dat Baggerman wat leuke Oost-blok films voor mij ging opsnorren, dus dat komt helemaal goed
Ja, dat is nog een flinke uitdaging, want je hebt een zeer duidelijke en redelijke consequente smaak en die ligt niet echt in de regio Tsjechoslowakije! Dit soort films hebben een groot nadeel: ze zijn bij lange na niet perfect en je moet ze soms in een historische context plaatsen om ze te kunnen waarderen. En de moderne films zijn op een enkele film na niet van een heel hoog niveau. Niet dat ik bang ben voor vernietigende recensies, maar ik zou het wel zonde vinden als je je tijd zou verdoen met het kijken naar films waar ik bij voorbaat al van kan vermoeden dat je er geen bal aan zult vinden!
Dan heb ik liever dat je een paar leuke Chinese films voor ons ontdekt!
Want er is zoveel leuks te bekijken en zo weinig tijd!!!!
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
142/500 (Alastor)
380/459 (Observator)
De lijst van Observator is denk ik degene waar ik het meeste van gezien heb. Verbaast me verder ook niet echt, alleen die top 10 al 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
maar ik zou het wel zonde vinden als je je tijd zou verdoen met het kijken naar films waar ik bij voorbaat al van kan vermoeden dat je er geen bal aan zult vinden!
Oei, krabbel je nu terug? 
Kan er zelf niet veel over zeggen, want weinig films uit die regio gezien. Als het in de geburen blijft heb ik wel een kleine band met Hongarije bijvoorbeeld, maar geen idee hoe verschillend de films uit de (grote) regio zijn. Wellicht ben ik nu aan het vloeken in de kerk 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8141 stemmen
Observator 271/459 Erg uiteenlopende lijst. Veel verschillen, maar ook diverse overeenkomsten. Aparte, eigenzinnige mix, met goede en mindere goede films, die varieert van A Clockwork Orange tot Twilight. Van het ongeziene zie ik er nog wel wat interessants tussen staan.
Alastor 187/494 Wat minder overlap hier, maar wel iemand met een zeer sterke eigen smaak. De niet geziene titels, zijn vaak ook niet bekend bij me. Inmiddels wel erg nieuwsgierig geraakt naar Un homme qui dort.
Dick2008 37/106. Heel aparte lijst. Psycho is de grote topper en verder zitten er opvallend veel vervolgreeksen in. Jou lijst ga ik nooit vervolmaken, want na het zien van het eerste deel over het Chihuahua hondjes, had ik ik het wel gehad met die beesten. 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Inmiddels wel erg nieuwsgierig geraakt naar Un homme qui dort.
Ik ook heel erg! Heb hem inmiddels klaarliggen.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Volgens mij de enige lijst waarin geen één film staat die ook in mijn top 500 staat, alhoewel Bambi een van de laatste afvaller was
Waarom heb je dat gedaan? (Begrijp het niet, waren je herinneringen niet goed genoeg
)
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Psycho is de grote topper
Hij is wel opvallend vaak bij anderen ook in de lijst.
Casablanca, The third man, Psycho. Geen van drieën slecht. Een vaak gehoord commentaar bij oude films is traag/saai. Bij die eerste is dat bijna helemaal het geval, bij die tweede is het 2/3 het geval, bij de derde is ongeveer de helft het geval. Ga ik dus een lijst maken, Top 50 staan ze erin niet in Top 100 komt Psycho erin, een top 150/200 dan The Third Man erbij, en een Top 250 komt waarschijnlijk Casablanca er ook in. Dat wil ik dus niet.
(Ik ben nog eens niet zo'n actiefilmliefhebber maakt het klopt dus wel hoe lager het tempo ook in dialogen, hoe lager die films gaan scoren).
Dit kan dan misschien wel als een tip dienen, voor jongere mensen die graag een actieflm kijken, maar ook eens iets ouds willen zien.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Alastor 118/500
Dat is niet heel veel. Zitten ook nogal wat films uit die in een bepaalde hoek van de filmwereld zitten waar ik niet zo vaak iets uit zie, hoewel ik dat wel zou willen.
Dick2008 25/106
Dit is de enige lijst waarbij de grootste verrassing van de aanwezigheid van Hitchcock's Psycho komt. In de gemiddelde lijst is dat een afgezaagde keuze, hier is het de vreemde eend in de bijt. Waarschijnlijk de lijst met de minste raakvlakken met onze eindlijst. Ik zou zelfs zo ver willen gaan door te zeggen dat als Dick2008 wel iets had ingezonden het de resultaten nauwelijks beïnvloed had. Jammer, want Beavis had zich kunnen uitleven met de stills, bijvoorbeeld:
#101 Beverly Hills Chihuahua (2008)
http://www.moviepilot.de/files/images/0852/5340/Beverly-Hills-Chihuahua-2-15.jpg
( # 161 , 60 ) 4050,14 punten , 16 lijsten
Ferdydurke (1) Alastor (9) Prinz (14) Finisterra (29) Ramon K (30) Tanita (30) starbright boy (43) mister blonde (109) TheBunk (117) beavis (151) vinnypassy (179) SimonSav (200) Querelle (224) Koenr (340) Poisonthewell (342) tovenaar (350)
Ik vrees echter dat dit niet helemaal mijn smaak is.
Observator 225/459
Een vreemde mix van arthouse en obscuur spul aan de ene kant en dan aan de andere kant echte crowdpleasers en een verrassende toewijding aan de Twilightfilms. Wel een leuke mix.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Beavis: Die was ik nog vergeten, 144/300. Veel Duras en Rohmer mij ongeziene hoge noteringen. Verder nog veel te zien wat in mijn straatje zal liggen. Want zoals ik wel weet, veel pareltjes in deze lijst.
Alastor: 172/494 Lijstje vol met tips. En een lijstje waarvan ik ook nieuwsgierig wordt naar films waar ik anders niet of veel minder nieuwsgierig naar zou zijn. Sophiiiie! en The American Astronaut bijvoorbeeld.
Observator: 201/459 Leuke mix van visueel georienteerde (vaak Japanse) films en veel minder verantwoorde films. Soms schaamteloos sentimenteel ook. Ik mag dat wel.
Dick2008: 8/106 Wijkt heel erg af van mijn (en de andere) lijsten. Volgens mij ben je de enige met wie ik 0 films gemeen heb. Psycho komt nog het dichtstbij, maar Tarantula vind ik het leukst om terug te zien.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
[quote=4361338
De lijsten even doorgekeken en hieronder mijn bevindingen (hopelijk niemand vergeten!) [/quote]
Geeft niet! Ik ben het gewend

Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
(Wel liever graag via ICM, een account is zo aangemaakt).
Ik dwing niemand, het is gewoon een tip. (Als het niet lukt, kun je hier vragen stellen Film >> Toplijsten en favorieten >> I Check Movies
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Geeft niet! Ik ben het gewend
Ik was er al bang voor dat ik iemand was vergeten! Staat je lijst op ICM? (Anders kijk ik vanavond even).
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Hier staat zijn lijst Film >> Toplijsten en favorieten >> Persoonlijke Top 250/500
Bas I.
-
- 461 berichten
- 4 stemmen
Ik heb mijn lijst op iCheckMovies ook wat uitgebreid (naar 150 favorieten):
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Weer geen Gooische Vrouwen of Michiel de Ruyter.
Wel weer, haha, Psycho.
Bas I. 6/150
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Van Alastor 134/494
Wel waanzinnig boeiende lijst. Eens in de gaten gaan houden.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
137/150 gezien Bas. Moet nog enkele MM favorieten als Keane, Allegro en Vinyan en zie ook nog twee Zulawski films staan die ik nog moet. Wel een lijst die behoorlijk aansluit bij mijn smaak. Sombre op 1, Container staat er tussen, Bartas, Tarr en Tarkovsky, Amour, Aziatische en Zuid-Amerikaanse arthouse enz enz erg mooi lijstje!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
138 
Zeker een heel mooi lijstje. Nog 100 erbij doen en volgende keer meedoen met de Top 1000.
De titels die beavis noemt heb ik gezien, maar ik moet dan weer MM favorieten als Beast, La Libertad en Casa de Lava. Lektionen in Finsternis zal ik ook eens checken, samen met die Hell's Angels-anime van Yamakawa. Of is die onvindbaar?
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Die hebben de top1000 dan weer niet gehaald 
We blijven maar in de buurt zitten van elkaar qua aantallen
opzich ook niet zo vreemd denk ik, wel grappig
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Lektionen in Finsternis zal ik ook eens checken
Die heb ik toevallig gisteren gezien. Direct binnen in mijn top 100 met mijn derde 4,5* van dit jaar (voor een oudere film).
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Zalige lijst Bas. Kom zelf tot 92 titels maar ongeveer alle films die ik niet zag spreken me aan.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8141 stemmen
Bas I. 104/150 Mooie lijst met de nodige overeenkomsten met mij zelfs. Vooral ook bovenin nog wat ongeziene titels, waarvan Eureka en wederom Un homme qui dort de titels zijn de me het meest aanspreken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Bas I: 48/150 gezien
Hier en daar films die me bevallen, maar over het algemeen helaas mijn ding niet. Maar misschien zitten de pareltjes wel in de films die in nog niet gezien heb. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bas I. 122/150
De ongeziene films had ik ook al gezien moeten hebben, maar mijn prioriteiten liggen duidelijk verkeerd. Ook weer een mooie lijst, een beetje in de lijn van beavis en Alastor. Samen met die van starbright boy en TheBunk zijn dat wel de lijsten die volgens mij het meest bij mijn smaak aansluiten, althans van wat recent op iCM is geplaatst. Zou ook wel graag de lijst van Prinz daar zien. Zelf kan ik geen lijst meer maken, of ik moet de top 1000 van 2013 verwijderen.